Protokół Nr 39/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 28 lipca 2021 r.


 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Tadeusz Bałchanowski                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Urszula Wrona               ‒ Skarbnik Powiatu
  2. Małgorzata Nosowicz                ‒ Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Marcin Kruk                                                  – Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-                                                                                  Wychowawczych
  2. Mariusz Bartosik                                            ‒ Kierownik Zespołu Informatycznego
  3. Marek Czyż                                                   ‒ Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  • a)      upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”,
  • b)      upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”,
  • c)      upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej.
2. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2021 r. – 30.06.2021 r.
3.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4.      Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”, (załącznik nr 2),
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że zgodnie z § 2 ust. 2 umowy nr WRR/000246/13/D z dnia 13 lipca 2021 zawartej pomiędzy Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych a Powiatem Skarżyskim o zaliczkowe dofinansowanie projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze B, jednostka samorządu może powierzyć wykonanie niektórych czynności związanych z realizacją projektu innym podmiotom.
Wyjaśniła, że w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej kontroli nad projektami i monitorowania jego przebiegu, zasadne jest upoważnienie Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Montaż wykładzin antypoślizgowych w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej oraz bursie szkolnej”.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.
 
 
b)     upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” (załącznik nr 3),
Referująca, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że zgodniez § 2 ust. 2 umowy nr WRR/000246/13/D z dnia 13 lipca 2021 zawartej pomiędzy Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych a Powiatem Skarżyskim o zaliczkowe dofinansowanie projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze B, jednostka samorządu może powierzyć wykonanie niektórych czynności związanych z realizacją projektu innym podmiotom.
Wyjaśniła, że w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej kontroli nad projektami i monitorowania ich przebiegu, zasadne jest upoważnienie Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej do podejmowania czynności w zakresie realizacji następujących projektów:
  1. Budowa pochylni w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2 w Skarżysku-Kamiennej,
  2. Remont pomieszczenia higieniczno – sanitarnego w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2 w Skarżysku-Kamiennej.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.
 
 
c)      upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych – Pana Marcina Kruka.
Dyrektor, zwrócił się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na przystąpienie kierowanej przez siebie placówki do realizacji Modułu II pn. „Centra informacyjno-doradcze dla osób z niepełnosprawnością”, realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz o upoważnienie jego osoby do dokonywania w imieniu Powiatu Skarżyskiego wszelkich czynności związanych z realizacją Modułu II pn. „Centra informacyjno-doradcze dla osób z niepełnosprawnością”, a w szczególności do:
  • podpisania i złożenia wniosku,
  • podpisania umowy o dofinansowanie programu PFRON pn. „Centra informacyjno-doradcze dla osób z niepełnosprawnością”,
  • podpisywania dokumentów związanych z realizacją programu i jego rozliczeniem,
  • dysponowania środkami finansowymi przekazanymi w ramach programu i zaciąganie zobowiązań do wysokości środków finansowych ujętych w umowie na realizację programu.
Dyrektor dodał, że w/w Moduł II, dedykowany jest wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania grantu w ramach konkursu grantowego nr: POWR.02.10.00-00-0001/19 pn. „Opracowanie modelu funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą” ogłoszonego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Możliwość utworzenia Ośrodka Wsparcia i Testów finansowanego ze środków PFRON przy Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą jest istotną częścią wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Realizacja Modułu II zaplanowana jest na okres od 01.10.2021 roku do 31.12.2021 roku. Środki finansowe dla utworzenia i prowadzenia Centrów informacyjno-doradczych dla osób z niepełnosprawnością w całości będą finansowane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 4).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora ZPEW, podejmując jednocześnie uchwałę  w sprawie upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 5),.
    
 
 
Ad. pkt 2. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2021 r. – 30.06.2021 r.  (załącznik nr 6)
Z treścią przedmiotowego sprawozdania zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie jednogłośnie.
 
 
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 27 lipca 2021 r. wpłynęła oferta Koła Gospodyń Wiejskich Kierzanki z siedzibą w Kierzu Niedźwiedzi, ul. Szydłowiecka 63, na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 7). Wyjaśnił, że zadanie dotyczy organizacji projektu pt. „Aktywni seniorzy z Kierza Niedźwiedziego” zakładającego organizację 10 wyjazdów na basen dla 10 seniorów z Kierza Niedźwiedziego. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 1000,00 zł. i jest równoznaczny z wysokością wnioskowanej dotacji.
Pan Adam Ciok dodał, że oferta złożona przez KGW Kierzanki jedynie częściowo wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2021 rok”, ponieważ zawarte w programie wytyczne zakładają realizację zadań skierowanych do mieszkańców min. trzech gmin Powiatu Skarżyskiego, natomiast w przypadku przedmiotowej oferty, odbiorcami są wyłącznie mieszkańcy Kierza Niedźwiedziego. Wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Biorąc powyższe pod uwagę, Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki negatywnie opiniuje pod względem formalnym złożoną ofertę, zaznaczając, że w budżecie na 2021 rok w zakresie ochrony i promocji zdrowia znajduje się 4 460,00 zł.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył ofertę złożoną przez KGW Kierzanki.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym pismo Kierownika Zespołu Informatycznego – Pana Mariusza Bartosika informujące o potrzebie zakupu serwera na potrzeby Starostwa Powiatowego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 8).
Zaproszony na posiedzenie Kierownik IN poinformował, że sprzęt, który znajduje się w serwerowni jest mocno wyeksploatowany, co niesie ze sobą wysokie ryzyko awarii. Dodał, że w przypadku uszkodzenia serwera Elektronicznego Obiegu Dokumentów, serwera danych geodezyjnych lub serwera utrzymującego udziały sieciowe komórek organizacyjnych, nie ma możliwości szybkiego odtworzenia ich w innym miejscu, co w konsekwencji skutkować może przestojem w pracy Starostwa Powiatowego.
Pan Mariusz Bartosik wskazał, że aktualnie koszt zakupu nowego serwera wyniesie ok. 25 000,00 zł. W związku z powyższym, zwraca się do Zarządu z prośbą o zwiększenie środków do tej kwoty.
Zarząd Powiatu uznał wniosek Kierownika IN za zasadny. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał  Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania budżetu powiatu w celu wygospodarowania środków na powyższy cel.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z otwarciem ofert w dniu 26.07.2021r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Wykonanie w 2021 roku prac geodezyjno – kartograficznych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku - Kamiennej”, Wydział IM zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie zabezpieczenia środków na zadanie nr 6 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, że w/w postępowanie składa się z 11 zadań, przy czym:
Na zadania nr 1 pn. „Wykonanie prac geodezyjnych związanych ze sporządzeniem mapy do zwrotu wywłaszczonej nieruchomości nabytej na rzecz Skarbu Państwa, położonej w Kielcach” wpłynęła jedna oferta, która opiewa na kwotę 2.650,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł.
Na zadania nr 2 pn. „Wykonanie prac geodezyjnych związanych ze sporządzeniem mapy do zwrotu wywłaszczonej nieruchomości niewykorzystanej na cel wywłaszczenia, położonej w Suchedniowie” wpłynęła jedna oferta, która opiewa na kwotę 2.750,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł.
Na zadania nr 3 pn. „Wykonanie dokumentacji geodezyjno – prawnej dla nieruchomości położonej w jednostce ewidencyjnej: Skarżysko Kościelne, obręb 0012-Skarżysko-Kościelne, oznaczonej jako działka numer 402” wpłynęły trzy oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 2.700,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł.
Na zadania nr 4 pn. „Wykonanie dokumentacji geodezyjno – prawnej dla nieruchomości położonej w jednostce ewidencyjnej: Skarżysko Kościelne, obręb 0012-Skarżysko-Kościelne, oznaczonej jako działka numer 118/249” wpłynęła jedna oferta, która opiewa na kwotę 2.500,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł.
Na zadania nr 5 pn. „Wykonanie dokumentacji geodezyjnej dla działki wydzielonej z nietopologicznej działki numer 8 położonej w obrębie 0013-Zalezianka, jednostka ewidencyjna: Łączna” wpłynęły dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 3.000,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 4.000,00 zł.
Na zadania nr 6 pn. „Wykonanie prac geodezyjnych związanych ze sporządzeniem mapy z projektem podziału nieruchomości, położonej w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 176/3” wpłynęły dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 3.600,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł. Cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 100,00 zł.
Na zadania nr 7 pn. „Wykonanie dokumentacji geodezyjno – prawnej dla nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 97/2 (obręb 0003 Place, arkusz mapy 22) służącej do regulacji stanu  prawnego” wpłynęły dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 3.800,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 6.000,00 zł.
Na zadania nr 8 pn. „Wykonanie badania stanu prawnego nieruchomości położonej w Suchedniowie, oznaczonej w rejestrze ewidencji gruntów i budynków m. Suchedniów, obręb 0001 Suchedniów, jako działka nr 2499/2” wpłynęły dwie oferty na kwotę 1.000,00 zł. Podobnie kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 1.000,00 zł.
Na zadania nr 9 pn. „wykonanie prac geodezyjnych związanych ze sporządzenie mapy z projektem podziału nieruchomości, położonej w miejscowości Zagórze, gmina Bliżyn, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 120” wpłynęły dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewana kwotę 3.200,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 5.000,00 zł.
Na zadania nr 10 pn. „Wykonanie dokumentacji geodezyjno – prawnej dla nieruchomości położonej w jednostce ewidencyjnej: Suchedniów, obręb 0001- Suchedniów, oznaczonej jako działka numer 1310” wpłynęły dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 3.200,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 3.500,00 zł.
Na zadania nr 10 pn. „Opracowanie numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków dla obrębu Gilów gmina Bliżyn” wpłynęły również dwie oferty. Najkorzystniejsza oferta opiewa na kwotę 71.955,00 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 85.000,00 zł.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia w budżecie powiatu brakującej kwoty na zadanie nr 6.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z otwarciem ofert w dniu 26.07.2021r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie zastępcze usunięcia wad i usterek gwarancyjnych dla zadania: „Przebudowa budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionymi”, Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie zabezpieczenia środków na w/w zamówienie (załącznik nr 10).
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, że w postępowaniu wpłynęła jedna oferta, która opiewa na kwotę 244.309,85 zł. Natomiast kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie wynosi 200.050,84 zł. Tym samym, cena ofertowa jest wyższa od kwoty jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie o 44.259,01 zł. Jednocześnie dodała, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Zamawiający ma możliwość unieważnić postępowanie w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty  lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu  zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do przeanalizowania budżetu powiatu w celu wygospodarowania brakującej kwoty.

 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z propozycją Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej kluczowych inwestycji, które powinny zostać wpisane do strategii Rozwoju Powiatu Skarżyskiego na lata 2021 – 2030 (załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie zaakceptował przedstawioną propozycję zadań.
 
 
Starosta - Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem znak: GG-II.683.13.2020, informującym, że w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie z mocy prawa na rzecz Powiatu Skarżyskiego prawa własności nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0011 Górna Kamienna, arkusz mapy 75), oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki: nr 1/138 o pow. 0,0077 ha, nr 1/147 o pow. 0,0055 ha i nr 1/149 o pow. 0,0303 ha, która do dnia uzyskania waloru ostateczności decyzji Starosty Skarżyskiego Nr 1/2020 z dnia 16.03.2020 r. znak: AB.6740.2.3.2019.KK o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przedsięwzięcia budowlanego pn. „Rozbudowa układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej” była własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych S.A. oraz w nawiązaniu do pisma Polskich Kolei Państwowych znak: KNKr6.621.7.2021/2, uległy zmianie kwoty należnego właścicielowi oraz użytkownikowi wieczystemu odszkodowania (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 12).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował o piśmie Dyrektora ZDP, z którego wynika, że dnia 02.07.2021r. do tut. urzędu wpłynął wniosek (nr pisma przychodzącego -  PP.11284.2021), z zastrzeżeniami dotyczącymi oszacowania nieruchomości, która ma być przejęta  w związku z rozbudową układu komunikacyjnego oraz budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej” (załącznik nr 13).
W związku z faktem, że postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie z mocy prawa na rzecz Powiatu Skarżyskiego prawa własności nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej pod powyższą inwestycję, prowadzone jest w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, który posiada pełną dokumentację, Zarząd Powiatu wskazał Naczelnika Wydziału GG jako właściwego do rozpatrzenia uwag zawartych we wniosku nr PP.11284.2021, w zakresie dotyczącym oszacowania wartości nieruchomości wraz z poruszaną kwestią stalowej konstrukcji ogrodzenia. Natomiast, do rozpatrzenia pozostałych uwag dotyczących kwestii obsługi komunikacyjnej działki przy lokalu, o którym mowa w złożonym wniosku, Zarząd zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych zwraca się do Zarządu Powiatu z prośbą o zabezpieczenie środków finansowych na zagospodarowanie powierzchni ronda zlokalizowanego u zbiegu ulic Sokola / Wiejska w kwocie 25 000,00 zł, w tym:
  • 23 000,00 zł za prace związane z urządzeniem ronda,
  •   2 000,00 zł za trzy miesięczną obsługę gwarancyjną w roku 2021,
oraz o zabezpieczenie środków na utrzymanie ronda w roku 2022 w kwocie netto 590,00 zł miesięcznie (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 14).
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Dyrektor ZDP zwraca się także o zabezpieczenie środków finansowych na zagospodarowanie powierzchni ronda zlokalizowanego u zbiegu ulic Armii Krajowej / Konarskiego w kwocie 37 600,00 zł, w tym:
  • 35 000,00 zł za prace związane z urządzaniem ronda,
  •   2 600,00 zł za trzy miesięczną obsługę gwarancyjną w roku 2021r.,
oraz o zabezpieczenie środków na utrzymanie ronda w roku 2022 w kwocie netto 780,00 zł miesięcznie (załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wnioski Dyrektora ZDP.
 
 
Obecny na posiedzeniu, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych zwrócił się do Zarządu z prośbą o zabezpieczenie środków finansowych w kwocie 418 000,00 zł na zakup:
  • ciągnika komunalnego – 222 000,00 zł
  • ramienia hydraulicznego – 80 000,00 zł
  • głowicy do koszenia – 31 000,00 zł
  • głowicy do wycinki krzaków i gałęzi – 30 000,00 zł
  • głowicy do ścinki poboczy – 33 000,00 zł
  • głowicy – szczotki – 22 000,00 zł
na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 16).
Dyrektor poinformował, że obecnie używana koparko-ładowarka po okresie 10-cio letniego użytkowania staje się coraz bardziej awaryjna, co powoduje częste – kilkudniowe jej wyłączenie z użytkowania. Dodał, że nowo zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany do prac związanych z bieżącym utrzymaniem zieleni w ciągu dróg powiatowych na terenie gmin z terenu powiatu skarżyskiego, przez co kolejne okresy koszenia ulegną skróceniu. Natomiast utrzymanie terenów zielonych na terenie miasta, będzie zlecane nadal w drodze przetargu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do zabezpieczenia środków w budżecie powiatu na powyższy cel.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z informacją z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych o przyznaniu dofinansowania na realizację projektu pn. „Obiekt bez barier – poprawa dostępności do usług publicznych dla osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier w komunikowaniu się w trzech budynkach należących do Powiatu Skarżyskiego, będących siedzibami urzędu i jednostek organizacyjnych powiatu, służących celom publicznym”, Zespół ds. Polityki Społecznej i Senioralnej zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na rozpoczęcie procedury wyłonienia wykonawcy do realizacji powyższego zadania w drodze zapytania ofertowego, zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000 złotych netto w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 17).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownik Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej – Panią Edytę Ucińską do przygotowania Zarządzenia Starosty Skarżyskiego w sprawie powołania komisji do wyłonienia najkorzystniejszej oferty w ramach zapytania ofertowego.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił pismo Prezesa Fundacji Kultury „Radostowa” zawierające prośbę o wsparcie finansowe publikacji pt. „Splątane ścieżki” (załącznik nr 18). 
Pan Artur Berus dodał, że książka liczy ponad 300 stron, jej treść podejmuje kilka wątków – w tym atrakcyjny dla czytelnika, wątek kryminalny. W zamian za udzielone wsparcie, wnioskodawca deklaruje zamieszczenie logo powiatu skarżyskiego na obwolucie publikacji. Ponadto, część nakładu przekazana zostanie na potrzeby promocji powiatu skarżyskiego.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż przed podjęciem decyzji o dofinansowaniu publikacji w/w książki, chciałby zapoznać się z jej treścią.
 

 
Ad. pkt 4. Sprawy różne.
W związku z przystąpieniem Powiatu Skarżyskiego do Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, Starosta – Pan Artur Berus przedstawił zebranym projekt pisma, w którym Zarząd Powiatu zwraca się do Posłów, Senatorów, Ministrów oraz Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, z prośbą o wsparcie w pozyskaniu dofinansowania w ramach w/w Funduszu (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 19).
Zarząd Powiatu w całości zaakceptował treść przedstawionego dokumentu.
 
W związku z pojawieniem się możliwości dodawania komentarzy do wniosków złożonych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w maksymalnej ilości 2 000 znaków, do dnia 15 sierpnia br., Zarząd Powiatu zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych oraz Wydział Inwestycji Mienia i Obsługi Gospodarczej do uszczegółowienia zasadności realizacji projektów złożonych przez Powiat Skarżyski w ramach w/w Funduszu.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                              Przewodniczący Zarządu
           Olga Łukomska                                                    Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. T. Bałchanowski
  3. A. Ciok 

Załączników: 19
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Mariusza Kawy – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej do czynności związanych z realizacją projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”,
  • Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora ZPEW z dnia 28.07.2021r.,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pana Marcina Kruka – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 6 – Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Skarżysku-Kamiennej z zakresu administracji rządowej za okres 01.01.2021r. – 30.06.2021r.,
  • Załącznik nr 7 –  pismo Kierownik Referatu ds. Promocji z dnia 28.07.2021r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Kierownika Zespołu Informatycznego z dnia 21.07.2021r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.07.2021r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.07.2021r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 19.07.2021r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo znak: GG-II.683.13.2020 z dnia 27.07.2021r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zarząd Dróg Powiatowych z dnia 26.07.2021r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Zarząd Dróg Powiatowych z dnia 26.07.2021r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Zarząd Dróg Powiatowych z dnia 26.07.2021r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Dyrektora Zarząd Dróg Powiatowych z dnia 26.07.2021r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Kierownik Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 27.07.2021r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Prezesa Fundacji Kultury „Radostowa” z dnia 12.07.2021r.,
  • Załącznik nr 19 – projekt pisma znak: OZ.0022.39.2021 z dnia 28.07.2021r.

Protokół (717kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (28 lipca 2021)
Opublikował: Olga Łukomska (11 sierpnia 2021, 08:41:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 928