Protokół Nr 29/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 13 czerwca 2022 r.

  
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                                     ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                              ‒ Skarbnik Powiatu
 
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
  2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  3. Sprawy różne.
 
 
 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok (załącznik nr 2)
 
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
  1. Umowy Nr 56/2022 z dnia 25 maja 2022 roku zawartej z Wojewodą Świętokrzyskim w sprawie przyznania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025. Kwota dofinansowania wynosi 80% wartości zadania czyli 12 000zł. Pozostała kwota 3 000zł zostaje zabezpieczona z rezerwy celowej na oświatę i wychowanie. Zadanie będzie realizowane przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
  2. Aneksu do umowy z Gminą Bliżyn na dofinansowanie dowozu uczestników z terenu tej Gminy do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy. Zwiększona została kwota dotacji o 3 000zł do kwoty 8 000zł.
  3. Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 z dnia 6 czerwca 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 7 000zł na zwiększenie środków na umowy zlecenia za pracę w Punkcie Konsultacyjnym dla dzieci autystycznych i ich rodzin.
  4. Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 6 czerwca 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w wysokości 43 559zł na wynagrodzenia pracowników.
  5. Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 3 czerwca 2022 roku w sprawie przeniesienia kwoty 8 217zł pomiędzy paragrafami na wypłatę nagród uznaniowych za wykonywanie zadań służbowych w zastępstwie strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich.
  6. Przeniesienia pomiędzy paragrafami kwoty 1 600zł na zakupy artykułów spożywczych na sekretariat Starostwa Powiatowego.
  7. Przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 36 000zł. w ramach projektu Stop koronawirusowi!.
  8. Pisma Domu Pomocy Społecznej z dnia 9 czerwca 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 5 719zł na zakup środków żywności.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
 
 
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu:
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 3) informującym, że przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości i niezabudowanych przy ul. Oseta Wasilewskiego 5 w Skarżysku-Kamiennej, który odbył się 2 czerwca 2022r. zakończył się wynikiem negatywnym i nie wyłoniony został nabywca nieruchomości. W wyznaczonym terminie nie wpłynęły żadne wadia.
Wicestarosta przypomniała, że cena wywoławcza w przetargu wynosiła 1 447 000,00 zł + 23% Vat, według ceny ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
Następnie wskazała, iż zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, w okresie nie krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia, przeprowadza się drugi przetarg, w którym właściwy organ albo minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa, w odniesieniu do nieruchomości ujętych w ewidencji, może obniżyć cenę wywoławczą nieruchomości ustaloną przy ogłoszeniu pierwszego przetargu, stosownie do art. 67 ust. 2 pkt 2.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o ponownym ogłoszeniu przetargu na sprzedaż nieruchomości przy ul. Oseta Wasilewskiego 5 i utrzymaniu dotychczasowej ceny wywoławczej, tj.  1 447 000,00 zł + 23% Vat.      
 
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych zwraca się z prośbą o wprowadzenie zadania w rozdziale 60014 § 6050 „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych” na 2022 rok zadania pn. „Budowa zintegrowanego układu komunikacyjnego polegającego na przebudowie dróg powiatowych: nr 1751T (0444T) Brzeście – Zagórze, Gmina Bliżyn, - Nr 0573T Michałów, Gmina Skarżysko Kościelne, - Nr 1406T (0588T) Kamionki Gmina Łączna – Etap II)” w kwocie 50 000,00 zł. (załącznik nr 4).
Starosta wskazał, że w/w zadanie zostało ujęte w Programie Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów – Pana Cezarego Błach zawierającym prośbę o wsparcie finansowe polegające na zakupie donic miejskich, które umieszczone zostaną wzdłuż ulicy Powstańców 1863 roku oraz na Rondzie Świętokrzyskim na skrzyżowaniu ulic: Kieleckiej, Mickiewicza i Zagórskiej (załącznik nr 5)  zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Wicestarosta dodała, że koszt zakupu jednej donicy wynosi ok. 3 000,00 zł netto. Na donicy wykonanej z niezwykle wytrzymałego włókna szklanego o wymiarach 100 cm x 80 cm x 80 cm oprócz logo Suchedniowa zostanie umieszczone logo sponsora. Zaplanowano zakup 14 sztuk donic.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż na chwilę obecną nie posiada środków, które mógłby przeznaczyć na powyższy cel.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych, który w związku z uregulowaniem zadłużenia firmy Eurocash S.A. za wynajem powierzchni reklamowej za lata 2016-2022 w wysokości 17 011,00 zł brutto zwrócił się z prośbą o przekazanie w/w środków na wykonanie kolejnego etapu prac remontowych pn. – Wydzielenie pożarowe klatki schodowej w osi „B” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 6).
Członek Zarządu zwróciła uwagę na pilną konieczność wykonania w okresie wakacyjnym bieżących remontów budynku ZPRW, na które obecnie w budżecie placówki nie ma środków. W związku z powyższym, zwróciła się do Zarządu z prośbą o wyrażenie zgody na przekazanie placówce w/w środków finansowych w celu sfinansowania wykonania niezbędnych prac remontowych w ZPRW.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Członek Zarządu – Pani Katarzyny Bilskiej. Jednocześnie Zarząd wskazał, że kwestie związane z realizacją zaleceń Komendanta Powiatowego PSP w Skarżysku-Kamiennej w Zespole Placówek Resocjalizacyjno Wychowawczych poruszone zostaną na posiedzeniu Zarządu, na którym przedstawiona zostanie informacja dotycząca prac remontowych w szkołach i placówkach, dla których powiat skarżyski jest organem prowadzącym.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w związku z realizowanym przez Powiat Skarżyski zadaniem pn. „Modernizacja infrastruktury na zbiorowej mogile Polaków pomordowanych na Brzasku w 1940 roku wraz z melioracją terenu”, Wydział Inwestycji Mienia i Obsługi Gospodarczej wykonał aktualizację oferty do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na kwotę 300 453,05 zł. Natomiast całość zadania została oszacowana w zaproponowanym kosztorysie inwestorskim przez wydział na kwotę 973 715,16 zł.
Pani Katarzyna Bilska dodała, że w aktualizacji nie ma kosztu związanego z wykonaniem dokumentacji projektowej (który został wniesiony jako wkład własny powiatu skarżyskiego na kwotę 18 tys. zł) oraz nadzoru inwestorskiego, który będzie musiał być poniesiony bez względu na zakres rzeczowy zadania. W związku z powyższym, konieczne jest podjęcie decyzji czy kwota oferty ma być powiększona o koszt nadzoru inwestorskiego i dokumentacji projektowej lub ewentualnie jakie zadania należy wyjąć z zaproponowanego zakresu rzeczowego na rzecz uwzględnienia kosztów dokumentacji projektowej i nadzoru inwestorskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż zakres rzeczowy w/w zadania pozostaje bez zmian, a brakujące środki pokryte zostaną z budżetu powiatu skarżyskiego.
 
 
 
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne. 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach z dnia 06.06.2022r. (znak: O/KI.I-1.070.8.2022.JK) (załącznik nr 8) zawierającym aktualne informacje odnoszące się do inwestycji realizowanych w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 na terenie województwa świętokrzyskiego.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok powrócił do sprawy podjęcia przez Zarząd decyzji dotyczącej realizacji zadania pn. „Rozbudowa drogi powiatowej ul. Łyżwy w Skarżysku-Kamiennej”.
Członek Zarządu przypomniał, że w dniu 20.04.2022r. został ogłoszony przetarg na realizację w/w zadania. W wyniku otwarcia ofert najkorzystniejsza kwota na wykonanie wynosi 3 992 745,32 zł. W związku z powyższym, środki zaplanowane w budżecie są niewystarczające na jego realizację.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podjął decyzję o przystąpieniu do realizacji powyższego zadania. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę do wygospodarowania brakujących środków w budżecie powiatu.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że zakończono nasadzenia roślin w ramach programu „Zielony Powiat Skarżyski”, którym w imieniu Zarządu Powiatu koordynował pracownik Wydziału OS.
Wicestarosta podkreśliła, że warto kontynuować program i prowadzić nasadzenia roślin w ramach kompensacji przyrodniczej w kolejnych miejscach na terenie powiatu skarżyskiego. W związku z powyższym, wskazała za zasadne przygotowanie przez koordynatora programu propozycję miejsc do nasadzenia roślin, do akceptacji Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Wicestarosty – Pani Anny Leżańskiej.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
Protokołowała                                              Przewodniczący Zarządu
Olga Łukomska                                                  Artur Berus
 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. A. Ciok
 
 
 
Załączników: 8
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
  • Załącznik nr 3 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 08.06.2022r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 08.06.2022r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 01.06.2022r.,
  • Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno Wychowawczych z dnia 09.06.2022r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 10.06.2022r.,
  • Załącznik nr 8 – pismo Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach z dnia 06.06.2022r.

Protokół (578kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (13 czerwca 2022)
Opublikował: Olga Łukomska (28 czerwca 2022, 15:18:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 313