Protokół Nr 52/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 14 września 2021 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:

1.      Artur Berus                                                   ‒ Starosta
2.      Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
3.      Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
4.      Tadeusz Bałchanowski                                   ‒ Członek Zarządu Powiatu
5.      Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
 
1.  Urszula Wrona                     - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Nosowicz            - Sekretarz Powiatu
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange– Inspektor.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
 
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Porządek posiedzenia:

  1.   Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie                    powiatu  na 2021 rok.
  2.   Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  3.   Sprawy różne.
  

Streszczenie posiedzenia:

 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a.  wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok, (załącznik nr 2)
 
     Skarbnik Powiatu Pani Urszula Wrona zreferowała treść powyższej uchwały wskazując, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.502.2021 z dnia 7 września 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 30 000zł na gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa, wykonanie operatów szacunkowych niezbędnych do prowadzonych postepowań administracyjnych oraz koszty publikacji prasowych.
2. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.442.2021 z dnia 16 sierpnia 2021 i znak FN.I.3111.490.2021 z dnia 1 września 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o łączną kwotę 76 583zł na wypłatę rekompensat pieniężnych dla funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej za czas służby przekraczający określoną normę w systemie codziennym.
3. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.497.2021 z dnia 3 września 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 12 000zł na zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego w związku ze zmianą przepisów ustawy Prawo Budowalne.
4. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.500.2021 z dnia 9 września 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 8 450zł z przeznaczeniem na kalibrację urządzeń specjalistycznych dla Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego Skarżysko.
5. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.491.2021 z dnia 9 września 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji celowej z budżetu państwa o kwotę 72 000zł z przeznaczeniem na wypłatę świadczeń motywacyjnych strażakom pełniącym służbę w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
6. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.494.2021 z dnia 8 września 2021 roku w sprawie zmniejszenia dotacji celowej z budżetu państwa na zakupy inwestycyjne o kwotę 5 471zł i zwiększenia o tą samą kwotę dotacji celowej z budżetu państwa na zadania bieżące Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego. Wynika to z oszczędności wygospodarowanych przy zakupie samochodu służbowego.
7. Porozumienia z Gminą Bliżyn na dofinansowanie przez Gminę remontu drogi powiatowej w miejscowości Ubyszów w Gminie Bliżyn w wysokości 180 000zł.
8. Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 24 sierpnia 2021 roku w sprawie zmniejszenia dofinansowania z Funduszu Pracy na koszty obsługi zadań określonych w art. 15zzb-15zze ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Zmniejszenie wynosi 1 703,82zł i wynika z niewykorzystania środków wskutek braku odpowiedniej ilości wniosków od beneficjentów pomocy.
9. Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 3 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 8 116zł na wypłatę nagród uznaniowych za wykonywanie zadań służbowych w zastępstwie strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich.
10. Pisa Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 5 sierpnia 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 1500zł w ramach realizacji projektu Europejski sukces zawodowy z Zespołem Szkół Transportowo – Mechatronicznych realizowanego w ramach programu Erasmus.
11. Pisa Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 3 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 48 552zł na wypłatę odpraw dla nauczycieli.
12. Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 z dnia 6 września 2021 roku w sprawie przeniesienia nadwyżek na wpłatach na PPK w kwocie 8 000zł na składki na Fundusz Pracy i badania lekarskie pracowników.
13. Pisma II Liceum Ogólnokształcącego im.A.Mickiewicza z dnia 2 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w kwocie 5 412zł na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych oraz na utrzymanie domeny i serwera niezbędnych do prowadzenia strony internetowej szkoły i skrzynki poczty elektronicznej.
14. Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 2 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 7 000zł na zawarcie umów zlecenia wynikających z bieżących potrzeb jednostki.                        
15. Pisma Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 1 września 2021 roku w sprawę przeniesienia kwoty 5 645zł pomiędzy paragrafami na wykonanie audytów energetycznych dla budynków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 i Domu Pomocy Społecznej przy ul. Spornej po zakończeniu termomodernizacji tych budynków.
16. Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19 sierpnia 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 37 200zł na przegląd obiektów mostowych oraz pomiary ruchu na przejazdach kolejowych
17. Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno -Wychowawczych z dnia 6 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 2000zł na wypłatę dla nauczycieli jednorazowego świadczenia na start w związku z rozpoczęciem stażu na nauczyciela kontraktowego.
18. Pisma Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji z dnia 8 września 2021 roku w sprawie konieczności zabezpieczania środków na wpłaty na PFRON w kwocie 5 200zł.
19. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 19 sierpnia 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków w tej samej klasyfikacji budżetowej pomiędzy planem Starostwa Powiatowego a planem jednostek oświatowych na wypłatę stypendiów dla uczniów:
- I Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego – 4 000zł
- Zespół Szkół Ekonomicznych – 2 000zł
- Zespół Szkół Technicznych – 2 000zł.
20. Przeniesienia planu wydatków Starostwa Powiatowego pomiędzy paragrafami w kwocie 18 000zł na zakup tonerów i materiałów biurowych (10 000zł) oraz na badania lekarskie pracowników (8 000zł).
21. Pisma I Liceum Ogólnokształcącego im.J. Słowackiego z dnia 6 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 2 020zł na zajęcia rewalidacyjne.
22. Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 8 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 2 000zł na naprawę instalacji przeciwpożarowej.
23. Pisma Wydziału Edukacji Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 8 września 2021 w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w ramach realizacji zadań powiatu z zakresu turystyki (1500zł) oraz z zakresu promocji (9000zł). Zmiany dotyczą organizacji Powiatowego Konkursu Fotograficznego oraz marszobiegu.24. Pisma Wydziału Edukacji Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 9 września 2021 w sprawie przeniesienia środków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z planu Starostwa Powiatowego do poszczególnych szkół i placówek oświatowych w łącznej kwocie 4 900zł.
25. Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 10 września 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami w kwocie 168 000zł oraz przeniesienia planu wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami w kwocie 400zł na przeprowadzenie ekspertyzy stanu technicznego samochodu i oszacowanie jego wartości celem dokonania sprzedaży.
     
Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę.
 
 Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

  Sekretarz Powiatu Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że Zespół ds. realizacji projektu „Stop koronawirusowi! Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID-19 na terenie powiatu skarżyskiego” zwraca się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie wystąpienia do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu realizacji ww. projektu.                                              Sekretarz Powiatu wskazała, że do tej pory nie udało się dokonać wyboru dostawcy płynów do dezynfekcji powierzchni. W chwili obecnej trwa ocena ofert złożonych w kolejnym już postępowaniu przetargowym. Z analizy otrzymanych ofert wynika, że po rozstrzygnięciu postępowania powstaną w projekcie oszczędności. W związku z powyższym zasadnym byłoby przedłużenie terminu realizacji projektu do dnia 31.01.2022r.    Realizacja projektu w tym terminie pozwoli na wykorzystanie w całości przyznanego dofinansowania i zrealizowania w pełnym zakresie założonych w projekcie wskaźników produktu. Pismo stanowi załącznik nr 3.

Zarząd Powiatu uznał za zasadne wystąpienie do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie do dnia 31.01.2022r. projektu pn.: „Stop koronawirusowi! Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID-19 na terenie powiatu skarżyskiego”.

Wicestarosta Pani Anna Leżańska przedstawiła propozycję porozumienia przygotowanego przez PGE Obrót S.A.  dotyczącego indywidualnych warunków umów w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2023 r. na dostawę energii elektrycznej dla budynków Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej w zakresie ustalania gwarantowanych cen za energię  elektryczną  w ww. okresie. Pismo stanowi załącznik nr 4.

Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt porozumienia.

Starosta Pan Artur Berus przedstawił Protokół Nr 1/2021 okresowej komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych stanowiących własność Powiatu Skarżyskiego powołanej Zarządzeniem nr 41/2021 z dnia 7 września 2021 r.  celem podjęcia przez Zarząd Powiatu decyzji w sprawie zagospodarowania składników majątku ruchomego zlokalizowanych na nieruchomości po byłym  Zespole Szkól im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie. Ponadto Starosta dodał, że prezes Zarządu Fundacji Św. Marcina Patria et. Misericordia, zwrócił się z prośbą dotyczącą nieodpłatnego przekazania ww. mienia znajdującego się w budynkach po zlikwidowanym Zespole Szkół  w Suchedniowie. Pismo stanowi załącznik nr 5.
 
Zarząd Powiatu przyjął powyższy protokół i wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie na cele statutowe  Zespołu Korpusu Kadetów w Suchedniowie. mienia, o które wnioskował prezes Zarządu Fundacji Św. Marcina Patria et. Misericordia.
 
Starosta Pan Artur Berus poinformował, że Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami przygotował wnioski kierowane do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczące:
1.wniosek GG-II.680.23.8. 2021 KW-WPIS  sprostowania w księdze wieczystej KI1R/00003501/5 oznaczenia nieruchomości w odniesieniu do działki nr 120/7 o pow. 0,8069 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej poprzez dopisanie identyfikatora działki: „261001_1.0004.AR_38.120/7”, obrębu ewidencyjnego: „0004 Kamienna”, ulicy: „Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego” oraz wpisanie w miejsce dotychczasowego sposobu korzystania „dr-drogi”.
2. wniosek GG-II.680.23.8.2021 KW-ZAL odłączenia z księgi wieczystej KI1R/00003501/5 działki nr 120/7 o pow. 0,8069 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0004 Kamienna, arkusz mapy 38) i przyłączenia ww. działki do księgi wieczystej KI1R/00035691/6, w której jako właściciel zostanie wpisany Powiat Skarżyski w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia z dnia 09.09.2020 r. znak: SPN.II.7532.16.2020 oraz na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych trwały zarząd gruntami  w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi. Działka nr 120/7 o pow. 0,8069 ha położona w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0004 Kamienna, arkusz mapy 38) zajęta jest pod pas drogowy drogi powiatowej pn. „Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego”.  Wnioski stanowią załącznik nr 6.
           
 Zarząd Powiatu przyjął powyższe wnioski i upoważnił do ich podpisania Starostę Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu Powiatu Pana Tadeusza Bałchanowskiego.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z odbytym w dniu 18.08.2021r. spotkaniem w Zarządzie Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej w sprawie ustalenia zakresu robót odtworzeniowych nawierzchni drogi powiatowej nr 0592T ul. Żeromskiego w Suchedniowie w ramach przedsięwzięcia realizowanego przez Gminę Suchedniów pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej
w ul. Żeromskiego w Suchedniowie”, Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów pismem z dnia 20.08.2021r., wystąpił z wnioskiem o zatwierdzenie następujących warunków:
- droga klasy – Z,
- kategoria obciążenia ruchem – KR3,
- szerokość jezdni 5,50 m(2 pasy po 2,75 m),
- odtworzenie nawierzchni na całym odcinku drogi w następującym zakresie – podbudowa MCE, warstwa    zasadnicza z betonu asfaltowego gr. 7 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 6 cm, warstwa        ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5 cm,
- zachowanie istniejącej niwelety drogi,
- montaż krawężnika po stronie południowej, montaż opornika po stronie północnej – cały odcinek drogi,
- pobocza obustronne MCE szer. 1,00 m.,
- odtworzenie rowu – strona północna,
- wykonanie przepustów pod zjazdami niezbędnych do zachowania spływu wód deszczowych na całym       odcinku drogi,
- odtworzenie uszkodzonych podczas robót wjazdów na posesje.
Członek Zarządu dodał, że Burmistrz w piśmie zwrócił się również z wnioskiem o dokonanie zmiany uprzednio wydanych warunków w sprawie rezygnacji z przebudowy chodnika dla pieszych wskazując, że zadanie realizowane będzie w ramach RPOWŚ 2014-2020 i brak jest możliwości opracowania dokumentacji oraz sfinansowania takiego zakresu robót.

Pan Tadeusz Bałchanowski wskazał, że brak realizacji chodnika w ramach zadania Gminy spowoduje konieczność po zakończeniu inwestycji przystąpienia do opracowania dokumentacji i wykonania chodnika dla pieszych w ramach budżetu Powiatu Skarżyskiego. Następnie dodał, że  zdanie ZDP, właściwym rozwiązaniem jest realizacja kompleksowa robót odtworzeniowych wraz z przebudową chodnika i systemu odwadniającego – strona południowa. W związku z powyższym, Zarząd Dróg Powiatowych zwraca się z prośbą o rozważenie możliwości zawarcia porozumienia i przekazania dofinansowania Gminie Suchedniów w wysokości 500 000,00 zł w celu wykonania pełnego zakresu robót. Pismo stanowi załącznik nr 7.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedstawiona przez Gminę Suchedniów propozycją robót (drogowych) odtworzeniowych na drodze powiatowej - ul. Żeromskiego w Suchedniowie zaakceptował technologie wykonania prac.
Zarząd biorąc pod uwagę brak możliwości wykonania chodnika przez Gminę Suchedniów w ramach robót odtworzeniowych po wykonaniu kanalizacji sanitarnej uznał, że zabezpieczenie środków na budowę chodnika będzie tematem rozmów przy tworzeniu budżetu na 2022 rok.

Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił wniosek Pani Sołtys Wsi Występa w sprawie poszerzenia 20 sztuk zjazdów do posesji, które będą wykonywane w  ramach zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 0593T w miejscowości Występa Gmina Łączna –etap II”.
     Zakładany dodatkowy koszt wykonania ww. robót wyniesie 25 000,00 zł brutto.Pismo stanowi załącznik nr 8.
 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na poszerzenie 20 sztuk wjazdów w powyższej kwocie. Jednocześnie Zarząd zwrócił uwagę, aby szerokość każdego z wjazdów nie przekroczyła 5 m.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo projektanta dotyczących przesunięcia terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla zadania  pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 0573T w msc. Majków-Michałów w Gminie Skarżysko Kościelne” z  dnia 30.04.2022 r. do dnia 30.04.2022 r. oraz zwiększenia wartości umowy  o 30380,00 zł wraz z umożliwieniem rozliczeń częściowych.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zaznaczył, że zwiększenie kwoty i terminy wynikają z propozycji rozszerzenia projektu o ciąg pieszo-rowerowy.
 
Po zapoznaniu się z ww. założeniami Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedstawionej koncepcji rozbudowy drogi z uwzględnieniem ścieżki pieszo-rowerowej.
Zarząd Powiatu utrzymał termin opracowania dokumentacji projektowej do dnia 30 listopada 2021 r. Natomiast zaakceptowana została propozycja uzyskania decyzji ZRID do dnia 30.04.2022 r.
     Zarząd zdecydował o zwiększeniu wartości zamówienia i przeprowadzeniu  negocjacji cenowych z projektantem. Tym samym Zarząd uznał za zasadne ujęcie zadania w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2021-2022.
W kwestii umożliwienia projektantowi rozliczeń częściowych Zarząd wskazał, że nie jest to możliwe z uwagi na brak możliwości prawnych. Pismo stanowi załącznik nr 9.
 
Wicestarosta Pani Anna Leżańska poinformowała, że Stowarzyszenie Klub Seniora „Złota Przystań” zwróciło się z prośbą o udostępnienie lokalu z przeznaczeniem na działalność statutową. Stowarzyszenie realizuje swoje cele od 15 lat i przez ten czas siedzibą organizacji było Miejskie Centrum Kultury w Skarżysku-Kamiennej. Niestety działalność Klubu Seniora „Złota Przystań” została mocno ograniczona wraz z wybuchem „pandemii”. Ograniczenia spowodowane brakiem dostępu do infrastruktury Miejskiego Centrum Kultury, a następnie nowe warunki finansowe zaproponowane pod działalność Klubu uniemożliwiają mu dalszą działalność. Pismo stanowi załącznik nr 10.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na korzystanie z lokalu Nr 112  w budynku przy ul. Sikorskiego 20, który w chwili obecnej jest użytkowany przez Skarżyski Klub Amazonek. W celu dokonania oceny lokalu została zaplanowana wizyta studyjna pracowników Starostwa Powiatowego oraz przedstawicieli Klubu Seniora „Złota Przystań”.
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Gmina Bliżyn pismem z dnia 31.08.2021r. zwróciła się z prośbą o udzielenie pomocy finansowej w wysokości 50 000,00 zł na zakup średniego samochodu ratowniczo gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku.
Starosta dodał, że OSP w Nowym Odrowążku jest prężnie rozwijającą się jednostką.  Obecnie liczy 22 członków czynnych mogących brać udział w akcjach ratowniczych. Jednak największym problemem z jakim boryka się jednostka, jest brak sprawnego samochodu gaśniczego. Na wyposażeniu OSP jest 44-letni średni samochód gaśniczy na podwoziu Stara 244, który jest mocno wyeksploatowany i ulega ciągłym awariom. Pismo stanowi załącznik nr 11.

       Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie pomocy finansowej w wysokości 20 000,00 zł  dla gminy Bliżyn na zakup ww. samochodu.
 
Ad. pkt .3. Sprawy różne.
 
     Starosta Skarżyski Pan Artur Berus poinformował, że Dyrektor Szpitala Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o możliwość przekazania jednostce trzech sztuk lodówek Gorenje, który na potrzeby powstania Punktu Szczepień Powszechnych  zostały wypożyczone Szpitalowi, a decyzją Zarządu w dniu 25 sierpnia  2021 r. miały zostać zabrane i zagospodarowane w inny sposób.
     Starosta wskazał, że zaistniała konieczność, aby  lodówki zostały zagospodarowane przez Szpital na poszczególnych oddziałach.
 
     Zarząd Powiatu przychylił się do prośby dyrektora Szpitala i wyraził zgodę na przekazanie jednostce trzech sztuk ww. lodówek.
 
      Na zakończenie Skarbnik Powiatu Pani Urszula Wrona przedstawiła założenia do projektu uchwały budżetowej na 2022 r., które przedstawiła się w następujący sposób:
- wzrost wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń o 0%,
- wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli o 0% (planowana kwota bazowa dla nauczycieli – 3 537,80 zł);
- wzrost wydatków rzeczowych o 3,3% (inflacja) – tylko dla wydatków dotyczących mediów, pozostałe wydatki należy ograniczyć;
- prognoza odpisów na ZFŚS- odpis dla nauczycieli 3349,73 zł, dla pozostałych pracowników 1662,97 zł;
- prognoza płacy minimalnej – 3 000 zł;
- prognozowana kwota bazowa dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe – 1789,42 zł  bez zmian  w stosunku do poprzedniego roku).
Pismo stanowi załącznik nr 12.
    
            Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe założenia.
 
 
                Protokołowała                                                      Przewodniczący Zarządu

            Anna Radzimirska-Lange                                                      Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
 
1.      A. Leżańska…………………..
2.      K. Bilska…………………………
3.      T. Bałchanowski……………
4.      A. Ciok…………………………..

 
Załączników 12:
 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
Załącznik nr 3 – pismo Sekretarza Powiatu z dnia 13.09.2021 r.              
Załącznik nr 4 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 14.09.2021 r.
Załącznik nr 5 – pismo Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy z dnia 10.09.2021 r.
Załącznik nr 6 - wnioski Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomości 
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia  27.08.2021r.
Załącznik nr 8 - pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14.09.2021 r.
Załącznik nr 9 - pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14.09.2021 r.      
Załącznik nr 10 – pismo Zespołu ds. Zdrowia i Polityki Społecznej z dnia z dnia 13.09.2021 r.
Załącznik nr 11 – pismo Wójta  Gminy Bliżyn z dnia 31 sierpnia 2021 r.
Załącznik nr 12 –  pismo Wydziału  Finansowego.
 
Protokół (686kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (14 września 2021)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (29 września 2021, 12:05:46)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 508