Zarządzenie nr 26/2024Starosty Skarżyskiegoz dnia 13 marca 2024w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, określenia jego składu, organizacji, siedziby i trybu pracy

Zarządzenie nr 26/2024
Starosty Skarżyskiego
z dnia 13 marca 2024


w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, określenia jego składu, organizacji, siedziby i trybu pracy

Na podstawie art. 17 ust. 4, 5, 6 i 7 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. 2023 poz. 122) zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuje się Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego zwany dalej „Zespołem” jako organ
pomocniczy Starosty Skarżyskiego w zapewnieniu wykonania zadań z zakresu zarządzania
kryzysowego określonych ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarzadzaniu kryzysowym na obszarze powiatu skarżyskiego w składzie:
1) Przewodniczący Zespołu - Starosta Skarżyski
2) I Zastępca Przewodniczącego – Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego
3) II Zastępca Przewodniczącego - Komendant Powiatowy PSP
4) Członkowie:
a) Komendant Powiatowy Policji,
b) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich,
c) Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
d) Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
e) Skarbnik Powiatu,
f) Dyrektor Szpitala Powiatowego,
g) Powiatowy Lekarz Weterynarii,
h) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny,
i) Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
j) Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych,
k) Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.
§ 2
Przewodniczący Zespołu, stosownie do zaistniałej sytuacji, może zapraszać do udziału w pracach zespołu:
1. Przewodniczących gminnych / miejskich zespołów zarządzania kryzysowego:
a) miasta Skarżysko-Kamienna,
b) miasta i gminy Suchedniów,
c) gminy Bliżyn,
d) gminy Łączna,
e) gminy Skarżysko Kościelne.
2. Przedstawicieli organizacji społecznych, ekspertów, specjalistów oraz inne niezbędne osoby.
§ 3
Do zadań zespołu należy:
1) Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń.
2) Przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Staroście wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w powiatowym planie zarządzania kryzysowego.
3) Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami.
4) Opiniowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego.
§ 4
Szczegółowy zakres zadań, siedzibę, organizację i tryb pracy zespołu określa „Regulamin pracy
Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego”, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5
Traci moc zarządzenie Nr 79/2011 Starosty Skarżyskiego z dnia 11 października 2011 r. w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego określenia jego składu, organizacji, siedziby i trybu pracy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Starosta Skarżyski
Artur Berus

Zarządzenie Starosty Skarżyskiego. (184kB) pdf

metryczka


Odpowiada za treść: Agnieszka Prusinowska
Opublikował: Anna Cisowska (20 marca 2024, 10:17:20)

Ostatnia zmiana: Anna Cisowska (25 marca 2024, 09:48:39)
Zmieniono: Modyfikacja treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 124