Zarządzenie nr 53/2017Starosty Skarżyskiegoz dnia 8 listopada 2017w sprawie zasad wydawania upoważnień i pełnomocnictw przez Starostę oraz sposobów ich rejestrowania w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej

Zarządzenie nr 53/2017
Starosty Skarżyskiego
z dnia 8 listopada 2017


w sprawie zasad wydawania upoważnień i pełnomocnictw przez Starostę oraz sposobów ich rejestrowania w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej


Na podstawie art. 34 ust. 1, art. 35 ust. 2 i art. 38 ust 2 o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1868), art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) oraz § 11 i 40 ust. 3 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej
zarządzam, co następuje:
 
§ 1.
W celu zapewnienia właściwego funkcjonowania kontroli zarządczej wprowadzam zasady wydawania upoważnień i pełnomocnictw przez Starostę oraz sposobów ich rejestrowania  w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
 
§ 2.
1.      W celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej Starosta może powierzyć wykonywanie poszczególnych zadań podległym pracownikom.
2.      Starosta może upoważnić wicestarostę, poszczególnych członków zarządu powiatu, pracowników Starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu do załatwiania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie, w szczególności do wydawania i podpisywania w jego imieniu decyzji, postanowień i zaświadczeń w indywidualanych sprawach z zakresu administracji publicznej, chyba że przepisy szczególne przewidują wydawanie decyzji przez Zarząd Powiatu.
3.      Starosta może udzielić osobom, o którym mowa w ust. 1 pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w sprawach, w których na podstawie przepisów szczególnych reprezentuje Skarb Państwa lub upoważnić je do wykonywania czynności innego rodzaju.
 
§ 3.
1.      Starosta może udzielić upoważnienia lub pełnomocnictwa, o których mowa w §2
z własnej inicjatywy, na wniosek członka zarządu powiatu, sekretarza, skarbnika, kierownika danej komórki organizacyjnej starostwa lub kierownika jednostki organizacyjnej powiatu.
2.      Wniosek o udzielenie upoważnienia lub pełnomocnictwa powinien zawierać imię
i nazwisko osoby, której ma być udzielone upoważnienie lub pełnomocnictwo, jej stanowisko służbowe oraz proponowany zakres upoważnienia lub pełnomocnictwa
i czas, na jaki ma zostać udzielone.
3.      Wniosek kieruje się do Starosty za pośrednictwem Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich, który jest odpowiedzialny za opracowanie dokumentu upoważnienia lub pełnomocnictwa, jego uzgodnienie pod względem merytorycznym z sekretarzem oraz formalno-prawnym z  Zespołem Radców Prawnych, a następnie przekazanie do podpisu Staroście.
§ 4.
1.      Upoważnienia lub pełnomocnictwa udziela się w formie pisemnej chyba, że przepisy prawa wymagają go w formie szczególnej.
2.      Upoważnienie lub pełnomocnictwo może być udzielone na czas oznaczony lub na czas nieoznaczony z tym, że w dokumencie upoważnienia lub pełnomocnictwa należy zaznaczyć, że wygasa ono w razie ustania stosunku pracy (stosunku służbowego).
3.      Dokument upoważnienia lub pełnomocnictwa wystawia się w 3 egzemplarzach,
z czego jeden otrzymuje osoba, której go udzielono, drugi dołącza się do jej akt osobowych, a trzeci do rejestru.
4.      Osoba, której udzielono upoważnienia lub pełnomocnictwa potwierdza odbiór dokumentu własnoręcznym podpisem wraz z podaniem stanowiska służbowego oraz datą odbioru.
 
§ 5.
Do odwołania upoważnienia lub pełnomocnictwa przepisy § 3 oraz § 4 ust. 1,3,4 stosuje się odpowiednio.
§ 6.
1.      Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich prowadzi rejestr upoważnień
i pełnomocnictw udzielonych przez Starostę.
2.      Rejestr pełnomocnictw zawiera następujące dane:
1)      numer upoważnienia lub pełnomocnictwa,
2)      datę udzielenia upoważnienia lub pełnomocnictwa,
3)      imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby, której udzielono upoważnienia lub pełnomocnictwa,
4)      zwięzłe określenie zakresu upoważnienia lub pełnomocnictwa,
5)      czas, na jaki udzielono upoważnienia lub pełnomocnictwa,
6)      datę odwołania lub wygaśnięcia upoważnienia lub pełnomocnictwa.
 
§ 7.
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ma obowiązek przekazać 1 egzemplarz podpisanego przez Starostę upoważnienia do kadr, w celu umieszczenia w aktach osobowych pracownika.
§ 8.
Zobowiązuję wszystkich pracowników starostwa do zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia oraz do ścisłego przestrzegania jego postanowień.
 
§ 9.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu.
 
§ 10.
1.      Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
2.      Zachowują moc upoważnienia i pełnomocnictwa udzielone przez Starostę przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia, które nie zostały odwołane ani nie wygasły.
 
 
Starosta Skarżyski
Jerzy Żmijewski

metryczka


Opublikował: Małgorzata Łakomiec (16 listopada 2017, 10:03:33)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1221