Protokół Nr 32/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 9 czerwca 2021 r.



W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz               ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona              ‒ Skarbnik Powiatu 

Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Agnieszka Zbroszczyk                                   – Audytor Wewnętrzny
  2. Leszek Lepiarz                                              ‒ Dyrektor ZOZ
  3. Artur Dąbrowa                                              ‒ Główny Księgowy ZOZ
  4. Kinga Sadza                                                 ‒ Starszy Inspektor
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
b)      wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie sprzętu komputerowego stanowiącego własność Powiatu Skarżyskiego,
c)      powołania Komisji do spraw podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli.
2.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.      Sprawy różne.
 

 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 

 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok (załącznik nr 2),
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
  1. Pism Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 5 i 10 marca 2021 roku oraz 13 maja 2021 roku w sprawie  przyznania dodatkowych środków z Funduszu Pracy na koszty obsługi przez Powiatowy Urząd Pracy zadań określonych w art. 15zzb-15zze, 15 zze2 i 15zze4 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Wysokość wprowadzonych środków wynosi 8 500zł.
  2. Pisma Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego z dnia 1 czerwca 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 1zł na zapłatę odsetek od niezapłaconej w terminie faktury, co było spowodowane zamknięciem Inspektoratu w okresie 01.03.2021-26.03.2021r. w związku z zarażeniem COVID-19 i koniecznością odbycia kwarantanny pracowników.
  3. Pisma Centrum Obsługi Placówek z dnia 25 maja 2021 roku w sprawie przeniesienia kwoty 10 000zł pomiędzy paragrafami na modernizację sieci internetowej jednostki.

    Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.

b)     wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie sprzętu komputerowego stanowiącego własność Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 3).
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Powiat Skarżyski zgodnie z podpisaną umową Nr POIG.08.03.00-26-095/13 z dnia 30.10.2013r.w okresieod października 2013 do października 2015 roku realizował projekt pn. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Powiecie Skarżyskim” z Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu e-inclusion Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2009-2013. Dodała, że w ramach w/w projektu, 50 beneficjentów ostatecznych (gospodarstw domowych) otrzymało w użyczenie zestawy komputerowe z oprogramowaniem wraz z dostępem do Internetu. Ponadto 6 jednostek organizacyjnych podległych Powiatowi Skarżyskiemu otrzymało w użyczenie sprzęt komputerowy (laptopy, osprzęt sieciowy LAN, urządzenie sieciowe Router FortiGate FG-30D-BDL, a także w przypadku Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji serwer z oprogramowaniem, UPS, kontroler sieci bezprzewodowej wraz z oprogramowaniem). Wicestarosta wskazała, że po zakończeniu realizacji projektu, Powiat Skarżyski zobowiązany był do utrzymania jego trwałości do dnia 29.06.2021r. Sprzęt komputerowy zakupiony w ramach projektu wyprodukowany został w 2014 roku, nie jest już objęty gwarancją. Natomiast w ostatnim czasie Powiat Skarżyski w kilku przypadkach zmuszony był naprawiać sprzęt komputerowy, który ulegał awarii już po okresie gwarancyjnym. Sprzęt komputerowy po upływie około 4-ch lat normalnej pracy należy modernizować lub wyłączyć z eksploatacji. Nominalnie, przy założeniu normalnej eksploatacji (kilka godzin dziennie), przyjmuje się żywotność funkcjonalną sprzętu komputerowego na 4 lata (8.000 godzin). W przypadku pracy intensywnej (kilkanaście godzin na dobę lub praca ciągła) łączne tempo zużycia – funkcjonalne i techniczne jest o 100% wyższe. Wtedy modernizacja jest jednocześnie połączona z wymianą zużywających się podzespołów (np. dyski twarde, pamięci, napędy DVD itp.).
Pani Anna Leżańska poinformowała, że sprzęt komputerowy zakupiony w ramach projektu z uwagi na długi czas eksploatacji i zużycie komponentów jest nieprzydatny do pracy w tutejszym Urzędzie. Ponadto, celem realizowanego przez Powiat Skarżyski projektu było przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wśród osób niepełnosprawnych i rodzin zastępczych w powiecie skarżyskim. Dzięki posiadanym zestawom komputerowym Beneficjenci Ostateczni mieli możliwość korzystania z Internetu. W związku z powyższym zasadne jest, po zakończeniu trwałości projektu, przekazanie w formie darowizny sprzętu komputerowego jednostkom organizacyjnym podległym Powiatowi Skarżyskiemu oraz Beneficjentom Ostatecznym, którzy użytkowali sprzęt w ramach umów użyczenia w celu dalszej realizacji założeń projektu.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.
 
 
c)      powołania Komisji do spraw podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli (załącznik nr 4).
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska .
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął w/w uchwałę.
 
 
 
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Audytora Wewnętrznego – Panią Agnieszkę Zbroszczyk. Następnie poprosił o omówienie Sprawozdania z audytu wewnętrznego przeprowadzonego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie (załącznik nr 5).
Audytor poinformowała, że audyt przeprowadzany był w okresie od 17.08.2020r. do 19.04.2021r. Czynności audytowe zostały przeprowadzone w zakresie gospodarki finansowej i organizacji jednostki w obiektach audytu:
  1. zgodność działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
  2. skuteczność i efektywność działania,
  3. wiarygodność sprawozdań,
  4. ochrona zasobów,
  5. zarządzanie ryzykiem.
Po szczegółowym omówieniu każdego z badanych obszarów, Pani Agnieszka Zbroszczyk poinformowała, że wśród zaleceń poaudytowych znalazło się:
  1. Ujednolicić, doprecyzować istniejące zapisy Polityki Rachunkowości.
  2. Przeanalizować obowiązujące uregulowania, dotyczące prowadzenia kontroli wstępnej.
  3. Przeanalizować i przeszkolić pracowników odpowiedzialnych za opisywanie dowodów księgowych.
  4. Przeanalizować i dostosować zakresy obowiązków pracowników.
  5. Przygotować uregulowania wewnętrzne dotyczące prowadzenia gospodarki magazynowej.
  6. Przeanalizować potrzebę opracowania procedur dotyczących zaciągania zobowiązań finansowych.
  7. Z należytą starannością dokonywać przygotowywania przedmiotu zamówienia w danym roku kalendarzowym.
  8. Wprowadzić uregulowanie wewnętrzne dotyczące rozliczania otrzymanych darowizn.
  9. Przestrzegać terminów dotyczących wykorzystania zaległych urlopów zatrudnionych pracowników.
  10. Ponownie przeanalizować i zaktualizować Regulamin Kontroli Zarządczej.
  11. Przeanalizować wszystkie uregulowania wewnętrzne i wprowadzić brakujące elementy kontroli.
  Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje. Jednocześnie Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Dyrektor ZOZ pismem z dnia 26.05.2021r. odniósł się do w/w zaleceń, wskazując szczegółowo terminy oraz sposoby wykonania zaleceń pokontrolnych zawartych w Sprawozdaniu z Audytu Wewnętrznego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 6).
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie, informującym, że w związku z realizacją działań naprawczych w zakresie restrukturyzacji długu, ujętych w Programie naprawczym ZOZ w Skarżysku-Kamiennej na lata 2020 – 2022, planuje on podpisać umowę pożyczki na kwotę 56 mln. zł
z przeznaczeniem pozyskanych środków na konsolidację aktualnego zadłużenia z tytułu pożyczek (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Następnie Starosta powitał na posiedzeniu Dyrektora ZOZ – Pana Leszka Lepiarza  oraz Głównego Księgowego w ZOZ – Pana Artura Dąbrowę prosząc o omówienie powyższej kwestii.
Pan Artur Dąbrowa poinformował, że wskutek realizacji powyższej umowy, szpital uzyska 24 miesięczną karencję w spłacie kapitału, średnią marżę płaconych odsetek na poziomie 4,35 oraz odroczoną spłatę zobowiązań w 144 miesięcznych ratach.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął przedstawioną informację do wiadomości.
 

 
Obecni na posiedzeniu Dyrektora ZOZ – Pan Leszek Lepiarz  oraz Główny Księgowy ZOZ – Pan Artur Dąbrowa zapoznali zebranych z informacją o sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej za jeden, dwa i trzy miesiące 2021r.(załącznik nr 8).
Następnie Pan Artur Dąbrowa poinformował, że dysponuje już informacją o sytuacji finansowej ZOZ za cztery miesiące 2021 r., z której wynika, że:
  1. Przychody za okres I-IV 2021 roku wynoszą:                                      26 087 003,23
  2. Poniesione koszty ogółem:                                                                26 907 353,95
  3. Wynik finansowy:                                                                               - 820 350,72           
  4. Zobowiązania na dzień 30 kwietnia 2021 r. wynoszą:                          71 886 985,96
  5. Rezerwa na świadczenia pracownicze:                                                 6 249 930,59
  6. Należności na dzień 30 kwietnia 2021 wynoszą:                                   7 933 862,67
  7. Należności z tytułu udzielonych pożyczek z ZFŚS                                     245 947,68
  8. Odpis aktualizujący należności                                                                   7 245,73
  9. Zapasy magazynowe                                                                          1 331 259,47
W dalszej części posiedzenia, głos zabrał Dyrektor ZOZ, który poinformował o planach przeniesienia oddziału rehabilitacji z budynku przy ul. Ekonomii do pomieszczeń po dawnym oddziale zakaźnym przy ul. Szpitalnej 1. Poinformował także, że firma, która wygrała przetarg na przeprowadzenie remontu oddziału rehabilitacji nie przystąpiła do podpisania umowy (upłynął czas związania ofertą), w związku z powyższym zmuszony jest do ponownego ogłoszenia przetargu oraz do wystąpienia do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego z prośbą o przedłużenie terminu realizacji projektu
na dofinansowanie remontu oddziału rehabilitacji.
W związku z przedstawionymi przez Pana Leszka Lepiarza planami, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska wskazała potrzebę przygotowania informacji na temat dalszego funkcjonowania Zakładu Opieki Leczniczej w budynku przy ul. Ekonomii, po przeniesieniu oddziału rehabilitacji do budynku po dawnym oddziale zakaźnym.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora ZOZ do pisemnego przedstawienia Zarządowi koncepcji dalszego funkcjonowania ZOL w budynku przy ul. Ekonomii, po przeniesieniu oddziału rehabilitacji.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z otrzymaną opinią prawną w przedmiocie określenia podmiotu upoważnionego do podpisywania oświadczeń o posiadanym tytule prawnym do władania nieruchomością na potrzeby wycinki drzewa, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych, powołując się na art. 83b ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody oraz art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17.05.1989r. prawo geodezyjne i kartograficzne, wyraził swoją wątpliwość czy faktycznie Zarząd Dróg Powiatowych powinien zostać uznany jako posiadacz nieruchomości drogowej, który jest uprawniony do złożenia wniosku o wycinkę drzewa (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że w związku z powstałymi rozbieżnościami, Dyrektor ZDP zwraca się z prośbą o potwierdzenie skutkujące wydaniem upoważnienia, że jako Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych jest posiadaczem gruntów będących własnością Skarbu Państwa bez powołanego tytułu własności w pasach dróg powiatowych. Wyjaśnił, że powyższe, upoważni Dyrektora ZDP do składania oświadczeń o posiadanym tytule prawnym nieruchomości do uzyskania pozwolenia na wycinkę drzew oraz pozwolenia na budowę, jak również udzielania prawa do dysponowania gruntem.
Ponadto, uwzględniając zapisy z pisma znak: GG-II.680.12.38.2020 z dn. 30.12.2020r., upoważnienie należy rozszerzyć również w przypadku gdy grunt jest własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu Skarbu Państwa bez powołanego dokumentu własności w pasach dróg powiatowych.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wskazał konieczność zwrócenia się do Radcy Prawnego z prośbą o wydanie opinii czy z punktu widzenia prawa, istnieje możliwość wydania upoważnienia, o które wnioskuje Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych. Jednocześnie Zarząd, zobowiązał Naczelnika Wydziału GG – Pana Dariusza Chojnackiego do przedstawienia Zarządowi informacji — ile w ostatnim czasie i w jakich gminach, uwłaszczonych zostało działek znajdujących się pod drogami powiatowymi?
 
 
Z informacją dotyczącą działalności Punktów Szczepień Powszechnych zlokalizowanych przy pl. Floriańskim 1 oraz ul. Szpitalnej 1 w Skarżysku-Kamiennej zapoznała zebranych Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz (załącznik nr 10).
Zarząd Powiatu przyjął przedstawioną informację do wiadomości.
 
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zapoznała zebranych z pismem Kierownik laboratorium diagnostycznego w strukturach Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej, odnoszącym się do wniosku Dyrektor MOMP w sprawie likwidacji w/w laboratorium (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją. Jednocześnie Zarząd stwierdził, że nie ma podstaw, aby kwestionować analizę kosztową działalności laboratorium diagnostycznego i wyjaśnień przedstawionych w tej sprawie przez Dyrektor MOMP.  Ponadto, Zarząd Powiatu wskazał, że ostateczna decyzja o likwidacji należy do Dyrektor Ośrodka.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z treścią zawiadomienia znak: GG-II.683.4.2020 (załącznik nr 12) informującym, że przygotowany został materiał dowodowy niezbędny do wydania decyzji w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie z mocy prawa na rzecz Powiatu Skarżyskiego prawa własności nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0003 Place, arkusz mapy 21), oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 11/3 o pow. 0,0053 ha, która do dnia uzyskania waloru ostateczności decyzji Starosty Skarżyskiego Nr 1/2020 z dnia 16.03.2020r. znak: AB.6740.2.3.2019.KK o zezwoleniu ma realizację inwestycji drogowej dla przedsięwzięcia budowlanego pn.: „Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach: budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej” była własnością osób prywatnych oraz za wygaśnięcie hipoteki umownej obciążającej przedmiotową nieruchomość.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawioną informację do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił wniosek przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami  kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczący odłączenia z księgi wieczystej KI1R/00027041/6 działek nr 277/1 o pow. 0,0027 ha, nr 279/1 o pow. 0,0251 ha, nr 280/5 o pow. 0,0596 ha, nr 281/1 o pow. 0,0134 ha, nr 297/1 o pow. 0,0240 ha, nr 298/3 o pow. 0,0133 ha i nr 299/1 o pow. 0,0059 ha położonych w obrębie 0003 Michałów, gmina Skarżysko Kościelne i przyłączenia ww. działek do księgi wieczystej KI1R/00037552/4, w której jako właściciel zostanie wpisany Powiat Skarżyski w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 03.02.2021 r. znak: SPN.II.7531.16.2020 oraz na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr  13).
Pan Artur Berus wyjaśnił, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych trwały zarząd gruntami w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi, a działki: nr 277/1 o pow. 0,0027 ha, nr 279/1 o pow. 0,0251 ha, nr 280/5 o pow. 0,0596 ha, nr 281/1 o pow. 0,0134 ha, nr 297/1 o pow. 0,0240 ha, nr 298/3 o pow. 0,0133 ha i nr 299/1 o pow. 0,0059 ha położone w obrębie 0003 Michałów, gmina Skarżysko Kościelne zajęte są pod pas drogowy drogi powiatowej Nr 0573T (stary numer 15870) „Majków – Wąchock”.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do podpisania wniosku.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z przebudową budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionymi, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej przygotował opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie zastępcze napraw gwarancyjnych niewykonanych przez wykonawcę inwestycji. Dodała, że szacunkowa wartość napraw w zakresie odbudowy kominów, mocowania agregatu klimatyzacyjnego, nieodpowiednie wyprofilowanej posadzki w pomieszczeniu obieralni, wykrzywienia śrub łączących panele solarne oraz odspojenia uszczelek w panelach wynosi 200 050,84 zł. Wobec powyższego, Wydział IM zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na rozpoczęcie procedury wyłonienia wykonawcy zastępczego, zabezpieczenie w/w kwoty w budżecie oraz podjęcie decyzji
w zakresie odwieszenia naliczania kar umownych Wykonawcy (załącznik nr 14).
Pani Anna Leżańska przypomniała, że w dniu 18.02.2021r. Zarząd Powiatu podjął decyzję o zawieszeniu kar umownych wykonawcy od dnia 20.01.2021r., tj. od dnia podjętej przez Zarząd Powiatu decyzji o zleceniu wykonania zastępczego do czasu przygotowania przez Wydział IM specyfikacji przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym, zasadnym jest odwieszenie naliczania kar umownych.
Wicestarosta, poinformowała, że Wydział IM zwraca się również do Zarządu z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie wystawienia noty księgowej za okres od 01.01.2021r. do 19.01.2021r. (czy nota ma zostać wystawiona w chwili obecnej czy łącznie z kolejną notą za okres od dnia odwieszenia naliczania kar umownych do czasu wykonania zastępczego).
Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM do rozpoczęcia procedury wyłonienia wykonawcy zastępczego napraw gwarancyjnych niewykonanych przez wykonawcę w/w inwestycji. Jednocześnie Zarząd, zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia w budżecie powiatu kwoty 200 050,84 zł. Zarząd, wskazał również  konieczność wystawienia noty księgowej za okres od 01.01.2021r. do 19.01.2021r. Ponadto, Zarząd zobowiązał Zespół Radców Prawnych do przygotowania opinii w kwestii, czy nota ma być wystawiona w chwili obecnej czy łącznie z kolejną notą za okres od dnia odwieszenia naliczania kar umownych do czasu wykonania zastępczego.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z przeprowadzeniem procedury mającej na celu wyłonienie wykonawcy do wykonania projektu termomodernizacji budynku przy ul. Sikorskiego 20 wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zwiększenie środków na wykonanie w/w dokumentacji do kwoty 130 000,00 zł (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 15). Wicestarosta dodała, że obecna kwota w budżecie to 93 235,00 zł.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 2 czerwca 2021r. wpłynęła oferta Amatorskiego Towarzystwa Piłkarskiego z siedzibą w Skarżysku- Kamiennej ul. Sienkiewicza 34, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 16). Wyjaśnił, że zadanie dotyczy organizacji projektu pt. „25-lecie Amatorskiego Towarzystwa Piłkarskiego w Skarżysku-Kamiennej - Turniej Jubileuszowy” i skierowane jest dla członków i działaczy stowarzyszenia. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 2 600,00 zł., a wnioskowana kwota dotacji to 1 800,00 zł. Następnie Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez Amatorskie Towarzystwo Piłkarskie wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2021 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył przedmiotową ofertę wskazując, że zakres oferty powiela się z zakresem ujętym w otwartym konkursie ofert z zakresu kultury fizycznej.
 
 
Starszy Inspektor – Kinga Sadza poinformowała, iż Starostwo Powiatowe wysłało zapytanie o cenę świadczenia usług zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki medycznej pracowników Starostwa do 3 podmiotów. Dodała, że w odpowiedzi wpłynęły 2 oferty. Następnie zapoznała zebranych z ofertą Obwodu Lecznictwa Kolejowego oraz Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17).
W toku przeprowadzonej rozmowy, Zarząd Powiatu zdecydował o wyborze oferty Obwodu Lecznictwa Kolejowego, z którym postanowił podpisać umowę na okres 1 roku.
 
 
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że w nawiązaniu do wyciągu z protokołu Nr 23/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 21 kwietnia br., w sprawie przeprowadzenia działań umożliwiających dostęp do ewidencji gruntów i budynków dla pracowników Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Obsługi Nieruchomości pismem z dnia 02.06.2021r. udzielił szczegółowych wyjaśnień, z których wynika, że w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej posiada dostęp do danych ewidencji gruntów i budynków — w zakresie i formie jaką określił ustawodawca (załącznik nr 18). Przyznanie ZDP nieograniczonego dostępu do ewidencji gruntów i budynków, byłoby sprzeczne z przepisami.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości. Jednocześnie Zarząd wskazał, że wyjaśnienia Naczelnika GG przekazane zostaną Przewodniczącemu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – Panu Jerzemu Żmijewskiemu.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym protokół z kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego w zakresie wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2020. (załącznik nr 19)
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że mieszkaniec gminy Łączna wyraził chęć bezpłatnego przekazania na rzecz Powiatu Skarżyskiego działki
o powierzchni około 45m² zajętej pod pas drogowy.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                        Przewodniczący Zarządu
           Olga Łukomska                                            Artur Berus
 


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 19
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie sprzętu komputerowego stanowiącego własność Powiatu Skarżyskiego,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania Komisji do spraw podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli,
  • Załącznik nr 5 – sprawozdanie z audytu wewnętrznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej, Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie w okresie od 01.01.2019-31.07.2020r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora ZOZ z dnia 26.05.2021r.,
  • Załącznik nr 7 –  pismo Dyrektora ZOZ z dnia 28.05.2021r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 02.06.2021r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 08.06.2021r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 08.06.2021r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Kierownik laboratorium diagnostycznego w strukturach Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej w dniach 31.05.2021r.,
  • Załącznik nr 12 – zawiadomienie znak: GG-II.683.4.2020 z dnia 04.06.2021r.,
  • Załącznik nr 13 – wniosek przygotowany przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami  kierowany do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych,
  • Załącznik nr 14 – pismo Naczelnik Wydziału IM z dnia 08.06.2021r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Naczelnik Wydziału IM z dnia 09.06.2021r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Kierownik Referatu ds. promocji z dnia 08.06.2021r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo znak: OZ.2431.4.2021 z dnia 08.06.2021r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Naczelnika Wydziału GG z dnia 02.06.2021r.,
  • Załącznik nr 19 – protokół z kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego w zakresie wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2020.
 
  Protokół (717kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (9 czerwca 2021)
Opublikował: Olga Łukomska (28 czerwca 2021, 13:53:27)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 736