Protokół Nr 23/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 04 maja 2022 r.

 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                  ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                                             ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                           ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                                   ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                                     ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                              ‒ Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
  1. Katarzyna Dąbrowska                                   ‒ Inspektor w Wydziale Finansowym
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
b)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej   oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa sprzętu specjalistycznego w ramach Projektu Grantowego «Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)», nazwa grantu «Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Skarżysku-Kamiennej»”.
2.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.      Sprawy różne.
 

 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok (załącznik nr2)
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
  1. Umowy Nr MEiN/2022/DWEW/503 zawartej w dniu 14 kwietnia 2022 roku z Ministerstwem Edukacji i Nauki na realizację programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu. Na rok 2022 przeznaczono na ten cel kwotę dotacji w wysokości 158 400zł. Zadanie będzie realizowane przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2.
  2. Pisma Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 3 173,69zł w ramach kosztów przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2022 roku.
  3. Pisma Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 28 kwietnia 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 300zł w ramach realizacji projektu „Uczymy nowocześnie z ZSTM”.
  Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w przedmiotowej sprawie.
 
 
b)      zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej   oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa sprzętu specjalistycznego w ramach Projektu Grantowego «Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)», nazwa grantu «Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Skarżysku-Kamiennej»” (załącznik nr 3)
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął w/w uchwałę.
           
 
 
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu:
 
Starosta – Pan Artur Berus zwrócił się do Pani Katarzyny Dąbrowskiej Koordynatora Projektu pn. „e-Geodezja cyfrowy zasób geodezyjny Województwa Świętokrzyskiego” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”  o przedstawienie stanu jego realizacji.                      
Obecna na posiedzeniu koordynator projektu przedstawiła Zarządowi Raport Nr 10
z dnia 02.05.2022r. (załącznik nr 4) wskazując, że:
  1. Dnia 20.04.2022 nastąpiło otwarcie ofert na kolejne zadanie pn. „Modernizacja  Baz EGiB w Powiecie Skarżyskim i Powiecie Starachowickim oraz założenie Baz GESUT i BDOT500 w Powiecie Starachowickim. Oferty złożyło 24 firmy. Obecnie trwa weryfikacja ofert.
  2. Trwają prace nad dokumentacją do kolejnych postepowań tj. nadzory inwestorskie (Powiat Skarżyski i Powiat Starachowicki), e-usługi we wszystkich Powiatach oraz zakup sprzętu komputerowego dla Powiatu Koneckiego.
  3. Dnia 25.04.2022r Inżynier przedstawił Sprawozdanie kwartalne za okres od 16.01.2022 do 15.04.2022.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął przedstawiony raport wraz ze sprawozdaniem kwartalnym za okres od 16.01.2022r. do 15.04.2022r.

 
Z Informacją na temat pozyskanych zagranicznych i krajowych środków finansowych w roku 2021 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 5) zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął przedstawiony dokument.
  

Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że najemca lokalu Nr 303 w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o rozwiązanie umowy Nr 49/IM/2022 z dniem 31.05.2022 roku (załącznik nr 6).
Pani Anna Leżańska dodała, że w/w najemca przystąpił i wygrał przetarg na najem lokalu Nr 305 w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1, a umowa na najem powyższego lokalu zostanie zawarta od dnia 01.05.2022 roku na okres 3 lat.
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na rozwiązanie umowy Nr 49/IM/2022 z dniem 31.05.2022 roku.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki zwraca się z prośbą o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego do prac w Komisji do spraw kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Członek Zarządu dodała, że proponowany termin posiedzenia Komisji to 19.05.2022r., godz. 13:00.
Zarząd Powiatu do pracy w ww. Komisji wytypował Panią Katarzynę Bilską –Członka Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż w związku z upływem okresu powierzenia funkcji dyrektora oraz planowanym przeprowadzeniem konkursów na kandydata na stanowisko dyrektora w:
  1. I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej;
  2. Zespole Szkół Samochodowo-Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej;
  3. Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej, w najbliższym czasie upływa okres powierzenia funkcji Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo‒Mechatronicznych,
zachodzi konieczność wytypowania czterech (w przypadku pkt 1 i 2) oraz trzech (w przypadku pkt 3) przedstawicieli organu prowadzącego do pracy w komisji konkursowej.
Członek Zarządu zwróciła się również z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie dotyczącej miejsca zamieszczenia ogłoszenia. Dodała, iż zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) informację o ogłoszeniu konkursu organ prowadzący publiczne przedszkole, publiczną szkołę lub publiczną placówkę zamieszcza na swojej stronie internetowej i w miejscu ogólnodostępnym w swojej siedzibie lub w inny zwyczajowo ustalony sposób. Informacje o ogłoszeniu konkursu można zamieścić również
na stronie Biuletynu Informacji Publicznej kuratorium oświaty właściwego dla siedziby przedszkola, szkoły lub placówki oraz w dzienniku o zasięgu wojewódzkim (§ 1 ust. 5 i 6 w/w rozporządzenia). Jednocześnie, zwróciła się do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji dotyczącej sposobu składania ofert. Wyjaśniła, że Rozporządzenie dopuszcza również składanie ofert w postaci elektronicznej, która powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty (załącznik nr 8).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zdecydował, iż do pracy:
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego oddelegowani zostaną:
  • Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Izabela Kujawa,
  • Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych  oddelegowani zostaną:
  • Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Irmina Stochmal – Buczek,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Beata Błach,
  • Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
— w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych  oddelegowani zostaną:
  • Naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Renata Pacek ― przewodniczący komisji,
  • Inspektor w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki – Beata Błach,
  • Główny Specjalista w Zespole ds. Obsługi Zarządu Powiatu i Kadr – Karina Wiśniewska.
 
Jednocześnie, Zarząd Powiatu uznał, iż ogłoszenie o konkursie zamieszczone powinno zostać ― na stronie internetowej i w miejscu ogólnodostępnym Starostwa Powiatowego oraz stronie Biuletynu Informacji Publicznej kuratorium oświaty, właściwego dla siedziby szkoły. Równocześnie, Zarząd Powiatu wykluczył możliwość składania ofert drogą elektroniczną.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych wraz z Radą Rodziców ZPEW zwrócił się z wnioskiem o możliwość funkcjonowania Przedszkola Specjalnego jako przedszkola feryjnego z przerwą zimową i letnią (załącznik nr 9).
Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że z informacji od Dyrektora ZPEW wynika, że nie było zainteresowania zajęciami przedszkolnymi w okresie ferii i wakacji.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem sołtysa sołectwa Zagórze, który zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na nieodpłatne przekazanie kostki betonowej pochodzącej z demontażu chodnika ulicy Bugaj w Suchedniowie (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 10).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska  poinformowała, że Rada Społeczna  Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej zwróciła się z wnioskiem o przyznanie nagrody rocznej za 2021 rok Dyrektorowi MOMP – Pani Małgorzacie Śmiałek (załącznik nr 11).
Wicestarosta wyjaśniła, iż Rada Społeczna MOMP uzasadnia swój wniosek tym, że w roku 2021 Międzyzakładowy Ośrodek Medycyny Pracy uzyskał zysk w kwocie ponad 171 tys. zł., a zgodnie z wytycznymi — przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu nagrody należy wziąć pod uwagę podstawowe wskaźniki ekonomiczne a w szczególności: zysk lub stratę netto roku badanego i roku poprzedzającego rok badany, wskaźniki poziomu kosztów, rentowności obrotu netto, właściwe zarządzanie i rozwiazywanie pojawiających się problemów w związku z funkcjonowaniem tej jednostki.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawioną informację do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd wstrzymał się z podjęciem decyzji w powyższej sprawie do czasu zatwierdzenia sprawozdania finansowego Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej za 2021 rok.

 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Referatu ds. Promocji informującym, że wniosek Powiatu Skarżyskiego pn. „Modernizacja infrastruktury na zbiorowej mogile Polaków pomordowanych na Brzasku w 1940 roku wraz terenu” złożony do konkursu w Programie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Groby i cmentarze wojenne w kraju” otrzymał dofinansowanie w kwocie 240.000,00 zł (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 12).
Członek Zarządu wskazała, że pierwotny kosztorys w ramach ww. projektu zakładał inwestycje, które oszacowano na kwotę 375.000,00 zł (300.000,00 zł dotacji i 75.000,00 zł wkładu własnego). Był on wykonany na podstawie „Projektu zagospodarowania terenu wokół Mogiły na Brzasku” wykonanego na zlecenie Powiatu Skarżyskiego przez firmę Kubicka Dorota FUH „MAGNOLIA”. Z uwagi na niższą kwotę dotacji aniżeli wnioskowana, jak również przez wzgląd na znaczący wzrost cen produktów i usług od momentu wykonania kosztorysu (październik 2021r.), Referat ds. Promocji rekomenduje podjęcie próby pozyskania dodatkowych źródeł finansowania zadania, takich jak np. Wojewoda Świętokrzyski, Marszałek Woj. Świętokrzyskiego, Nadleśnictwo Skarżysko-Kamienna, Instytut Pamięci Narodowej, Gmina Bliżyn.
Pani Katarzyna Bilska dodała, że mając na uwadze inwestycyjny charakter projektu, Referat ds. Promocji zwraca się z prośbą o włączenie w działania projektu wydziałów merytorycznych, posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu postępowań inwestycyjnych.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż zasadnym jest podjęcie próby pozyskania dodatkowych źródeł finansowania w/w zadania. Ponadto,
do realizacji zadania Zarząd zobowiązał:
  1. Beata Wojciechowska – kierownik Referatu ds. Promocji,
  2. Łukasz Wisowaty – inspektor Referatu ds. Promocji,
  3. Katarzyna Ciok – inspektor Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
  4. Mariusz Milczarek - inspektor Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej,
  5. Barbara Dygas – starszy specjalista ds. zamówień publicznych.
 

 
Ad. pkt 3. Sprawy różne. 
 
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przygotowaniu i przekazaniu oficjalnych podziękowań wraz z albumami, które przekazane zostaną władzom Rodez oraz organizacjom, które włączyły się w pomoc uchodźcom z Ukrainy znajdującym się terenie powiatu skarżyskiego.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
Protokołowała                                              Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska                                                   Artur Berus


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
 
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok


Załączników: 12
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej   oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa sprzętu specjalistycznego w ramach Projektu Grantowego «Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)», nazwa grantu «Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Skarżysku-Kamiennej»”,
  • Załącznik nr 4 – Raport Nr 10 z dnia 02.05.2022r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 29.04.2022r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 04.05.2022r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 02.05.2022r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 02.05.2022r.,
  • Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 27.04.2022r.,
  • Załącznik nr 10 –  pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 04.05.2022r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Rady Społecznej  Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej z dnia 10.04.2022r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 04.05.2022r.
 
Protokół (769kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (4 maja 2022)
Opublikował: Olga Łukomska (11 maja 2022, 13:37:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 347