Protokół Nr 59/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 27 października 2021 r.



W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz               ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona           ­     ‒ Skarbnik Powiatu
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
b)      wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu pomieszczenia użytkowego w Centrum Kształcenia Zawodowego w Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej.
2.      Przyjęcie „Raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2020/2021”.
3.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4.      Sprawy różne.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok (załącznik nr 2)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Panu Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany wynikają z:
  1. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.632.2021 oraz Umowy Nr 10-2/DPS/2021 z 6 października 2021 roku w sprawie przyznania dodatkowych środków z dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie działalności domów pomocy społecznej. Kwota dotacji wynosi 37 928zł i została podzielona na dwie jednostki: Dom Pomocy Społecznej przy ul. Spornej – 23.273zł oraz Dom Pomocy Społecznej Centrum Seniora – 14 655zł.
  2. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.677.2021 z dnia 18 października 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 6 783zł na wypłatę dodatku w wysokości 400zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w 2021 roku. Środki przeznaczone są dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
  3. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.626.2021 z dnia 15 października 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 3 617zł na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.
  4. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.624.2021 z dnia 14 października 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 15 000zł na realizację zadań wynikających z „Narodowego Programu Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Dotacja stanowi 80% wartości zadania, w związku z tym wkład własny w kwocie 3 750zł przenosi się z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie.
  5. Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.616.2021 z dnia 12 października 2021 roku w sprawie zwiększenia dotacji z budżetu państwa o kwotę 49 000zł na realizację zadań wynikających z rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna tablica”. Wkład własny w wysokości 12 250zł, co stanowi 20% wartości zadania, zostaje zabezpieczony z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie.
  6. Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 22 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków Starostwa Powiatowego w kwocie  335 000zł, w tym rezerwy celowej na oświatę i wychowanie - 95 000zł do planu Zespołu Szkół Technicznych i Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych na niedobory w wynagrodzeniach osobowych.
  7. Przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 500zł na podatki do innych jednostek samorządu terytorialnego w tym na podatek leśny.
  8. Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno -Wychowawczych z dnia 18 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 26 000zł na koszty energii oraz inne media oraz na wykonanie automatyki do bramy wjazdowej.
  9. Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 z dnia 18 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 170 766zł w ramach planu na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.
  10. Pisma Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej nr 1 Przystań 1 z dnia 19 października 2021 roku w sprawie przeniesienia kwoty 580zł pomiędzy paragrafami na zakup leków dla wychowanków.
  11. Pisma Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej nr 2 Przystań 2 z dnia 19 października 2021 roku w sprawie przeniesienia kwoty 1100zł pomiędzy paragrafami na zakup leków dla wychowanków i badania lekarskie pracowników.
  12. Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 18 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 10 100zł na pokrycie wszystkich niezbędnych wydatków jednostki do końca roku.
  13. Pisma Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 15 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w kwocie 46 889,93zł, częściowo pomiędzy wydatkami na wynagrodzenia 13 728,93zł oraz na koszty energii, wywóz nieczystości i inne media.
  14. Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 15 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 135 857zł na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, na koszty energii oraz na odpis na ZFŚS .
  15. Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 13 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planów wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami w kwocie 56 000zł.
  16. Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 13 października 2021 roku w sprawie  przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 151 556zł na zakupy w celu poprawy warunków socjalno-bytowych (40 000zł), na malowanie elewacji budynku (43 696zł) na wypłatę nagród dla funkcjonariuszy (67 409zł) oraz na usługi telekomunikacyjne (451zł).
  17. Pisma Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 8 października 2021 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 31 200zł na koszty energii (30 000zł) oraz na remont sali (1 200zł).
  18. Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 21 października 2021 roku w sprawie przeniesienia pomiędzy paragrafami planu wydatków projektu „Zdobywanie doświadczeń zawodowych szansą na bycie kompetentnym pracownikiem na rynku pracy” realizowanego w ramach programu POWER w kwocie 3 546,41zł. 
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.
 
 
b)     wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu pomieszczenia użytkowego w Centrum Kształcenia Zawodowego w Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 3)
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął powyższą uchwałę.
 
 
 
Ad. pkt 2. Przyjęcie  „Raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2020/2021”(załącznik nr 4).
Treść przedmiotowego dokumentu zreferowała Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął Raport o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2020/2021”.
 
 
 
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok  poinformował, że Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego wyraził zgodę na wystąpienie podczas Obchodów82 Rocznicy Rozstrzelania Polskich Patriotów na Brzasku oraz Święta Niepodległości w 2022 roku (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 5).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z realizacją inwestycji kolejowej pn.: „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna”, w dniu 18.10.2021r. nastąpiło przejęcie przez Powiat Skarżyski budynku handlowo-usługowego zlokalizowanego przy skrajnej podporze kładki dla pieszych nad torami w obrębie stacji Skarżysko-Kamienna, pomiędzy ul. 1 Maja i Towarową na działkach o nr ewid. 1 i 2/1.
Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że Decyzja Wojewody Świętokrzyskiego Nr XXXIV/2021 z dnia 08.06.2021r. o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej określa zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje m.in. rozbiórkę kładki dla pieszych w km 143,511 linii kolejowej nr 8 wraz z przyległymi do skrajnych podpór budynkami. Jednocześnie wskazał,  że Zarząd Dróg Powiatowych chcąc wyrazić zgodę na przekazanie budynku usługowo-handlowego PKP celem rozbiórki, zgodnie z obowiązującymi przepisami, posiadając grunt w trwałym zarządzie musi uzyskać zgodę właściciela – w tym przypadku jest to Powiat Skarżyski. W związku z powyższym, ZDP zwraca się z prośbą o upoważnienie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do wyrażenia takiej zgody (załącznik nr 6).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie. Jednocześnie Zarząd, zobowiązał Dyrektora ZDP do przygotowania stosownego projektu uchwały.
 
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że Firma Altix Sp. z o.o., z którą Powiat Skarżyski zawarł w dniu 15.09.2021r. umowę nr 230/2021 w pismach z dnia 20 i 25 października 2021r. przedstawił koncepcję działania udźwiękowionych terminali multimedialnych tyflograficznych, realizowanych w ramach powyższej umowy jako wyposażenie budynku urzędu ul. Konarskiego 20 i pl. Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej.
Sekretarz dodała, że firma Altix zwróciła się jednocześnie z prośbą o wyrażenie zgody na dostosowanie liczby przycisków na pulpicie terminali do zaprezentowanego rozwiązania koncepcyjnego, zgodnie z którym terminal projektowany z myślą o budynku przy ul. Konarskiego 20 posiadać będzie 11 przycisków udźwiękających, w tym 6 przycisków odpowiadającym kolejnym numerom pięter, a terminal przy pl. Floriańskim 1 posiadać będzie 9 przycisków, w tym 4 odpowiadające kolejnym piętrom. Sekretarz wyjaśniła, że w pierwotnej wersji zawartej w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy liczba przycisków dla terminala w budynku przy ul. Konarskiego 20 wynosiła 19, a dla terminala w budynku przy pl. Floriańskim 1 wynosiła 12.
Kontynuując, Pani Małgorzata Nosowicz wskazała, iż odnosząc się do zaprezentowanej w załączonych pismach koncepcji działania terminali należy uznać, że spełnia ona oczekiwania Zamawiającego w zakresie funkcji użytkowej. Zapewnia poprawne funkcjonowanie obydwóch terminali przy wskazanej liczbie przycisków dla poszczególnych terminali tj. 11 i 9 oraz efektywne wykorzystanie powierzchni pulpitu, intuicyjną i łatwą obsługę (załącznik nr 7).
W związku z powyższym, Sekretarz zwróciła się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na zaprojektowanie terminali zgodnie z przedstawioną przez firmę Altix koncepcją zakładającą mniejszą liczbę przycisków przy zachowaniu warunku, że cena za realizację przedmiotu umowy, określa w § 5 ust. 1 umowy nr 230/2021 z dnia 15.09.2021r. nie ulegnie zwiększeniu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z przygotowanym przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wnioskiem znak: GG-II.680.23.13.2021 KW-WYPIS, skierowanym do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej Wydziału Ksiąg Wieczystych. (załącznik nr 8).
Pan Artur Berus wyjaśnił, że przedmiotowy wniosek dotyczy założenia księgi wieczystej działki nr 192/7 o pow. 0,0250 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0008 Bzinek, arkusz mapy 46) przez przyłączenie ww. działki do księgi wieczystej KI1R/00034810/0, w której jako właściciel zostanie wpisany Powiat Skarżyski w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 10.09.2021r. znak: SPN.II.7533.22.2021 oraz na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych trwały zarząd gruntami w pasie drogowym sprawuje zarząd drogi. Dodał, że działka nr 192/7 o pow. 0,0250 ha położonej w Skarżysku-Kamiennej (obręb 0008 Bzinek, arkusz mapy 46) zajęta jest pod pas drogowy drogi powiatowej ul. Ponurego. Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr V/31/99 z dnia 25.02.1999 r. w sprawie powołania Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej został powołany Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, który stosownie do art. 21 ust. 1 ustawy o drogach publicznych wykonuje zadania zarządcy drogi.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę – Pana Artura Berusa oraz Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do podpisania wniosku.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismami znak: GG-II.683.7.2020 (załącznik nr 9), GG-II.683.9.2020 (załącznik nr 10)oraz GG-II.683.11.2020 (załącznik nr11).
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej prosi o zajęcie stanowiska w sprawie pisma PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kamienna Nr 640/AD/2021 z dnia 5.10.2021r. dotyczącego ustanowienie służebności przesyłu na lokalizację urządzeń elektroenergetycznych na działkach należących do Powiatu Skarżyskiego:
  • działka Nr 87/4 ul. Sokola, obręb 0002 Borki, arkusz mapy 12 – budowa linii kablowej niskiego napięcia o długości 19 metrów – pas służebności 1 metr,
  • działka Nr 87/6  ul. Sokola, obręb 0002 Borki, arkusz mapy 12 – budowa linii kablowej niskiego napięcia o długości 42 metrów – pas służebności 1 metr,
  • działka Nr 88/52 ul. Sokola, obręb 0002 Borki, arkusz mapy 12 – budowa linii kablowej niskiego napięcia o długości 47 metrów – pas służebności 1 metr (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 12).
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, że przedmiotowa służebność ustanowiona na rzecz PGE Dystrybucja będzie polegać na prawie korzystania z nieruchomości obciążonej, na której znajdują się urządzenia elektroenergetyczne w tym urządzenia powiązane, polegające w szczególności na prawie do utrzymania na niej urządzeń i instalacji elektroenergetycznych, dystrybucji przesyłu energii elektrycznej za ich pośrednictwem, prawie dostępu i dojazdu (całodobowego) do nich z niezbędnym sprzętem, usuwania awarii, dokonywania napraw, wykonywania czynności eksploatacyjnych, w tym modernizacji, konserwacji, kontroli przeglądów, przebudowy, remontu, rozbudowy i demontażu.
Wicestarosta dodała, że w przypadku akceptacji powyższej propozycji PGE Dystrybucja zobowiązuje się ponieść wszelkie koszty związane z ustanowieniem służebności przesyłu, tj koszty notarialne, sądowe oraz koszty sporządzenia operatu szacunkowego.   Następnie wskazała, że PGE dystrybucja wystąpiła już wcześniej o wyrażenie zgody na ustanowienie służebności na działce sąsiadującej, tj. Nr 87/3 ul. Sokola, obręb 0002 Borki, arkusz mapy 12 (teren lądowiska) – budowa linii kablowej niskiego napięcia o długości 43 metrów – pas służebności 1 metr. Zarząd Powiatu w dniu 16 czerwca 2021 roku wyraził zgodę na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na w/w nieruchomości.
Kończąc wypowiedź, Pani Ani Anna Leżańska poinformowała, że w przypadku wyrażenia pozytywnej zgody przez Zarząd Powiatu, zostanie przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustanowienia służebności przesyłu na nieruchomościach Powiatu Skarżyskiego. 
Zarząd Powiatu, wyraził zgodę w powyższej sprawie. Jednocześnie Zarząd, zobowiązał Wydział IM do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustanowienia służebności przesyłu na nieruchomościach Powiatu Skarżyskiego. 
 
 
Z pismem Polskiego Związku Wędkarskiego, koło Nr 41 Skarżysko – Miasto, w sprawie wynajęcia lokalu Nr 103 w budynku biurowym przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej w trybie bezprzetargowym (załącznik nr 13), zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Wyjaśniła, że zgodnie z zapisem § 4 ust.1 pkt. 2 Uchwały Nr 49/106/2015 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18.11.2015 roku, można zastosować tryb bezprzetargowy na rzecz osób prawnych na prowadzenie działalności charytatywnej, kulturalnej, naukowej, opiekuńczej, leczniczej, oświatowej, sportowej lub turystycznej, jeżeli cele te są ich celami statutowymi, a dochody przeznaczone są w całości na działalność statutową. Dodała, że zgodnie z zapisami Statutu Polskiego Związku Wędkarskiego cele związku spełniają warunki określone w przytoczonej Uchwale Zarządu Powiatu.
Pani Anna Leżańska wskazała, że aktualne stawki czynszu za wynajem lokali w budynku przy ul. Sikorskiego wynoszą 18.00 zł netto za metr kwadratowy wynajmowanego lokalu plus opłaty związane z utrzymaniem budynku 5.75 zł netto za metr kwadratowy wynajmowanego lokalu.
Zgodnie z § 6 ust. 2 Uchwały Nr 49/106/2015 Zarząd Powiatu może w uzasadnionych i wyjątkowych sytuacjach ustalić indywidualnie wysokość czynszu z zachowaniem racjonalnego gospodarowania mieniem powiatu.
Zarząd Powiatu, wyraził zgodę na wynajęcie powyższego lokalu w trybie bezprzetargowym na okres 1 roku, zgodnie z obowiązującymi stawkami.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z rozstrzygnięciem przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż prawa własności nieruchomości zabudowanej położonej w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Legionów 119, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka Nr 1/475 o powierzchni 0,3954 ha, firma Control Service – Marcin Paździsz, ul. Legionów 122, 26-110 Skarżysko-Kamienna zwróciła się z prośbą o zmianę daty wyznaczenia terminu zawarcia umowy (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że Wykonawca wykonania zastępczego usunięcia wad i usterek gwarancyjnych dla zadania: „Przebudowa budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionymi”, pismem z dnia 25.10.2021r. (załącznik nr 15) poinformował, iż konstrukcja wsporcza pod solary została wykonana nieprawidłowo i zachodzi konieczność rozsunięcia paneli i wykonania dodatkowej konstrukcji wsporczej oraz należy wymienić 38 szt. śrubunków. Wykonawca poinformował także, iż w przypadku wykonania robót naprawczych wg pierwotnego projektu, nie gwarantuje on prawidłowego działania instalacji. Wartość robót dodatkowych wg informacji od wykonawcy wynosi 13 064,05 zł netto, co daje kwotę 14 109,17 zł brutto. Wartość robót związanych z instalacją solarną wg kosztorysu ofertowego wykonawcy wynosi 13 389,25 zł netto.
Następnie Pani Anna Leżańska poinformowała, że po przeanalizowaniu sprawy przez Wydział merytoryczny oraz po konsultacji z inspektorem nadzoru branży sanitarnej ustalono, że w toku czynności końcowego odbioru robót objętych umową, nie stwierdzono nieprawidłowości w wykonaniu konstrukcji wsporczej pod panele solarne. Dodała, że w ramach robót naprawczych (zastępcze wykonanie) należy wymienić jedynie śrubunki, które nie nadają się do ponownego wbudowania. W przypadku poszerzenia konstrukcji wsporczej należy jedynie wydłużyć aluminiowy profil montażowy na wymaganą długość, używając systemowych łączników do profili. Wartość ewentualnych robót z tym związanych wykonawca winien uwzględnić w cenie ofertowej. W związku z powyższym, Wydział IM uważa roszczenia wykonawcy za bezzasadne.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż w całości podtrzymuje stanowisko Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym stanowisko mieszkanki Skarżyska-Kamiennej dotyczące wysokości wypłaty odszkodowania za grunt zajęty pod poszerzenie pasa drogowego drogi powiatowej Nr 0444T ul. Wrzosowa o powierzchni 83,00 m² po cenie 40,00 zł/m² przejmowanych działek, co daje: 83,00 zł m² x 40,00 zł/m² = 3 320,00 zł (należna kwota odszkodowania) (załącznik nr 16).
Zarząd Powiatu zaakceptował zaproponowaną kwotę.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w związku z trwającą rozbudową układu komunikacyjnego wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania: „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego obejmującego wykonanie przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego wraz z budową obiektu w celu przekroczenia linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków i skomunikowania Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w Skarżysku-Kamiennej”, Wykonawca przystąpił do rozbiórki ciepłociągu oraz konstrukcji wsporczej zlokalizowanej przy istniejącym wiadukcie. W związku z powyższym, Zarząd Dróg Powiatowych zwraca się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie pozyskanego w ilości ok. 70 t. złomu stalowego, tj.:
  • Wykonawca dokona sprzedaży złomu w punkcie skupu i dokona rozliczenia pozyskanych środków w ramach zadania na podstawie spisanego porozumienia,
  • Wykonawca przewiezie złom stalowy na plac składowy Zarządu Dróg Powiatowych. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 17)
W toku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu wskazał, iż najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie sprzedaż pozyskanego złomu stalowego przez Wykonawcę i rozliczenie na podstawie spisanego porozumienia i dostarczonych dowodów sprzedaży.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Polskie Towarzystwo Historyczne Oddział w Skarżysku-Kamiennej zwróciło się z prośbą o wsparcie kwotą 2 000,00 zł wydania publikacji książkowej t. 2 Skarżyskiego Słownika Biograficznego w ilości 80 egzemplarzy (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 18).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
 
 
Ad. pkt 4. Sprawy różne.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 03.11.2021r. o godz. 13:00 odbędzie się odbiór końcowy zadania pn. „Remont drogi powiatowej nr 0443T Bliżyn – Ubyszów – Majdów Gmina Bliżyn” (załącznik nr 19).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w odpowiedzi na pismo Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 12.10.2021r., znak: WDT.720.1.27.2021.MS dotyczące regulacji stanów prawnych działek zajętych pod odcinek ulicy Rejowskiej od skrzyżowania z ulicą Szydłowiecką do dawnej Fabryki Domów stanowiący drogę wewnętrzną jak również terminu przekazania Gminie tytułów własności do działek stanowiących przedmiotową ulicę, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych pismem z dnia 19.10.2021r. informuje, że organem właściwym w powyższej sprawie jest Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami (załącznik nr 20).
Następnie, Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił zebranym przygotowaną przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami odpowiedź na pismo Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 12.10.2021r., znak: WDT.720.1.27.2021.MS (załącznik nr 21).
Zarząd Powiatu w całości zaakceptował treść przygotowanego przez Wydział GG pisma.
 
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że w związku z przekazaną przez Powiat Skarżyski w dniu 06.09.2021r.darowizną rękawic nitrylowych w ilości 66000 szt. na kwotę 24948,00 zł., Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej zwraca się z prośbą o przyjęcie zwrotne w/w asortymentu i ewentualną wymianę, gdyż otrzymane rękawice nie spełniają kryteriów rękawic medycznych używanych w placówkach ochrony zdrowia, tj. rękawice te są przeznaczone do prac związanych z niskim ryzykiem (opis producenta na opakowaniu) (załącznik nr 22). Otrzymane rękawiczki są nieodpowiednio zapakowane, mają przebarwienia świadczące o zanieczyszczeniu materiału, cześć z nich jest posklejana i pomieszana rozmiarami.
Sekretarz poinformowała, że w związku z zaistniałą sytuacją, Zespół ds. Zdrowia wystąpił z oficjalnym pismem do dostawcy rękawic, żądając odbioru rękawic uszkodzonych w celu ich wymiany na wolne od wad oraz w stosunku do pozostałych rękawic, przedstawienia informacji o przeprowadzonej procedurze zgodności z zasadniczymi wymaganiami i dokumentów pozwalających nanieść na opakowania sprzedanych rękawic ochronnych znak CE, a także dokumentów o braku tiuramów oraz MBT potwierdzonym badaniem metodą HPLC jednostki niezależnej, wraz z odpowiednimi dokumentami potwierdzającymi spełnianie norm i oferowanych wymagań jednostkowych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 23).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
             
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                       Przewodniczący Zarządu
           Olga Łukomska                                            Artur Berus
 
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
Załączników: 23
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu |Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2021 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu |Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu pomieszczenia użytkowego w Centrum Kształcenia Zawodowego w Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Załącznik nr 4 – Raport o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2020/2021,
  • Załącznik nr 5 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 20.10.2021r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 26.10.2021r.,
  • Załącznik nr 8 – wniosek znak: GG-II.680.23.13.2021 KW-WYPIS,
  • Załącznik nr 9 – pismo znak: GG-II.683.7.2020 z dnia 22.10.2021r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo znak: GG-II.683.9.2020 z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo znak: GG-II.683.11.2020 z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 22.10.2021r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 14 – Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 22.10.2021r.,
  • Załącznik nr 15 – Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 27.10.2021r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 26.10.2021r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 27.10.2021r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Polskiego Towarzystwa Historycznego Oddział w Skarżysku-Kamiennej z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 19 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 25.10.2021r.,
  • Załącznik nr 20 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 19.10.2021r.,
  • Załącznik nr 21 – pismo znak: GG-II.680.11.106.2021 z dnia 26.10.2021r.,
  • Załącznik nr 22 – pismo Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpital Powiatowy im. Marii Skłodowskiej-Curie z dnia 12.10.2021r.,
  • Załącznik nr 23 – pismo Zespołu ds. Zdrowia z dnia 20.10.2021r.

 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (27 października 2021)
Opublikował: Olga Łukomska (15 listopada 2021, 14:16:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1139