Protokół Nr 21/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 10 maja 2023 r.


 
 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                        ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                                   ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                 ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                         ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                         ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                          ‒ Sekretarz Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Renata Materek                                  ‒ Starszy inspektor w Wydziale FN
  2. Paweł Perkowski                                 ‒ Dyrektor PCPR
  3. Barbara Dygas                                   ‒ Główny specjalista w Wydziale IM
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Zaopiniowanie projektu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego.
2.      Zaopiniowanie projektu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego
w zakresie działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
3.      Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      wyrażenia zgody na zbycie i zawarcie umowy sprzedaży na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105,
  • b)      zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2023-2035,
  • c)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok,
  • d)     przedterminowego wykupu obligacji.
4.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy,
  • b)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 r.,
  • c)      wyrażenia zgody na nieodpłatne użytkowanie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
  • d)     wyrażenia zgody na przekazanie w użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
  • e)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja boiska sportowego przy Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych ul. Legionów 131 w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania  „Poprawa infrastruktury sportowej w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego”,
  • f)       ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej,
  • g)      ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
  • h)      ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej,
  • i)        zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 7 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna,
  • j)        zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 8 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna,
5.      Przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2022.
6.      Przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej dla Powiatu Skarżyskiego za rok 2022.
7.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
8.      Sprawy różne.
 

 
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego (załącznik nr 2)
 
Ad. pkt 2. Zaopiniowanie projektu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego w zakresie działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów (załącznik nr 3)
Z treścią powyższych dokumentów zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus, który poinformował, że Komisja Skarg, Wniosków i Petycji obie skargi na działalność Starosty Skarżyskiego uznała za bezzasadne, z przyczyn określonych w stanowisku Komisji, stanowiących załącznik do niniejszych uchwał.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował w/w projekty Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego.
 
 
Ad. pkt 3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wyrażenia zgody na zbycie i zawarcie umowy sprzedaży na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105 (załącznik nr 4)
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Izba Administracji Skarbowej w Kielcach złożyła wniosek do Powiatu Skarżyskiego o nabycie zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy ul. 1-go Maja 105 w Skarżysku-Kamiennej, działka nr 4/25 o powierzchni 0,2350 ha (obręb 0004 Kamienna, arkusz mapy 30), dla której Sąd Rejonowy w Skarżysku-Kamiennej, V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą KI1R/00011203/5 z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej.
Wicestarosta dodała, że Izba Administracji Skarbowej w Kielcach w trakcie wstępnych  negocjacji wyraziła zgodę na zakup przedmiotowej nieruchomości za kwotę około 1 587 000,00 zł, która stanowi 50% ceny nieruchomości, oszacowanej przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Ostateczna cena zostanie ustalona w rokowaniach, które będą miały miejsce przed zawarcie aktu notarialnego.
Następnie, Pani Anna Leżańska wskazała, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, nieruchomości mogą być sprzedawane Skarbowi Państwa za cenę niższą niż wartość rynkowa tych nieruchomości. Zawarcie umowy sprzedaży w takim przypadku, stosownie do dyspozycji art. 14 ust 5 w/w ustawy wymaga zgody Rady Powiatu.
Ponadto, zgodnie z art. 37 ust. 2 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli zbycie następuje między Skarbem Państwa a jednostką samorządu terytorialnego oraz między tymi jednostkami.
Kończąc wypowiedź, Pani Anna Leżańska poinformowała, iż mając na uwadze wskazany we wniosku cel nabycia – siedziba Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej, podjęcie niniejszej uchwały należy uznać za zasadne.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt w/w uchwały.
 
 
b)     zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2023-2035 (załącznik nr 5)
Starszy Inspektor – Pani Renata Materek wyjaśniła, że zmiany w załączniku  „Objaśnienia wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2023-2035 Powiatu Skarżyskiego” wynikają z:
1.      Zwiększa się wkład własny na zadaniu „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” o kwotę 760 000zł. Najtańsza oferta na realizację inwestycji przekroczyła kwotę zabezpieczoną w budżecie i wyniosła 3 382 638,99zł.
Po doliczeniu kosztów nadzoru i innych drobnych wydatków przewidywany koszt wykonania inwestycji to kwota 3 438 032zł. Zadanie będzie dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 1 518 032zł. Powiat zwrócił się do Gminy Skarżysko-Kamienna o dofinansowanie zadania, jednak gmina nie zadeklarowała swojego udziału w tym zadaniu. Środki na zwiększenie zadania pochodzą z wprowadzenia dochodów z tytułu refundacji wydatków unijnych na zadaniu budowy wiaduktu.
Po zmianach przewidywana wartość zadania wynosi 3 499 032zł w tym:
  • Dotychczasowe nakłady (do końca 2022 roku): 61 000zł
  • Plan na 2023 rok: 3 278 032zł (w tym dofinansowanie z RFRD: 1 518 032zł)
  • Plan na 2024 rok: 160 000zł  
2.      Zwiększa się wkład własny na zadaniu „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych: -Nr 0444T Brzeście – Zagórze,  -Nr 0573T Michałów, -Nr 0588T Kamionki  – etap II  ” o kwotę 60 000zł. Zadanie realizowane jest ze środków programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, jednak z tych środków nie będą finansowane nadzory, laboratoria itp. W związku z tym zachodzi konieczność zabezpieczenia dodatkowych środków by w pełni zrealizować inwestycje. Środki na zwiększenie zadania pochodzą z wprowadzenia dochodów z tytułu refundacji wydatków unijnych na zadaniu budowy wiaduktu. Jednocześnie w związku z otrzymaniem ostatecznej promesy zmniejsza się dofinansowanie z programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych o 910 506zł do kwoty 13 814 494zł.
  • Po zmianach przewidywana wartość zadania wynosi 14 675 324zł w tym:
  • Dotychczasowe nakłady (do końca 2022 roku): 25 830zł
  • Plan na 2023 rok: 14 649 494zł (w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych: 13 814 494zł)
 
3.      Ze zwiększenia dochodów i wydatków bieżących o kwotę 512 878zł wskutek zmian wprowadzonych
-        Uchwałą Zarządu Powiatu Skarżyskiego z 10 maja 2023 roku: wprowadzenie środków w wysokości 71 740zł z Funduszu Pomocy na dodatkowe zadania oświatowe oraz wydawanie orzeczeń przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności dot. uchodźców z Ukrainy, wprowadzenie dotacji z budżetu państwa na realizację Narodowego Programu Czytelnictwa w wysokości 27 000zł i na wypłatę świadczeń z tyt,.posiadania Karty Polaka w wysokości 8 127zł oraz  wprowadza się dotacje z Gminy Bliżyn w kwocie 8 000zł na dofinansowanie dowozu uczestników z tej gminy do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy,
  • oraz projektem uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego:
  • wprowadzenie odszkodowania otrzymanego przez Centrum Obsługi Placówek za rozbitą szybę w kwocie 847zł,
  • zwiększenie dochodów z tytułu opłat za pobyt w DPS przy ul. Spornej o kwotę 397 164zł w związku ze wzrostem miesięcznej stawki za pobyt.
4. Ze zmniejszenia dochodów i wydatków majątkowych o 33 503zł poprzez zmniejszenie dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych o kwotę 910 506zł na inwestycje drogowe, wprowadzenie dochodów z tytułu refundacji wydatków z lat poprzednich w ramach zadania budowy wiaduktu w Skarżysku-Kamiennej w wysokości 820 000zł oraz z tytułu sprzedaży działek przy ul. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej w kwocie 57 003zł.

Zmniejsza się wydatki inwestycyjne o 33 503zł:
  • a)      budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych w Gminie Łączna, Skarżysko Kościelne i Bliżyn: -850 506zł
  • b)      budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej: +760 000zł
  • c)      modernizacja Orlika przy Zespole Szkół Technicznych: +4 500zł
  • d)     modernizacja infrastruktury na zbiorowej mogile Polaków pomordowanych na Brzasku w 1940 roku - Etap II: 52 503zł.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt przedmiotowej uchwały.
 
 
c)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok (załącznik nr 6)
Referująca, Starszy Inspektor – Pani Renata Materek poinformowała, że  proponowane zmiany wynikają z:
1.      Na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej przy ul. Spornej z dnia 30 marca 2023 roku zwiększa się dochody jednostki z tytułu opłat za utrzymanie mieszkańców w placówce o 397 164zł i przeznacza się je na funkcjonowanie jednostki, głównie na wynagrodzenia pracowników. Wzrost wynika z corocznego przeliczenia miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca. Nowa stawka obowiązująca od m-ca marca to 5 438zł wzrosła o 695zł.
2.      Wprowadza się środki otrzymane z odszkodowania z firmy ubezpieczeniowej w wysokości 847zł za rozbitą szybę przy wejściu do Centrum Obsługi Placówek i przeznacza na naprawę tej szkody.
3.      W związku z opublikowaniem wyników naboru w ramach programu Groby i cmentarze wojenne w kraju i przyznaniem dofinansowania dla Powiatu na zadanie „Modernizacja infrastruktury na zbiorowej mogile Polaków pomordowanych na Brzasku w 1940 roku - Etap II” zabezpiecza się wkład własny w wysokości 52 503zł co stanowi 20% całkowitych kosztów zadania. Dofinansowanie będzie wynosić 210 000zł i zostanie wprowadzone do budżetu po podpisaniu umowy o dofinansowanie z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego​. Środki na wkład własny pochodzą ze sprzedaży działek przy ul. Tysiąclecia.
(Załącznik „Zadania inwestycyjne roczne w 2023r.” poz.4).
4.      Zwiększa się wkład własny na zadaniu „Przebudowa drogi ul. Towarowej i ulicy 1-go Maja w granicach istniejącego pasa drogowego w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania pn.: Budowa ronda przy skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej z ulicą 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej” o kwotę 760 000zł. Najtańsza oferta na realizację inwestycji przekroczyła kwotę zabezpieczoną w budżecie i wyniosła 3 382 638,99zł. Po doliczeniu kosztów nadzoru i innych drobnych wydatków przewidywany koszt wykonania inwestycji to kwota 3 438 032zł. Zadanie będzie dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 1 518 032zł. Powiat zwrócił się do Gminy Skarżysko-Kamienna o dofinansowanie zadania, jednak gmina nie zadeklarowała swojego udziału w tym zadaniu. Środki na zwiększenie zadania pochodzą z wprowadzenia dochodów z tytułu refundacji wydatków unijnych na zadaniu budowy wiaduktu.
Po zmianach przewidywana wartość zadania wynosi 3 499 032zł w tym:
Dotychczasowe nakłady (do końca 2022 roku): 61 000zł
Plan na 2023 rok: 3 278 032zł (w tym dofinansowanie z RFRD: 1 518 032zł)
Plan na 2024 rok: 160 000zł  
(Załącznik „Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2023 roku” majątkowe poz.3).
5.      Zwiększa się wkład własny na zadaniu „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych: -Nr 0444T Brzeście – Zagórze,  -Nr 0573T Michałów, -Nr 0588T Kamionki  – etap II  ” o kwotę 60 000zł. Zadanie realizowane jest ze środków programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, jednak z tych środków nie będą finansowane nadzory, laboratoria itp. W związku z tym zachodzi konieczność zabezpieczenia dodatkowych środków by w pełni zrealizować inwestycje. 
Środki na zwiększenie zadania pochodzą z wprowadzenia dochodów z tytułu refundacji wydatków unijnych na zadaniu budowy wiaduktu. Jednocześnie w związku z otrzymaniem ostatecznej promesy zmniejsza się dofinansowanie z programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych o 910 506zł do kwoty 13 814 494zł.
Po zmianach przewidywana wartość zadania wynosi 14 675 324zł w tym:
Dotychczasowe nakłady (do końca 2022 roku): 25 830zł
Plan na 2023 rok: 14 649 494zł (w tym dofinansowanie z Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych: 13 814 494zł)
 (Załącznik „Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane
do poniesienia w 2023 roku” majątkowe poz.5).
6.      Zwiększa się wkład własny na zadaniu „Modernizacja boiska wielofunkcyjnego typu "Moje Boisko - ORLIK 2012" przy Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej” o kwotę 4 500zł w związku z koniecznością wykonania dokumentacji projektowej zadania. Brakującą kwotę zabezpiecza się z wpływów ze sprzedaży działek przy ul.Tysiąclecia.
Zadanie jest dofinansowane ze środków funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w wysokości 106 400zł. 
(Załącznik „Zadania inwestycyjne roczne w 2023r.” poz.5).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i pozytywnie zaopiniował projekt przedmiotowej uchwały.
 
 
   
d)     przedterminowego wykupu obligacji (załącznik nr 7)
Starszy Inspektor – Pani Renata Materek wyjaśniła, że w związku z zamiarem restrukturyzacji zadłużenia celem zmniejszenia kosztów obsługi długu Powiat zamierza zaciągnąć pożyczkę i dokonać przedterminowego wykupu obligacji wyemitowanych w 2016 roku w kwocie 17 278 000,00 zł, czyli pozostałej do uregulowania w latach 2024-2035.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższą uchwałę.
 
  
 
Ad. pkt 4. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy (załącznik nr 8)
 
Referująca, Starszy Inspektor – Pani Renata Materek poinformowała, że ustawą z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa utworzony został Fundusz Pomocy. Środki są przelewane na wyodrębniony rachunek, do którego plan finansowy ma opracować Zarząd Powiatu zgodnie z zapisami art. 14 ust 14 i 15 wyżej wymienionej ustawy.
Dodała, że niniejsza uchwała dotyczy wprowadzenia otrzymanych środków z Funduszu Pomocy w wysokości 590,00 zł na wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności obywatelom Ukrainy oraz dodatkowe środki w wysokości 71 150,00 zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 
b)     wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 r. (załącznik nr 9)
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Starszy Inspektor – Pani Renata Materek, która poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1.      Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.234.2023 z dnia 21 kwietnia 2023 roku zwiększona została dotacja z budżetu państwa o kwotę 8 127zł z przeznaczeniem na wypłatę świadczeń z tytułu posiadania Karty Polaka.
2.      Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.239.2023 z dnia 25 kwietnia 2023r. wprowadza się dotację z budżetu państwa w kwocie 27 000zł na realizację Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Wkład własny do tego zadania w wysokości 20% tj. 6 750zł zabezpiecza się z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie. Środki są przeznczone dla 3 placówek oświatowych: I Liceum Ogólnokształcącego im.J.Słowackiego, Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych i Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych.
3.      Wprowadza się środki z Funduszu Pomocy w wysokości 590 zł na wydawanie przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności dla uchodźców z Ukrainy.
4.      Wprowadza się środki z Funduszu Pomocy w wysokości 71 150zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców. Środki otrzymują:
  • a)      I Liceum Ogólnokształcące im.J.Słowackiego: 4 109,88zł
  • b)      II Liceum Ogólnokształcące im.A.Mickiewicza: 4 531zł
  • c)      Zespół Szkół Ekonomicznych: 3 883,09zł
  • d)     Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 25 199zł
  • e)      Zespół Szkół Technicznych: 5 105,42zł
  • f)       Zespół Szkół Korpusu Kadetów: 28 321,61zł
5.      Zgodnie z umową nr 83/2023 z dnia 17 kwietnia 2023 roku zawartą z Gminą Bliżyn wprowadza się dofinansowanie z tej gminy do dowozów mieszkańców tej gminy do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w wysokości 8 000zł.
6.      Na podstawie pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 20 kwietnia 2023 roku dokonuje się przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w wysokości 34 568,80zł na pokrycie rosnących kosztów energii cieplnej.
7.      Zgodnie z pismem Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji z dnia 19 kwietnia 2023 roku przenosi się plan wydatków w kwocie 2 000zł na składki na PPK oraz w kwocie  1 000zł szkolenia pracowników.
8.      Na wniosek dyrektora Centrum Obsługi Placówek dokonuje się przeniesień nadwyżek w planie na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym we wszystkich trzech obsługiwanych jednostkach przede wszystkim na wynagrodzenia pracowników tych jednostek.
9.      Ze względu na bardzo duży wzrost cen gazu z rezerwy ogólnej przenosi się kwotę 20 000zł na koszty energii – gazu dla Powiatowego Urzędu Pracy.
10.  Zgodnie z pismem Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 28 kwietnia 2023 roku przenosi się miedzy paragrafami kwotę 3 500zł na ewentualne koszty postepowania w sprawie wyegzekwowania zaległości za wyżywienie uczniów.
11.  W ramach dotacji na funkcjonowanie zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności przenosi się pomiędzy paragrafami kwotę 5 302,98zł.
12.  Na podstawie pisma I Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego z dnia 5 maja 2023 roku przenosi się nadwyżkę w planie na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym w wysokości 1136,07zł na szkolenia nauczycieli.
13.  Na wniosek Kierownika Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego przenosi się pomiędzy paragrafami kwotę 3 330zł na zawarcie umów zlecenia związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej.
 
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
 
 
c)      wyrażenia zgody na nieodpłatne użytkowanie lokali w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 10)
 
d)     wyrażenia zgody na przekazanie w użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 11)
 
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwały.
 
 
e)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja boiska sportowego przy Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych ul. Legionów 131 w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania  „Poprawa infrastruktury sportowej w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego” (załącznik nr 12)
O zreferowanie uchwały w powyższej sprawie poproszona została Główny specjalista w Wydziale IM – Pani Barbara Dygas.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
 
f)       ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 13)
g)      ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 14)
h)     ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika  Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 15)
 
Z uchwałami w powyższej sprawie zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął w/w uchwały.
 
 
 
i)        zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 7 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna (załącznik nr 16)
j)       zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 8 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna (załącznik nr 17)
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 31.03.2023r. wpłynęły zawiadomienia Wójta Gminy Łączna, dotyczące zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 7 oraz Nr 8 Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego – Gminy Łączna wraz z prognozą oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 17 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym organy, o których mowa w art. 17 pkt 6, w zakresie swojej właściwości rzeczowej lub miejscowej, opiniują i uzgadniają na swój koszt, odpowiednio projekt studium albo projekt planu miejscowego. Uzgodnień dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższe uchwały.
 
 
Ad. pkt 5. Przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2022 (załącznik nr 18)
 
Ad. pkt 6. Przyjęcie oceny zasobów pomocy (załącznik nr 19)
 
Z powyższymi dokumentami zapoznał zebranych Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie – Pan Paweł Perkowski.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
 
Ad. pkt 7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie dotyczącym wyrażenia zgody na pobyt w internacie przy ZPEW uczennicy klasy 7 w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 20).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że powyższe spowodowane jest trudną sytuacją rodzinną dziecka oraz brakiem realizowania przez nie obowiązku szkolnego. Jednocześnie dodała, że w ocenie Dyrektora PCPR takie rozwiązanie wydaje się być jedyną rozsądną i dobrą decyzją dla dziecka.
Następnie, Członek Zarządu przedstawiła pismo Dyrektora ZPEW (załącznik nr 21) informujące, że przyjęcie dziewczynki w internacie nie spowoduje zmian w arkuszu organizacyjnym szkoły i grup wychowawczych. Ponadto, całodobowe przebywanie dziecka w placówce zwiększy jej szanse na otrzymanie promocji do klasy następnej oraz zmniejszy zagrożenie związane z zaburzeniami jej zachowania.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na umieszczenie dziewczynki w internacie do końca bieżącego roku szkolnego.
 
 
W związku ze zbliżającym się terminem składania wniosków o przyznanie Nagrody Ministra Edukacji Narodowej, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki zawierające prośbę o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczenia (załącznik nr 22).
Zarząd Powiatu do Nagrody Ministra Edukacji Narodowej wytypował:
  • Panią Joannę Żurawkę  ― Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych,
  • Pana Marcina Kruk ― Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych,
  • Pana Artura Szumielewicza – Dyrektor Zespołu Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych.
 
Z ogłoszeniem Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie  sporządzenia wykazu lokali przeznaczonych do oddania w nieodpłatne użytkowanie i użyczenie znajdujących się w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 23) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i upoważnił Przewodniczącego Zarządu Powiatu – Pana Artura Berusa do jego podpisania.
 
 
Członek Zarząd – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli 01.01.2023., Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej zwraca się z prośbą o zwiększenie stawki godzinowej dla dwojga nauczycieli – instruktorów obsługujących strzelnicę wirtualną do kwoty 75 zł / godz. (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 24)
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych zawierające informację wraz z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie pobytu na terenie placówki, tj. mieszkanie przy ul. Szkolnej 15 oraz budynku bursy szkolnej ZPEW, osób pochodzących z Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie Ukrainy (załącznik nr 25).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż decyzję o udostępnieniu lokali w ZPEW podejmuje Dyrektor, któremu  oddano placówkę w trwały zarząd.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przestawił pismo Naczelnika Wydziału IM informujące o kolejnym piśmie Wykonawcy zadania „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy”, dotyczącym przedłużenia terminu realizacji umowy (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 26).
Jak zaznaczył Starosta, Naczelnik Wydziału IM szczegółowo odniosła się do wskazanych przez Wykonawcę okoliczności mających wpływ na przedłużenie terminu realizacji umowy. Jednocześnie, w piśmie, Naczelnik Wydziału IM zaznaczyła, że zgodnie z § 17 ust. 4 podpisanej umowy, wniosek o przedłużenie terminu realizacji umowy powinien być zaakceptowany przez Kierownika inspektorów nadzoru. W związku z tym, że wniosek Wykonawcy takiej akceptacji nie posiadał, wydział IM zwrócił się do Kierownika inspektorów nadzoru oraz koordynatora inwestycji o wyrażenie swojego stanowiska w tej sprawie.
W związku z powyższym, tj. z powodu braku akceptacji wniosku Wykonawcy o przedłużenie terminu realizacji umowy przez Kierownika inspektorów nadzoru Zarząd Powiatu postanowił podtrzymać decyzję podjętą na posiedzeniach Zarządu w dniach 22.02.2023r, 06.04.2023r., 27.04.2023r. o niewyrażeniu  zgody na przedłużenie terminu realizacji umowy do czasu uzyskania opinii w tej sprawie Kierownika inspektorów nadzoru.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Wydziału IM informującym, że Wykonawca zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” zwrócił się z prośbą o zaakceptowanie zmiany technologii wykonania czap kominowych (załącznik nr 27).
Następnie Pan Artur Berus poinformował, iż z pisma Naczelnik Wydziału IM wynika, że zaproponowane przez Wykonawcę zmiany nie uzyskały akceptacji projektanta. Ponadto, Wydział merytoryczny do chwili obecnej nie otrzymał stanowiska Inspektora nadzoru oraz koordynatora inwestycji w przedmiotowej sprawie.
W związku z negatywną opinią projektanta dotyczącą zmiany technologii wykonania czap kominowych w w/w inwestycji, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody w przedmiotowej sprawie. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Wykonawcę do wykonania w/w prac zgodnie z technologią ujętą w projekcie.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 05.05.2023r. do Starostwa Powiatowego wpłynęło kolejne pismo Wykonawcy inwestycji „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” w sprawie waloryzacji wynagrodzenia (załącznik nr 28), w którym Wykonawca nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem jego wniosku.
Następnie Starosta przedstawił stanowisko Wydziału IM w powyższej sprawie, z którego wynika, że zgodnie z podpisaną z Wykonawcą umową Zamawiający przewidział możliwość zmiany wysokości całkowitego wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wysokość zmiany Zamawiający określił maksymalnie na 3% całkowitego wynagrodzenia umownego. Jednakże możliwość zmiany wynagrodzenia uzależniona jest od spełnienia następujących warunków:
  • początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia jest dzień zawarcia niniejszej umowy,
  • zmiana wynagrodzenia nastąpi procentowo o wartość procentową ustaloną na podstawie zmiany średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud na czas wnioskowania o zmianę w stosunku do średniej ceny publikowanej w wydawnictwie Sekocenbud w kwartale, w którym zawarta została niniejsza umowa,
  • gdy wahania cen materiałów lub kosztów przekroczą 20%, 
  • dokonywana maksymalnie jeden raz w półroczu,
  • zmiana ceny materiałów lub kosztów wpływa na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Wykonawca w swoim piśmie z dnia 05.05.2023r. wskazuje, że do poprzedniego wniosku o zmianę wynagrodzenia omyłkowo nie załączył dokumentu potwierdzającego spełnienia warunku dotyczącego wahań cen materiałów lub kosztów powyżej 20 %, którego niespełnienie Zamawiający wykazał. Do aktualnego pisma Wykonawca dołączył publikację Grupy PSB Handel S.A, która zdaniem Wykonawcy jest dowodem na wzrost cen powyżej 20%. Zdaniem Wydziału IM publikacja taka nie może być podstawą do analizy wzrostu cen w okresie od podpisania umowy do chwili obecnej, ponieważ jest to artykuł prywatnej firmy i nie jest obiektywnym dowodem na wzrost cen. Ponadto publikacja ta wskazuje na wzrost cen o 20% w okresie od grudnia 2021r. do grudnia 2022r., więc nie jest to okres zgodny
z okresem realizacji inwestycji. Zauważyć należy, że największy wzrost cen miał miejsce bezpośrednio po wybuchu wojny w Ukrainie, a więc w I i II kwartale 2022r. Okres ten zawiera się w przedstawionej publikacji zawyżając wskaźnik procentowy. Wykonawca umowę podpisał na koniec II kwartału 2022r. Zdaniem wydziału IM rzetelnym źródłem informacji o wzroście cen są publikacje SECOCENDUD, który wskazany został w umowie.
Ponadto należy także zwrócić uwagę, że zgodnie z § 18 umowy w przypadku spełnienia wszystkich przesłanek, o których mowa powyżej Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu złożenia wniosku o zmianę jeszcze nie wykonano. Wykonawca po raz kolejny wystąpił z wnioskiem o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikającej z faktury numer F/ADM/23/00066 z dnia 24.03.2023r. (faktura
ta dotyczy zapłaty za częściowy odbiór inwestycji, a więc za prace już wykonane).
Wykonawca wnioskuje o zmianę wynagrodzenia o 10,0428% w stosunku do pierwotnie uzgodnionego w umowie, natomiast zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 5) możliwy jest wzrost wynagrodzenia wykonawcy maksymalnie o 3% po spełnieniu wcześniej wskazanych warunków.
Wykonawca we wniosku swoim po raz kolejny powołuje się na możliwość zmiany wynagrodzenia w związku z Ustawą z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Możliwości zmiany wynagrodzenia w oparciu o te przepisy przedstawił Radca Prawny w swojej opinii z dnia 12.04.2023r.
Zarząd Powiatu podtrzymał decyzję podjętą na posiedzeniu Zarządu w dniu 27.04.2023r. wskazując, że w umowie zawartej pomiędzy stronami określone zostały warunki na jakich należy się waloryzacja wynagrodzenia i może ona zostać dokonana jedynie po ich spełnieniu. Jednocześnie, Zarząd wskazał konieczność odesłania Wykonawcy faktury F/ADM/23/00066 z dnia 24.03.2023r.
 
 
Z pismem Naczelnik Wydziału IM informującym o nieprawidłowościach w nadzorze nad prawidłowym przebiegiem inwestycji „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” sprawowanym przez inspektora nadzoru oraz koordynatora zapoznał zebranych Starosta – Pan Artur Berus (pismo w sprawie stanowi załącznik 29)
Starosta zaznaczył, że Naczelnik Wydziału IM w piśmie szczegółowo odniosła się do wskazanych przez siebie nieprawidłowości.
Następnie głos w sprawie zabrała Wicestarosta – Pani Anna Leżańska, która poinformowała, że podobnie jak Naczelnik Wydziału IM uważa, że w/w osoby nienależycie wywiązują się z powierzonych im obowiązków i jest zdania, że należy rozważyć zmianę zarówno inspektora nadzoru jak i koordynatora.
Obecny na posiedzeniu Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski wskazał potrzebę zasięgnięcia opinii Radcy Prawnego w powyższej sprawie, tj. czy jest możliwe na obecnym etapie inwestycji rozwiązanie umowy z w/w osobami i z jakimi skutkami? Kto w takiej sytuacji ponosić będzie odpowiedzialność za nieprawidłowości dotyczące dotychczas wykonanych robót?
Pan Artur Berus poinformował, że w dniu 09.05.2023r. odbył rozmowę dyscyplinującą zarówno z inspektorem nadzoru jak i koordynatorem, w trakcie której zobowiązał ich do należytego nadzoru nad prawidłowym przebiegiem inwestycji, poprawą współpracy z wydziałem merytorycznym oraz uzupełnienia brakującej dokumentacji do dnia 17.05.2023r.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Radcę Prawnego do przygotowania opinii zgodnie z sugestią Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż po 17.05.2023r. zajmie ostateczne stanowisko w sprawie dalszej współpracy z inspektorem nadzoru oraz koordynatorem.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zapoznał zebranych z ofertą Stowarzyszenia „Erbel – Szkoła Przyszłości” z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 30). Wyjaśnił, że oferta dotyczy dofinansowania kwotą 500,00 zł zadania publicznego polegającego na organizacji konkursów – „Wiem co jem” oraz „Czytamy Słowackiego”.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotową ofertę.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych informującym, że jednostka projektowa IDEA PROJEKT Kamil Rękas, Sebastian Zatorski S. J. w Bilczy zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na przesunięcie terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej (uzyskanie decyzji ZRID) dla zadania „Rozbudowa al. Tysiąclecia w Skarżysku-Kamiennej na odcinku od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Sokolą” z dnia 30.04.2023r. na dzień 15.08.2023r. (załącznik nr 31).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o przesunięciu terminu zakończenia opracowania w/w dokumentacji na dzień 25.07.2023r.
 
 
Ze sprawozdaniem z działań podjętych w 2022 roku w celu realizacji Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego dla Powiatu Skarżyskiego do roku 2022 zapoznała zebranych Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 32).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął przedstawiony dokument.
 
 
Z pismem Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach w sprawie ponownego rozważenia możliwości wynajęcia powierzchni biurowych w budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby Hufca Pracy oraz Młodzieżowego Centrum Kariery (załącznik nr 33) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Ann Leżańska.
W toku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu ponownie wskazał, iż na chwilę obecną w budynku przy ul. Sikorskiego 20 nie ma wolnych lokali spełniających oczekiwania Wnioskodawcy. 
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, dotyczącym przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5 w Skarżysku-Kamiennej, który odbył się 14 kwietnia 2023r. (załącznik nr 34).
Pani Anna Leżańska poinformowała, że niniejszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym i nie wyłoniony został nabywca nieruchomości. W wyznaczonym terminie nie wpłynęły żadne wadia. Cena wywoławcza w przetargu wynosiła: 1.302.300,00 zł. plus 23% VAT.
W związku z powyższym Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośbą do Zarząd Powiatu o zajęcie stanowiska w sprawie dalszej procedury sprzedaży nieruchomości przy ul. Oseta Wasilewskiego 5 w Skarżysku-Kamiennej.
Następnie Wicestarosta wyjaśniła, że zgodnie z art. 39 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, właściwy organ albo minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa, w odniesieniu do nieruchomości, w okresie nie krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia, może zbyć nieruchomość w drodze rokowań albo zorganizować kolejne przetargi.  
Zarząd Powiatu podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego przetargu i obniżeniu ustalonej ceny wywoławczej nieruchomości do kwoty 1.200 000,00 zł. plus 23% VAT.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Rzecznika Prasowego informującym, że wpłynęła od Skarżyskiego Klubu Twórców SKART działającego przy Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku-Kamiennej prośba o rozważenie możliwości sponsorowania lub dotacji przez Powiat Skarżyski organizowanego przez Klub w dniach od 8 do 12 sierpnia 2023r. „Pleneru Artystycznego” w miejscowości Celiny – Chańcza – Szydłów. Przewidywany koszt pleneru to kwota – 10 500,00 zł. (załącznik nr 35)
Starosta przypomniał, że w roku ubiegłym powiat dofinansował w ramach umowy partnerskiej Klub SKART. W ramach umowy SKART zobowiązał się promować powiat podczas wszelkich wydarzeń związanych z organizacją i realizacją pleneru oraz podczas wystawy poplenerowej. Z tych zobowiązań Klub się wywiązał, przekazał także na rzecz powiatu dwie prace (obrazy) powstałe podczas ubiegłorocznego pleneru.
Pan Artur Berus dodał, iż w piśmie Rzecznik poinformowała, że w budżecie rzecznika prasowego jest możliwa do wygospodarowania na powyższy cel kwota w wysokości 3 – 5 tys. zł z dz. 750, rozdz. 75075 § 4300, jednak z koniecznością przeniesienia do dz. 921, rozdz. 92105 § 4300.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o włączeniu się w organizację powyższego przedsięwzięcia i przekazanie kwoty 3 500,00 zł. w zamian za przekazanie na rzecz powiatu dwóch obrazów powstałych w trakcie pleneru oraz włączenie się w uroczystości organizowane przez powiat skarżyski w listopadzie br.
 


 
Ad. pkt 8. Sprawy różne
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 36) informującym, iż zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 341/XLVIII/2022 z 21 grudnia 2022 r. na drugi kwartał zaplanowana została kontrola Zarządu Powiatu Skarżyskiego, w zakresie wykonania budżetu powiatu skarżyskiego za rok 2022.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Wójt Gminy Łączna pismem z dnia 11.05.2023r. (załącznik nr 37)  potwierdził wniesienie w 2023 roku przez Gminę Łączna udziału własnego w wysokości 500 000,00 zł w formie pomocy finansowej na wykonanie robót związanych z wykonaniem oświetlenia ulicznego w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 0588T wraz z infrastrukturą towarzyszącą Zagórze – Podzagnańszcze Gmina Łączna w zakresie budowy ciągu pieszo rowerowego wraz z oświetleniem ulicznym do realizacji w ramach przedsięwzięcia „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego dróg powiatowych:
  • Nr 1751T (0444T) Brzeście – Zagórze,
  • Nr 1763T (0573T) Michałów,
  • Nr 1406T (0588T) Kamionki Etap II”.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zwrócił się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na dokonanie zmian w projekcie „Świętokrzyskie dla Ukrainy” dotyczących:
  • Działania 6.7 Psycholog - wynagrodzenie – umowa cywilnoprawna/um. o świadczenie usług - 1 os. * śr. 20h/mc przez 12 m-cy (koszt całkowity)  oraz Działania 6.8 Porady prawne - wynagrodzenie – umowa cywilnoprawna/um. o świadczenie usług - 1 os. * śr. 15 h/m-c przez 12 m-cy (koszt całkowity) wyjaśniając, iż z uwagi na wydłużenie terminu realizacji projektu do 30 września 2023 r. oraz w związku z ciągłym zainteresowaniem tą formą wsparcia przez uczestników projektu, wskazane jest zabezpieczenie środków na realizację działania w miesiącach od lipca do września 2023r.,
  • Działania 6.17 Paczki na Dzień Dziecka. Członek Zarządu wyjaśnił, że w pierwotnej wersji zakładano przygotowanie i rozdanie paczek prezentowych, natomiast pragnąc sprostać potrzebom dzieci uczestników związanych z zagospodarowaniem czasu oraz integracją z rówieśnikami, proponuje się dokonać zmiany w działaniu polegającej na zleceniu usługi przygotowania poczęstunku oraz animacji (gier i zabaw) wraz z przygotowaniem upominków prezentowych z okazji Dnia Dziecka. Szacowany koszt usługi: 10517,14 zł brutto. Kwota w budżecie zabezpieczona na to zadanie wynosi 31517,14 zł.
  • Działania 6.19 Dostosowanie pomieszczeń/ remont pomieszczeń z przeznaczeniem na mieszkania dla uchodźców – crossfinancing. Pan Adam Ciok wskazał, że zmiana dotyczy wyłącznie opisu szczegółowego dla uzasadnienia cross-finansing’u w zakresie siedziby remontowanych pomieszczeń przeznaczonych na mieszkania oraz liczby remontowanych pomieszczeń, co wynika z uwagi na kwestie proceduralne – pierwotnie wskazana lokalizacja nie uzyskała zezwolenia na adaptację pomieszczeń pod cele mieszkaniowe. Kosztorys pozostaje bez zmian.
 Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wprowadzenie w/w zmian.
 
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                   Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                        Artur Berus
 


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. T. Bałchanowski
  3. K. Bilska
  4. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 37
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – projekt Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 3 – projekt Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego w zakresie działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
  • Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na zbycie i zawarcie umowy sprzedaży na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. 1-go Maja 105,
  • Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2023-2035,
  • Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok,
  • Załącznik nr 7 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie przedterminowego wykupu obligacji,
  • Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy,
  • Załącznik nr 9 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2023 rok,
  • Załącznik nr 10 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne użytkowanie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 11 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w użyczenie lokalu w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 12 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja boiska sportowego przy Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych ul. Legionów 131 w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania „Poprawa infrastruktury sportowej w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego”,
  • Załącznik nr 13 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 14 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 15 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 16 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 7 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna,
  • Załącznik nr 17 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zaopiniowania i uzgodnienia projektu zmiany Nr 8 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Gminy Łączna,
  • Załącznik nr 18 – Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej za rok 2022,
  • Załącznik nr 19 – Ocena zasobów pomocy społecznej dla Powiatu Skarżyskiego – rok 2022,
  • Załącznik nr 20 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 04.05.2023r.,
  • Załącznik nr 21 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 05.05.2023r.,
  • Załącznik nr 22 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Rekreacji z dnia 09.05.2023r.,
  • Załącznik nr 23 – ogłoszenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10.05.2023r.,
  • Załącznik nr 24 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 18.04.2023r.,
  • Załącznik nr 25 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 26.04.2023r.,
  • Załącznik nr 26 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.05.2023r.,
  • Załącznik nr 27 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.05.2023r.,
  • Załącznik nr 28 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.05.2023r.,
  • Załącznik nr 29– pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.04.2023r.,
  • Załącznik nr 30 – uproszczona oferta Stowarzyszenia „Erbel – Szkoła Przyszłości” realizacji zadania publicznego,
  • Załącznik nr 31 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 28.04.2023r.,
  • Załącznik nr 32 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 08.05.2023r.,
  • Załącznik nr 33 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 04.05.2023r.,
  • Załącznik nr 34 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 09.05.2023r.,
  • Załącznik nr 35 – pismo Rzecznika Prasowego z dnia 10.04.2023r.
  • Załącznik nr 36 – pismo Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z dnia 26.04.2023r.,
  • Załącznik nr 37 – pismo Wójta Gminy Łączna z dnia 11.05.2023r.,
 
Protokół (680kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (10 maja 2023)
Opublikował: Olga Łukomska (30 maja 2023, 13:07:16)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 128