Protokół Nr 15/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 30 marca 2023 r.


 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                       ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                                  ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                        ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                        ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                          ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                   ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Katarzyna Geller                                ‒ Naczelnik Wydziału IM
 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.

 
 
Porządek posiedzenia:
 
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023r.,
b)      zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy.
2.      Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu skarżyskiego za rok 2022.
3.      Przyjęcie informacji o stanie mienia powiatu.
4.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5.      Sprawy różne.

 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)     wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok (załącznik nr 2)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.120.2023 z dnia 13 marca 2023 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 38 934zł z przeznaczeniem na sfinansowanie przeszeregowania stanowisk w grupach z uwzględnieniem korekty wcześniejszego podziału środków w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
2. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.139.2023 z dnia 21 marca 2023 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 17 100zł z przeznaczeniem na realizację programów odziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy w rodzinie.
3. Wprowadza się środki z Funduszu Pomocy w wysokości 65 871zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców. Środki otrzymują:
  • a)      I Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego: 3 314,73zł
  • b)      II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza: 3 703,00zł
  • c)      Zespół Szkół Ekonomicznych: 2 652,66zł
  • d)     Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 24 364zł
  • e)      Zespół Szkół Technicznych: 4 241,43zł
  • f)       Zespół Szkół Korpusu Kadetów: 27 595,18zł
4. Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 17 marca 2023 roku w sprawie przeniesienia kwoty 32 000zł pomiędzy paragrafami na koszty energii elektrycznej i gazu.
5. Przeniesienia z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie kwoty 39 975zł na usługę wyposażenia złącza głównego energii elektrycznej w przeciwpożarowy wyłącznik prądu w 5 szkołach zgodnie z zaleceniami straży pożarnej.
6. Przeniesienia z rezerwy ogólnej kwoty 7 000zł na zawarcie umowy zlecenia z osobą, która wspomoże Główną Księgową Centrum Obsługi Placówek w obsłudze księgowej trzech podległych jednostek.
 
Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę.
 
 
b)     zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy (załącznik nr 3)
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa utworzony został Fundusz Pomocy. Środki są przelewane na wyodrębniony rachunek, do którego plan finansowy ma opracować Zarząd Powiatu zgodnie z zapisami art. 14 ust.14 i 15 wyżej wymienionej ustawy.
Następnie wyjaśniła, że niniejszą uchwałą wprowadza się otrzymane środki z Funduszu Pomocy w wysokości 65 871zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwałę.
 
 
 
Ad. pkt 2. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu skarżyskiego za 2022 rok (załącznik nr 4)
Z treścią powyższego dokumentu zapoznała zebranych Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził w/w dokument.
 
 
 
Ad. pkt 3. Przyjęcie informacji o stanie mienia powiatu  (załącznik nr 5)
Z informacją o stanie mienia Powiatu Skarżyskiego według stanu na dzień 31 grudnia 2022 roku, sporządzoną przez Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej na podstawie art. 267 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie zatwierdził przedmiotowy dokument.
 
 
 
Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował o ponownym wystąpieniu Jednostki projektowej Geo-Projekt Invest Sp. z o.o. z dnia 20.03.2023r. o przesunięcie terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla zadania „Rozbudowa drogi powiatowej w Lipowym Polu Plebańskim i Skarbowym na odcinku od ulicy Rycerskiej do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 0556T wraz z przebudową obiektu mostowego” z dnia 31.03.2023r. na  15.06.2023r. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 6)
Biorąc pod uwagę okoliczności na jakie powołał się Wykonawca, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd podjął decyzję o przeniesieniu w/w zadania ponownie do budżetu powiatu na 2023 rok w związku z brakiem możliwości uregulowania faktury za wykonanie dokumentacji do końca czerwca br.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski  przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, który zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie nieodpłatnego przekazania Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitalowi Powiatowemu im. Marii Skłodowskiej-Curie 32 ton destruktu asfaltowego (załącznik nr 7).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Rzecznika Prasowego informującym, że zrealizowana przez powiat skarżyski inwestycja pn. „Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej” zakwalifikowała się do 27. Finału Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI wieku” (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 8).
Starosta wyjaśnił, ze w/w inwestycja została zgłoszona poprzez internetowy formularz konkursowy do I etapu, który był bezpłatny. Z informacji nadesłanej od Organizatora konkursu wynika, że inwestycja zgłoszona przez powiat zakwalifikowała się do Finału, w związku z czym otrzymała „Nominację do Finału” wraz z zaproszeniem do udziału w nim. Udział w Finale Konkursu wiąże się z wpłatą składki. Wysokość składki w przypadku inwestycji o nakładach do 50 mln zł wynosi – 14 995 PLN + 23% VAT – 18 443,85 zł brutto.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu odstąpił od udziału w Finale Konkursu.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy zawierającym prośbę o zwiększenie zatrudnienia w PUP w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 9).
Pan Artur Berus wyjaśnił, że w związku z koniecznością przeprowadzenia kontroli zewnętrznej pomocy udzielonej przez PUP na podstawie Ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych a także aktów wykonawczych do niej, Dyrektor planuje weryfikację minimum 5% umów udzielonego wsparcia.
Biorąc pod uwagę, że kontrola środków przyznanych w ramach tarcz antykryzysowych w związku z COVID-19 jest zadaniem dodatkowym dla Urzędu, Dyrektor zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na okresowe zwiększenie zatrudnienia w Urzędzie o dwa etaty. Ewentualne zatrudnienie obejmowałoby okres 01.04.2023r. do 2025r. a nabór odbywałby się w trybie konkursowym zgodnie z Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w PUP Skarżysko-Kamienna.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 23 marca 2023r. wpłynęła oferta UKS Piłkarskiej Akademii Skarżyska z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej ul. Sienkiewicza 34, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”. Wyjaśnił, że zadanie dotyczy organizacji zadania pt. Turniej Piłki Nożnej „Powiatowe Trójki” w ramach obchodów Jubileuszu 25-lecia Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 10). Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 2 000,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 2 000,00zł. Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez UKS Piłkarska Akademia Skarżyska wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2023 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki pozytywnie opiniuje pod względem formalnym złożoną ofertę.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dofinansowania powyższego zadania kwotą 2 000,00 zł.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z brakiem możliwości przeniesienia platformy dla niepełnosprawnych pomiędzy jednostkami powiatowymi, Dyrektor Centrum Obsługi Placówek zwraca się z prośbą o zabezpieczenie środków na zakup i montaż platformy dla osób niepełnosprawnych w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej nr2 „Przystań 2” (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 11)
Następnie Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z załączonymi do pisma Dyrektora COP ofertami dotyczącymi zakupu i montażu nowej platformy oraz prac przygotowujących miejsce pod montaż urządzenia.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd wskazał, iż w momencie pojawienia się wolnych środków w budżecie powiatu przeznaczy je na sfinansowanie zakupu i montażu platformy dla osób niepełnosprawnych w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej nr2 „Przystań 2”.
 

Z analizą wydatków rzeczowych poniesionych w 2022 r. na utrzymanie szkół i placówek podległych Powiatowi Skarżyskiemu (załącznik nr 12) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na widoczny  wzrost w wydatkach na poszczególnych pozycjach, który zapewne związany jest z rosnącą inflacją w kraju. Jednocześnie dodała, że w najbliższym czasie odbędzie się w tym zakresie spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych podległych Powiatowi Skarżyskiemu w celu omówienia danych zawartych w przedłożonej analizie.
Zarząd Powiatu przejął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Izby Administracji Skarbowej w Kielcach z dnia 8.03.2023 roku w sprawie nieruchomości zabudowanej położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul.1-go Maja 105 (załącznik nr 13).
Pani Anna Leżańska poinformowała, że w w/w piśmie Izba Administracji Skarbowej podtrzymuje zainteresowanie nabyciem powyższej nieruchomości na potrzebę siedziby Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej oraz zwraca się o przedstawienie oferty cenowej jej sprzedaży, gdyż wartość rynkowa nieruchomości oszacowana przez rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 3 197 000,00 zł w ocenie Izby Administracji Skarbowej jest zbyt wysoka i tym samym nie podlega akceptacji.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zaproponował obniżenie ceny przedmiotowej nieruchomości o 50%.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 28 marca br. wpłynęła oferta stowarzyszenia Grupa Inicjatywna POD PRĄD z siedzibą przy ul. Bodzentyńskiej 18, 26-130 Suchedniów na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów”, która dotyczy zadania pt. Wydanie publikacji w ramach cyklu popularno-naukowego pt. „Zeszyty Suchedniowskie Historia nr 8/2023” (załącznik nr 14).
Pan Adam Ciok wskazał, iż całkowity koszt realizacji zadania ujęty w ofercie wynosi 5 600,00 zł a wnioskowana kwota dotacji to 2 000,00 zł. Ponadto, w/w oferta wpisuje się w założenia „Programu  Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2023 rok”.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o wsparciu powyższego zadania kwotą 2 000,00 zł.
 
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że w dniu  27.03.2023r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Sprzedaż i dostawa sprzętu IT dla jednostek publicznych wraz z usługą zabezpieczenia sieci teleinformatycznej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Cyfrowy Powiat”.
Sekretarz dodała, że niniejsze postępowanie składa się z dwóch zadań. W zakresie zadania nr 1 pn. „Sprzedaż i dostawa dwóch serwerów na potrzeby Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej” wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 73 308,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 50 000,00 zł. Tym samym cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 23 308,00 zł. Dodała także, że w zakresie zadania nr 2 nadal dokonuje się badania i oceny ofert.
Kończąc wypowiedź, Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na przesunięcie powstałych w projekcie oszczędności do ceny najkorzystniejszej oferty, tj. 73 308,00 zł. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła zebranym pismo Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego informujące, iż z przyczyn osobistych składa rezygnację z pełnienia funkcji dyrektora ZSSU, ze skutkiem na dzień 31.08.2023r. (załącznik nr 16).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w sprawie utrzymania dwóch stanowisk kierowniczych, tj.  I-go wicedyrektora i II-go wicedyrektora na okres od 01.09.2023r. do 31.08.2024r. (załącznik nr 17) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego nr 2 zawierającym prośbę o zgodę na umieszczenie w internacie ucznia ze względu na jego wyjątkowo trudną sytuację socjalno-bytową (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 18).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że osoba ta ma autyzm i zamieszkuje w Skarżysku-Kamiennej w jednopokojowym mieszkaniu socjalnym (4 osobowa rodzina z dwójką dzieci z autyzmem). W ocenie Dyrektora, umieszczenie dziecka w internacie zwiększy jego samodzielność, zapewni całodobowy dostęp do specjalistów oraz poprawi jego warunki bytowe. Przyjęcie dziecka do internatu nie zwiększy kosztów placówki.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zwrócił się z prośbą o umożliwienie utworzenia Branżowej Szkoły II Stopnia, która wchodzić będzie w skład Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 19).
Pani Katarzyna Bilska dodała, że utworzenie szkoły wpisuje się w realizację kolejnego etapu wprowadzania do struktury placówki szkoły II stopnia oraz uzupełni obecną sieć szkół ponadpodstawowych a tym samym poszerzy ofertę edukacyjną szkół w powiecie skarżyskim. Branżowa Szkoła II stopnia będzie prowadziła kształcenie w formie stacjonarnej dziennej w następujących zawodach:
  • Technik technologii drewna (symbol 311922, kwalifikacja DRM04, DRM08),
  • Organizacja żywienia i usług gastronomicznych (symbol 343404 kwalifikacja HGT 12).
Członek Zarządu dodała, że w opinii Dyrektora szkoła umożliwi tegorocznym absolwentom branżowej szkoły I stopnia przygotowanie się do egzaminu maturalnego bez przerywania procesu nauki oraz uzyskanie dyplomu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji zawodowych na poziomie K2.
Zarząd Powiatu wskazał, iż pomimo, że nie widzi przeciwskazań  do utworzenia Branżowej Szkoły II Stopnia, do wydania pozytywnej opinii konieczne jest dołączenie do wniosku wymaganych przepisami prawa dokumentów.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na podtrzymanie struktury kadry kierowniczej na poziomie dwóch wicedyrektorów oraz kierownika ds. opieki i wychowania w roku szkolnym 2023/2024 (załącznik nr 20).
Członek Zarządu dodała, iż w chwili obecnej w placówce funkcjonują 32 oddziały różnego typu szkół w tym: Przedszkole, Szkoła Podstawowa, Grupy Rewalidacyjno-Wychowawcze, Branżowa Szkoła I Stopnia, Szkoła Przysposabiająca do Pracy, 5 oddziałów Grup Wychowawczych, Grupa Bursy Szkolnej – wychowanków młodzieży szkół ponadpodstawowych oraz Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka – wychowanków z różnymi dysfunkcjami rozwoju. Ponadto, w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zatrudnionych jest 90 nauczycieli oraz 37 pracowników administracji i obsługi.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na utworzenie w roku szkolnym 2023/2024, weekendowej Grupy Wychowawczej (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 21).
Członek Zarządu wyjaśniła, iż znaczna liczba dzieci pozostaje w Placówce również w weekendy. Odległość szkoły od miejsca zamieszkania w wielu przypadkach jest duża i zazwyczaj odbywa się kilkoma środkami lokomocji – co wiąże się z dużymi kosztami podróży, często niemożliwymi do pokrycia przez ich rodziny.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z realizacją Projektu Grantowego „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji, działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, Lider SCWEW Skarżysko-Kamienna zwraca się z prośbą o możliwość przesunięcia oszczędności w wysokości ok. 17 000,00 zł z poprzednich etapów realizacji projektu na etap 8, aby osiągnąć zamierzony efekt grantu, który przełoży się jednocześnie na osiągnięcie wskaźnika projektu pilotażowego w kontekście organizacji „Konferencji podsumowującej projekt”, skierowanej do społeczności lokalnej dotyczącej działań Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 22).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z przygotowaną przez Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki informacją dot. zapotrzebowania na zadania remontowe na rok 2023 według zgłoszeń dyrektorów szkół i placówek oświatowych, dla których Powiat Skarżyski jest organem prowadzącym (załącznik nr 23).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski  poinformował, że Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Parafii Najświętszego Serca Jezusowego w Skarżysku-Kamiennej zwróciło się z prośbą o rozważenie możliwości udzielenia wsparcia finansowego obecnie realizowanego przez stowarzyszenie działania, tj. budowa parkingu przy Kościele, którego celem jest podniesienie bezpieczeństwa wiernych uczestniczących w nabożeństwach liturgicznych, rocznicowych oraz rodzinnych, w parafii Najświętszego Serca Jezusowego (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 24).
Z uwagi na ograniczone środki finansowe w budżecie powiatu skarżyskiego, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 

 
Ad. pkt 5. Sprawy różne
W związku z realizowanym przez powiat skarżyski partnerskim projektem  „Świętokrzyskie dla Ukrainy”, Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zwrócił się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa bonów towarowych w formie papierowej na zakup artykułów spożywczych i przemysłowo-tekstylnych dla obywateli Ukrainy w ramach projektu „Świętokrzyskie dla Ukrainy”.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wszczęcie w/w postępowania.
 

Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                         Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                               Artur Berus
 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. T. Bałchanowski
  3. K. Bilska
  4. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 24
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy,
  • Załącznik nr 4 – Sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za 2022 rok,
  • Załącznik nr 5 – informacja o stanie mienia powiatu skarżyskiego,
  • Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 27.03.2023r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 27.03.2023r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Rzecznika Prasowego z dnia 28.03.2023r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 06.03.2023r.
  • Załącznik nr 10 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 28.03.2023r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 28.03.2023r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 30.03.2023r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 13.03.2023r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 30.03.2023r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.03.2023r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowo Usługowych z dnia 29.03.2023r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 27.03.2023r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 z dnia 22.03.2023r.
  • Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 27.03.2023r.,
  • Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 28.03.2023r.,
  • Załącznik nr 21 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 28.03.2023r.,
  • Załącznik nr 22 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 29.03.2023r.,
  • Załącznik nr 23 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 23.03.2023r.,
  • Załącznik nr 24 – pismo Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Parafii „Najświętszego Serca Jezusowego” z dnia 08.03.2023r.

Protokół (615kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (30 marca 2023)
Opublikował: Olga Łukomska (17 kwietnia 2023, 12:47:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 173