Protokół Nr 48/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 23 września 2020 r.


 
W posiedzeniu udział wzięli: 

Członkowie Zarządu Powiatu: 

1.         Artur Berus                                                    - Starosta       
2.         Anna Leżańska                                              - Wicestarosta
3.         Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu
4.         Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu
5.         Adam Ciok                                                    - Członek Zarządu Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:   

1. Bogusława Wilczyńska                                         - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Nosowicz                                           - Sekretarz Powiatu   
3. Katarzyna Geller                                                  - Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia
          i Obsługi Gospodarczej
4. Dariusz Chojnacki                                                - Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru          
       i Gospodarki Nieruchomościami



Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.   

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
 
Porządek posiedzenia:
1.  Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie  powiatu na 2020 rok.                           
2.  Omówienie przekazania hali sportowej Dyrektorowi II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej.
3.  Pisma skierowane do Zarządu Powiatu.
4.  Sprawy różne.
 
     Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytała o uwagi i wnioski. 

    W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
Streszczenie posiedzenia: 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie  powiatu na 2020 rok.  załącznik nr 2. 

     Skarbnik Powiatu Pani Bogusława Wilczyńska przedstawiła proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego, które  wynikają z:                                            
1. Pisma  Zespołu  Szkół  Technicznych  z  dnia  14  września  2020 roku  w  sprawie przeniesienia  planu  wydatków  pomiędzy  paragrafami w kwocie 283,12zł w ramach realizacji projektu „Innowacyjne metody  nauczania  strategią  nowoczesnej  szkoły” finansowanego z programu ERASMUS.                      2. Pisma  Zespołu  Szkół  Transportowo-Mechatronicznych z  dnia  15  września  2020r.  w  sprawie  konieczności  zabezpieczenia  środków  na  pokrycie  składki  zdrowotnej  za ucznia, który nigdzie nie jest objęty tym ubezpieczeniem. Kwotę 223,20zł przenosi się  w  tej  samej  klasyfikacji  z  planu  Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych. Wydatek ten finansowany jest z dotacji z budżetu państwa gdyż jest to zadanie zlecone powiatowi.                                                                                  3. Pisma  Powiatowego  Środowiskowego  Domu  Samopomocy  z  dnia  17  września  2020r. w  sprawie  przeniesienia  kwoty  400zł  pomiędzy  paragrafami  w  celu zabezpieczenia środków na uzyskanie opinii prawnej.                                                           
4. Wyciągu  z  protokołu  z  posiedzenia  Zarządu  Powiatu  odbytego  w  dniu  16  września 2020r  w  sprawie  przeniesienia  z  rezerwy  celowej  na  oświatę  i  wychowanie  kwoty 15383,33zł na doposażenie pracowni w Centrum Kształcenia Zawodowego 
            
     Zarząd Powiatu przyjął ww. projekt uchwały. 
 
Ad. pkt 2. Omówienie przekazania hali sportowej Dyrektorowi II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej.
     
      Starosta Pan Artur Berus poinformował, że z zakończona została realizacja inwestycji trwającej od września 2018 do czerwca 2020 polegająca na rozbudowie infrastruktury II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza o halę sportową łączącą zaplecze sportowe II Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu Szkół Technicznych 
w Skarżysku-Kamiennej. 
       Obecny na posiedzeniu Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza podziękował Zarządowi Powiatu oraz podległym wydziałom Starostwa Powiatowego  za zaangażowanym w realizację ww. inwestycji  oraz  za  wysiłek włożony w realizację zadania. Dyrektor podkreślił, że inwestycja była bardzo potrzebna i w znacznym stopniu  przyczyni się do poprawy jakości  infrastruktury sportowej. 
        Dyrektor zaznaczy, że obie szkoły będą korzystały z hali na podstawie wcześniej sporządzonego i zatwierdzonego grafiku,  ponadto na etapie pisania wniosku został także opracowany regulamin korzystania z hali, który będzie obowiązywał. 
         Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na kwestie techniczne dotyczące ustalenia trwałego zarządu hali. W tym temacie wypowiedzieli się obecni na posiedzeniu Naczelni Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej, jak i Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.             
Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. wskazał, że zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami trwały zarządca może m.in. nieruchomość zabudować. Działka, na której wybudowano halę została na mocy wcześniejszych decyzji przekazana Powiatowi Skarżyskiemu i znajduje się w trwałym zarządzie II Liceum Ogólnokształcącego  i w związku z powyższym nowo powstała hala  jest już w trwałym zarządzie wspomnianej szkoły. 
        Zarząd Powiatu dopełnił formalności związanych z przekazaniem hali sportowej   Dyrektorowi II LO, jednocześnie Zarząd zadecydował, aby Radca Prawny wydał opinie: czy należy zmienić decyzję o trwałym zarządzie poprzez dopisanie hali do składników mienia w treści decyzji?           
  
Ad. pkt 3.  Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
 
         Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła prośbę Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki dotyczącą wskazania kwot, które należy ująć w projekcie Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2021.                                                             Członek Zarządu wskazała, że  Referat ds. Promocji przygotował wstępne propozycje, które dotyczą:                                                                                                
1. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury fizycznej  
(w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 24.000,00 zł).                
2. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury (w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 28.000,00 zł).                                 
3. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie ochrony i promocji zdrowia (w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 6.000,00 zł).
4. Środki finansowe z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu lokalnych wydarzeń  na podstawie zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym z pominięciem otwartego konkursu ofert - „małe granty” (w bieżącym roku zabezpieczone środki na poziomie 13.000,00 zł.). Pismo stanowi załącznik nr 3. 
           Zarząd Powiatu po przeanalizowaniu powyższych propozycji w projekcie Programu 
Współpracy Powiatu Skarżyskiego ująć następujące  zadania: 
1. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury fizycznej  24.000,00 zł.    2. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie turystyki 
15 .000,00 zł.
3. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie kultury 28.000,00 zł. 4. Zadania realizowane w ramach otwartego konkursu ofert w zakresie ochrony i promocji zdrowia 6.000,00 zł.
5. Środki finansowe z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu lokalnych wydarzeń na podstawie zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym pominięciem otwartego konkursu ofert - „małe granty”  18.000,00 zł.
 
     Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki dotyczące wytypowania przedstawiciela Zarządu do pracy w Komisji do spraw kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli  szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski. Pismo stanowi załącznik nr 4. 

     Zarząd Powiatu do pracy w ww. Komisji w terminie 01.10.2020 r. wytypował Panią Katarzynę Bilską – Członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego. 
 
            Starosta Pan Artur Berus przedstawił pismo Urzędu Marszałkowskiego dotyczące zwiększenia kwoty dofinansowania projektu pn.: „Stop koronawirusowi! Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID-19”. Obecnie w ww. projekcie uwzględniono  dalsze działania profilaktyczne oraz zwalczające skutki epidemii COVID-19 w szczególności obejmujące: 
- wsparcie podmiotów/osób zaangażowanych w walkę z epidemią COVID-19 i/lub prowadzących działania w ramach łagodzenia  skutków koronawirusa, w tym szkól i placówek oświatowych, 
- zakup/zwiększenie testów na obecność  wirusa Sars-CoV-2 i koszt badania, 
- sfinansowanie szczepień przeciw grypie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego. Pismo stanowi załącznik nr 5. 
Zarząd Powiatu zdecydował o rozszerzeniu ww. projektu o szkoły ponadpodstawowe z terenu Powiatu Skarżyskiego (tj. I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej, II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku-Kamiennej), które są obecnie na etapie diagnozy zapotrzebowania.  W ramach działań profilaktycznych i łagodzących skutki koronawirusa powyższe placówki mogą otrzymać wsparcie w kwocie po 18 tys. zł na zakup niezbędnych do tego celu środków oraz 10 tys. zł dla Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji.                                  
Ponadto Zarząd uznał, że zasadnym jest, aby II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej otrzymało dodatkowo kwotę w wysokości 12 tys. zł w celu zakupu maszyny czyszczącej powierzchnie nowo wybudowanej hali sportowej, z której korzystać będą zarówno uczniowie II LO, jak również uczniowie Zespołu Szkół Technicznych. W związku z powyższym konieczne będzie systematyczne czyszczenie i dezynfekcja powierzchni pomieszczeń hali po zajęciach sportowych. Działania te będą miały na celu zmniejszenie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa Sars-CoV-2. 
  
          Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 17 września 2020 r. wpłynęła oferta Polskiego Związku Niewidomych Okręgu Świętokrzyskiego Koła Terenowego z siedzibą w Skarżysku -Kamiennej, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” pn.: „Spotkanie integracyjne  z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski”.                                                                            Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 1900,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 500,00 zł.        Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Polski Związek Niewidomych Okręgu Świętokrzyskiego Koła Terenowego wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2020 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, a Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki posiada środki finansowe na realizację tego zadania. Pismo stanowi załącznik nr 6.    
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 500 zł 
    
Wicestarosta Pani Anna Leżańska przedstawiła prośbę mieszkańca powiatu skarżyskiego dotyczącą zawarcia w trybie bezprzetargowym umowy najmu lokalu użytkowego nr 207  przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej.                            
Wicestarosta wskazał, że w ww. lokalu będzie prowadzona jednoosobowa działalność gospodarcza. Pismo stanowi załącznik nr 7.

Zarząd Powiatu przychylił się do ww. prośby i zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia Obsługi Gospodarczej do przygotowania stosownej uchwały. 
 
Wicestarosta Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo konsorcjum firm: EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz i Pawliszak Waldemar S.J. i F.U. Freedom Hubert Olejarz dotyczące umowy Nr 60/IM/2017  z dnia 19.06.2017 r.  w zakresie zadania pn. „Przebudowa  budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionymi” w ramach zadania: „Poprawa dostępu w Powiecie Skarżyskim do usług  świadczonych w lokalnej społeczności poprzez otwarcie placówki opieki całodobowej oferującej stały pobyt dla osób w podeszłym wieku oraz przewlekle  somatycznie chorych wraz z mieszkaniami chronionymi”.                                                            Wicestarosta wskazała, że w związku z faktem, że biura Wykonawcy funkcjonowały w trybie zdalnym, pismo dotyczące usunięcia usterek  w ww. budynku dotarło do właścicieli z opóźnieniem. Jednocześnie właściciel zobowiązał się w ciągu 14 dni od daty  23.09.2020 r. usunąć powstałe wady. Pismo stanowi załącznik nr 8. 
       Zarząd Powiatu wyraził zgodę na usunięcie powstałych usterek do dnia 07.10.2020 r. Jednocześnie Zarząd zadecydował, że w przypadku nie usunięcia prze firmę wspomnianych  wad w ww. terminie Zamawiający zleci ich usuniecie w zastępstwie Wykonawcy na jego koszt i ryzyko w ramach tzn. ubezpieczeniowej gwarancji należytego wykonani i właściwego usunięcia wad 
  
      Pracownik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwrócił się z prośba do Zarządu Powiatu o zabezpieczenie środków w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Dostawa asortymentu w ramach projektu pn. Stop Koronawirusowi. Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID – 19 na terenie powiatu skarżyskiego II”.                                              Otwarcie ofert dotyczące  w/w postępowaniu nastąpiło w dniu 16.09.2020r.           
 Postępowanie składało się z 11 zadań, przy czym: unieważniono postępowanie w zakresie zadania nr 2, 3, 7, 10 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na brak złożonych ofert. Jednocześnie w wyniku przeprowadzonego badania ofert w w/w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferta firmy MERIDA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (ponieważ oferta jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów poprzez fakt, że oferta wraz z załącznikami nie została podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym).    W związku z powyższym odrzucając z postępowania ofertę w/w Wykonawcy, który jako jedyny złożył ofertę na zadanie nr 1 pn. „środki czystości I”, dokonano unieważnienia postępowania w części dotyczącej zadania nr 1 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. z uwagi na brak złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.           
            Natomiast w przypadku zadań nr 4 i 5 cena ofertowa przewyższa kwotę, którą Zamawiający miał przeznaczyć na to zadanie.                                                                          
 Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, w sytuacji gdy została dopuszczona możliwość składania ofert częściowych, Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie w części dotyczącej danego zadania, m.in. w przypadku którego oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty oraz w przypadku nie złożenia żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. 
Pismo stanowi załącznik nr 9.                                                                                                         
Zarząd Powiatu podjął decyzję o rozstrzygnięciu postępowania w przypadku tych zadań, na które wpłynęły oferty, a za konieczne uznał także zwiększenie środków do cen najkorzystniejszych ofert na poszczególnych zadaniach tj.:                                         
- nr 4  pn. „środki ochrony  osobistej  I”,                                                                             
- nr 5 pn. „środki ochrony osobistej nr II”,                                                  
na które to zadania kwoty zaproponowane przez oferentów przewyższają kwoty, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na te zadania.                                                               
Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o ogłoszeniu kolejnego postepowania dotyczącego zadania nr 1, 2, 3, 7, 10 i tym samym zadecydował o konieczności unieważnienia przetargu i wyznaczenia kolejnego  terminu składania ofert. 
  
Ad. pkt 5. Sprawy różne. 

Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska poinformowała o pomyśle Referatu ds. Promocji dotyczącym zainstalowania stałych miejsc odbioru nakrętek, które następnie przekazywane będą na rzecz osób niepełnosprawnych. Do zainstalowanych koszy mieszkańcy powiatu będą mogli wrzucać plastikowe nakrętki, które następnie zostaną dostarczone firmom recyklingowym, a te w zamian zakupią i przekażą sprzęt rehabilitacyjny potrzebującym.                                                                      
Członek Zarządu poinformowała, że Referat dokonuje obecnie rozeznania, gdzie można najkorzystniej  zakupić ww. kosze oraz doprecyzować sposób odbioru nakrętek. Pani Katarzyna Bilska wskazała następujące miejsca zamontowania zakupionych pojemników tj.: plac przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, skwer przed domem handlowym „SDH” na Osiedlu Przydworcowe w Skarżysku-Kamiennej, teren przed budynkiem Warsztatów Terapii Zajęciowej w Skarżysku-Kamiennej oraz obszar przed Niepublicznym Przedszkolem w Bliżynie. 
           
 Zarząd Powiatu zdecydował o możliwości zakupu trzech koszy. 
  
Na tym zakończono posiedzenie. 

          Protokołowała                                                                         Przewodniczący Zarządu 
 
     Anna Radzimirska-Lange                                                                        Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.         A. Leżańska…………………..
2.         K. Bilska……………………...
3.         T. Bałchanowski………………
4.         A. Ciok………………………..
 
Załączników 9:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie  powiatu ma 2020 rok.
Załącznik nr 3 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.09.2020 roku.
Załącznik nr 4 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22.09.2020 roku.
Załącznik nr 5 –pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 23.09.2020 r.
Załącznik nr 6 – pismo Kierownika Referatu ds. Promocji z dnia 21.09.2020 roku.
Załącznik nr 7 – pismo Naczelnika Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
 z dnia 21.09.2020 r.
Załącznik nr 8 – pismo z firmy EXPOL-BIS Pawliszak Arkadiusz i Pawliszak Waldemar
S.J. i F.U. Freedom Hubert Olejarz z dnia 23.09.2020 r.
Załącznik nr 9 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 21.09.2020 roku.
 
Protokół (555kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (23 września 2020)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (1 października 2020, 12:33:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 528