Protokół Nr 36/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 14 lipca 2022 r.



W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
 
  1. Artur Berus                                                     ‒ Starosta       
  2. Anna Leżańska                                                ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                              ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                              ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                      ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                                       ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                           ‒ Skarbnik Powiatu 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne.
 
 
 
Ad. pkt 1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Z pismem Kierownik Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 2) informującym, iż placówka będzie zamknięta w dniach od 25.07.2022r. do 12.08.2022r. z powodu przerwy wakacyjnej zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Zarządcy Nieruchomości Celsium – serwis. Sp. z o.o. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 3),  który w imieniu mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Skalnej 3 w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o  nieodpłatne przekazanie płytek chodnikowych z rozbiórki chodnika przy ul. Sportowej w ilości 400 szt.
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że Wspólnota pozyskane płytki chce wykorzystać do wykonania dojścia do altany śmietnikowej oraz do pomieszczeń gospodarczych przy ul. Skalnej 3 w Skarżysku-Kamiennej.
Następnie poinformował, iż zgodnie z opinią ZDP stare płytki nie nadają się do ponownego wbudowania i były przeznaczone do skruszenia, w związku z powyższym ZDP nie widzi przeciwskazań do przekazania niepełnowartościowych, uszkodzonych  płytek Wspólnocie Mieszkaniowej.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarząd – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż mieszkaniec Bliżyna zwrócił się do Zarządu Dróg Powiatowych z prośbą o sprzedaż drewna opałowego składowanego na placu w miejscowości Ostojów (załącznik nr 4).
Pan Tadeusz Bałchanowski wyjaśnił, że szacunkowa ilość drewna to ok. 38,00 mp, oferowana kwota to 1 000,00 zł. Jednocześnie wskazał, że w dniu 27.08.2021r. na stronie BIP Zarządu Dróg Powiatowych ukazało się ogłoszenie o sprzedaży przedmiotowego drewna, które nie znalazło nabywcy.
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż drewnaza w/w kwotę.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała zebranych o możliwości podjęcia kolejnej aktywności i współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach realizacji następujących programów: „Mieszkanie dla absolwenta” oraz „Dostępne mieszkanie” (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 5).
Po przeanalizowaniu założeń w/w programów, Zarząd Powiatu wyraził gotowość do  ich realizacji. Jako jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację programu „Mieszkanie dla absolwenta” oraz „Dostępne mieszkanie”, Zarząd wskazał Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w dniu 8 lipca br. Stowarzyszenie „Erbel – Szkoła Przyszłości” zwróciło się z prośbą o wydłużenie terminu realizacji  zadania pt. „Orły Powiatu – międzyszkolna Rywalizacja Wiedzy” (załącznik nr 6)
Pan Adam Ciok wyjaśnił, że prośba spowodowana jest brakiem możliwości udziału większości laureatów konkursu w zaplanowanym wyjeździe do Teatru, który stanowił nagrodę dla uczestników. Początkowy termin realizacji zadania to 01.06.2022 – 15.07.2022, a Stowarzyszenie prosi o zgodę na jego wydłużenie do 29.08.2022roku. Dodał, że jest to termin, który obejmuje łącznie 90 dni i jest zgodny z Ustawą o działalności pożytku publicznego.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z pismem Dyrektora Oddziału Świętokrzyskiego PFRON w sprawie przyznania dofinansowania dla projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III, obszar B, D”, Zespół ds. Polityki Społecznej i Senioralnej zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na ich realizację (pismo w tej sprawie 7).
Zarząd Powiatu  pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z pismem Dyrektora Oddziału Świętokrzyskiego PFRON w sprawie przyznania dofinansowania dla projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III, obszar D, F”, Zespół ds. Polityki Społecznej i Senioralnej zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na ich realizację (pismo w tej sprawie 7).
Zarząd Powiatu  pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że w wyniku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług przez tłumaczy ukraińsko – polskich w ramach projektu Świętokrzyskie dla Ukrainy” zadanie nr 3. „tłumacz ukraińsko – polski” zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty (załącznik nr 8).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd podjął decyzję o ponownym ogłoszeniu postępowania dotyczącego zadania nr 3.
 
 
Z pismem Referatu ds. Promocji dotyczącym wytypowania przedstawiciela Zarządu do pracy w Komisji Stypendialnej do rozpatrzenia wniosków o przyznanie stypendium Starosty Skarżyskiego (załącznik nr 9) zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
W toku przeprowadzonej dyskusji, do pracy w w/w Komisji Zarząd Powiatu wytypował Członek Zarządu – Panią Katarzynę Bilską.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem Zarządcy Nieruchomości DUDA (załącznik nr 10), który w imieniu i na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej „RAZEM” przy ul. Sokola 19 w Skarżysku-Kamiennej zwrócił się z prośbą o wymianę chodnika (na odcinku bloku Sokola 19).
Mając na uwadze obecnie realizowane inwestycje, Zarząd Powiatu z przykrością stwierdził, iż nie dysponuje środkami, które mógłby przeznaczyć na powyższy cel. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż rozważy wspólnie z Komisją Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego ujęcie powyższego zadania w budżecie powiatu skarżyskiego na rok 2023.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że Zarząd Powiatu Starachowickiego pismem z dnia 05.07.2022r. (znak: DSL.462.05.2022.K.W.) zwrócił się z prośbą o wydanie opinii w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej nr 1808T (daw. nr drogi 0904T) Starachowice, ul. Dworcowa – ul. M. Piłsudskiego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do przygotowania stosownej uchwały.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej informującym, że Wykonawca inwestycji pn. „Rozbudowa infrastruktury II Liceum Ogólnokształcącego o halę sportową łączącą zaplecze sportowe II Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku - Kamiennej” zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu usunięcia zgłoszonych usterek do dnia 15.08.2022r. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik
nr 12).
Pani Anna Leżańska wyjaśniła, że w dniu 21.06.2022r. Powiat Skarżyski wystąpił do Wykonawcy robót budowlanych  z wezwaniem do usunięcia usterek dotyczących przecieków w dachu hali w okolicy usytuowania konstrukcji wsporczej dachowej centrali wentylacyjnej. Wyznaczono termin usunięcia usterek do dnia 15.07.2022r. Ponadto, Wykonawca został zobowiązany do przedstawienia do dnia 30.06.2022r. skutecznego sposobu naprawy przecieków, który zabezpieczy (przejścia) szczeliny w sposób trwały.
W dniu 29.06.2022r. Wykonawca w obecności pracownika Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dokonał przeglądu dachu i urządzeń wentylacyjnych znajdujących się na dachu. W tym samym dniu Wykonawca dokonał konserwacji przejść konstrukcyjnych przez dach, które z uwagi na specyfikę obiektu (ugięcia statyczne i drgania, rozszerzalność termiczna elementów stalowych podkonstrukcji wsporczej centrali wentylacyjnej i pokrycia dachowego) są narażone na rozszczelnienie.
Wicestarosta poinformowała, że zgodnie z otrzymanym pismem, Wykonawca oczekuje jeszcze na specjalistyczny przegląd centrali dachowej, która również może być źródłem przecieków. Z uwagi na konieczność obserwacji i ostatecznego potwierdzenia przyczyn przecieków Wykonawca zwrócił się z prośbą o przedłużenie terminu usunięcia usterek do dnia 15.08.2022r.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Klubu Sportowego Orlicz 1924 Suchedniów (załącznik nr 13) zawierającym prośbę o wsparcie kwotą 6 000,00 zł. wyjazdu zawodników Klubu na europejskie puchary ITT CUP.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wskazał, iż decyzję w przedmiotowej sprawie podejmie na początku ostatniego kwartału bieżącego roku.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformował, że Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego zwraca się z prośbą o przekazanie środków w kwocie 64 525,73 zł w celu rozbudowy i modernizacji sieci informatycznej w placówce (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 14).
Pani Katarzyna Bilska wskazała, iż na dzień dzisiejszy szkoła nie posiada serwerowni, której celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości pracy komputerów obsługujących administrację, jak również komputerów w salach dydaktycznych. Dodała, iż niezbędna jest również wymiana starego okablowania oraz switch’y, które również wymagają zmiany na nowsze, bardziej zmodernizowane modele.
Zarząd Powiatu wskazał, iż widzi potrzebę rozbudowy i modernizacji sieci informatycznej w placówce. Dodał, iż obecnie analizowane są wszystkie placówki oświatowe podległe Powiatowi Skarżyskiemu pod kątem konieczności remontu sieci informatycznych i w poszczególnych latach (w zależności od stopnia zapotrzebowania danej szkoły) sukcesywnie wdrażane będą prace remontowe.
 
 
 
Ad. pkt 2. Sprawy różne
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok zwrócił się do Zarządu z prośbą o wsparcie zaplanowanych na 17.07.2022r. Mistrzostw Polski – Pump Track.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o włączeniu się w powyższe przedsięwzięcie poprzez przekazanie gadżetów promocyjnych z logo Powiatu Skarżyskiego.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zrelacjonowała przebieg międzynarodowej konferencji pn. „Edukacja wysokiej jakości dla wszystkich – wspieranie realizacji założeń edukacji włączającej w praktyce szkolnej”, której celem było podsumowanie pierwszego roku działalności Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW).
W związku z wymogami konkursowymi dotyczącymi trwałości projektu, Zarząd Powiatu podjął decyzję o konieczności zwrócenia się do Lidera projektu z prośbą o przedstawienie Zarządowi propozycji zabezpieczenia trwałości projektu od czerwca 2023r. na wymagany okres 3 miesięcy.
 
 
W nawiązaniu do wyciągu z protokołu Nr 35/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 7 lipca dotyczącego renowacji krzyża znajdującego się w dzielnicy Łyżwy, Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz zwróciła uwagę, że z informacji pisemnej z dnia 05.07.2022r. przedstawionej dla Zarządu Powiatu przez Zarząd Dróg Powiatowych wynika, że część działki nr ewid. 300/1 (obręb 0012 Łyżwy, arkusz 88) zajęta jest pod pas drogowy drogi powiatowej ul. Łyżwy.
W związku z powyższym, Sekretarz wskazała, że zasadnym jest aby odpowiedzi na pismo mieszkańca Skarżyska-Kamiennej z dnia 31.05.2022r.  w  sprawie wykonania renowacji konstrukcji wspierającej krzyż, udzielił Zarząd Dróg Powiatowych, który analizował stan prawny nieruchomości przy ul. Łyżwy 105, na której znajduje się krzyż.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Sekretarz Powiatu i zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do udzielenia odpowiedzi w powyższej sprawie.
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                       Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                             Artur Berus


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok


Załączników: 14
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 13.07.2022r.
  • Załącznik nr 3 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 11.07.2022r.,
  • Załącznik nr 4 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 11.07.2022r.,
  • Załącznik nr 5 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 11.07.2022r.
  • Załącznik nr 6 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 12.07.2022r.,
  • Załącznik nr 7 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 12.07.2022r.
  • Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 11.07.2022r,
  • Załącznik nr 9 – pismo Referatu ds. Promocji z dnia 08.07.2022r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wspólnoty Mieszkaniowej „RAZEM” z dnia 28.06.2022r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zarządu Powiatu w Starachowicach z dnia 05.07.2022r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 11.07.2022r,
  • Załącznik nr 13 – pismo Klubu Sportowego ORLICZ 1924 Suchedniów z dnia 07.07.2022r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z dnia 07.07.2022r.
  Protokół (585kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (14 lipca 2022)
Opublikował: Olga Łukomska (26 lipca 2022, 11:38:08)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 328