Protokół Nr 51/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 26 października 2022 r.

 

 
W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
  1. Artur Berus                                                   ‒ Starosta      
  2. Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
  3. Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
  4. Tadeusz Bałchanowski                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
  5. Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
  1. Małgorzata Nosowicz                                     ‒ Sekretarz Powiatu
  2. Urszula Wrona                                              ‒ Skarbnik Powiatu


Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor.
 
 
Porządek posiedzenia:
 
1.      Zaopiniowanie projektów Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      upoważnienia Zarządu Powiatu Skarżyskiego do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia firmy audytorskiej,
b)      wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu.
2.      Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      ogłoszenia naboru na członków Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w konkursie „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.”,
b)      ogłoszenia konkursu na „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.”,
c)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022r.,
d)     zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy.
3.      Przyjęcie „Raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2021/2022”.
4.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5.      Sprawy różne.
 
 
 
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektów Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      upoważnienia Zarządu Powiatu Skarżyskiego do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia firmy audytorskiej (załącznik nr 2)
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, że zgodnie z art. 66 ust. 4 ustawy o rachunkowości wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie dokonuje Rada Powiatu Skarżyskiego jako organ zatwierdzający sprawozdanie finansowe powyższej jednostki.
Sekretarz dodała, że podejmując niniejszą uchwałę Rada Powiatu Skarżyskiego upoważnia Zarząd Powiatu Skarżyskiego do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Zespołu za rok 2022, 2023 i 2024. Postępowanie obejmować będzie ogłoszenie konkursu, zebranie ofert, sprawdzenie ich kompletności oraz wyłonienie spośród złożonych ofert jednostki uprawnionej do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Zespołu. Następnie Zarząd Powiatu Skarżyskiego przedstawi Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie
za rok 2022, 2023 i 2024.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt w/w uchwały.
 

 
b)     wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu  (załącznik nr 3)
 
Z treścią powyższej uchwały zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w powyższej sprawie.
 

 
 
           
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 
a)      ogłoszenia naboru na członków Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w konkursie „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.” (załącznik nr 4)
b)     ogłoszenia konkursu na „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.” (załącznik nr 5)
Z treścią powyższych uchwał zapoznała zebranych Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął w/w uchwały.
 

 
c)      wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022r. (załącznik nr 6)
 
Referująca, Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1)      Porozumienia nr PP MEiN/2022/DPI/2016 o udzieleniu wsparcia finansowego na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” w wysokości 61 994,20zł. Środki przeznaczone są dla:
  • a)      I Liceum  Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego: 30 000zł
  • b)      II Liceum  Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza: 15 000zł
  • c)      Zespołu Szkół Ekonomicznych: 11 999,20zł
  • d)     Zespołu Szkół Technicznych: 4 995zł.
2)      Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.713.2022 z dnia 13 października 2022 roku w sprawie zwiększenia planu dotacji celowej z budżetu państwa o 8zł na nadzór nad bezpieczeństwem ruchu i transportu drogowego.
3)      Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.716.2022 z dnia
13 października 2022 roku w sprawie zwiększenia planu dotacji celowej z budżetu państwa o 14 466,90zł na wynagrodzenia zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.
4)      Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 z dnia 12 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej w kwocie 57 125zł w celu zabezpieczenia wydatków jednostki do końca roku budżetowego.
5)      Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy z dnia 17 października 2022 roku w sprawie przeniesienia kwoty 1 214zł pomiędzy paragrafami na zakup środków żywności.
6)      Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 13 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej w kwocie 198 166zł w celu zabezpieczenia wydatków płacowych oraz na zakup artykułów żywnościowych dla jednostki.
7)      Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 13 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej w kwocie 15 300zł.
8)      Pisma Centrum Obsługi Placówek z dnia 12 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy jednostkami i paragrafami w celu zabezpieczenia wydatków jednostek obsługiwanych przez Centrum Obsługi Placówek do końca roku budżetowego.
9)      Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 11 października w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w ramach projektu Zaloguj się do pracy realizowanego ze środków programu POWER. 
10)  Pisma Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 12 października 2022 roku w sprawie przeniesienia z planu Starostwa Powiatowego do poszczególnych jednostek oświatowych środków na dokształcanie nauczycieli zgodnie z przyznanym dofinansowaniem:
a)      Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji: 3 775zł
  • b)      Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych: 1 300zł
  • c)      Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 1 400zł
  • d)     I Liceum  Ogólnokształcące im.J.Słowackiego: 1 400zł
  • e)      II Liceum  Ogólnokształcące im.A.Mickiewicza: 568,80zł
  • f)       Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych: 4 860zł
  • g)      Zespół Szkół Technicznych: 1 980zł
  • h)      Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych zł: 600zł
11)  Pisma Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 6 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami i paragrafami w łącznej w kwocie 40 800zł.
12)  Wprowadzenia środków z Funduszu Pomocy w wysokości 72 529zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z kształceniem, wychowaniem i opieką nad dziećmi i uczniami będącymi obywatelami Ukrainy. Kwota dofinansowania dotyczy miesiąca września 2022 r. Jednostki otrzymujące środki:
  • a)      Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2: 8 131zł
  • b)      Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych: 20 130zł
  • c)      II Liceum Ogólnokształcące: 4 000zł
  • d)     Zespół Szkół Ekonomicznych: 2 300zł
  • e)      Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji: 5 515,66zł
  • f)       Zespół Szkół Korpusu Kadetów: 32 452,34zł.
13)  Wprowadzenia otrzymanych środków z Funduszu Pomocy w wysokości 536zł na wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności obywatelom Ukrainy.
14)  Pism Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 19 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na zakup paliwa, ubrań specjalnych, materiałów uzbrojenia i techniki specjalnej oraz na przeglądy sprzętu.
15)  Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych z dnia 21 października 2022 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami na wyżywienie (100 000zł) oraz na renowacje parkietu w stołówce placówki (5 000zł).
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę.

 
 
d)     zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy (załącznik nr 7)
 
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona poinformowała, że ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa utworzony został Fundusz Pomocy. Środki są przelewane na wyodrębniony rachunek, do którego plan finansowy ma opracować Zarząd Powiatu zgodnie z zapisami art. 14 ust.14 i 15 wyżej wymienionej ustawy.
Następnie wyjaśniła, że wprowadza się otrzymane środki z Funduszu Pomocy w wysokości 536zł na wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności obywatelom Ukrainy oraz dodatkowe środki w wysokości 72 529zł na dodatkowe zadania oświatowe związane z dziećmi uchodźców.
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę.
 

 
Ad. pkt 3. Przyjęcie „Raportu o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2021/2022” (załącznik nr 8)
 
Z powyższym dokumentem zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawiony dokument.
 

 
Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
 
Wicestarosta - Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem najemcy lokalu użytkowego nr 319 znajdującego się w budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej, dotyczącym rozwiązania umowy Nr 89/IM/2015 z dnia 01.10.2015r. ze skutkiem wypowiedzenia na dzień 30.11.2022r. (pismo w tej sprawie stanowi załączniknr 9)
Pani Anna Leżańska dodała, że w/w umowa zawarta została na czas nieokreślony
i dotyczy najmu dwóch lokali użytkowych 306 i 319. Zgodnie z jej zapisami, rozwiązanie może nastąpić z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, natomiast przepisy prawa dopuszczają możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu przychylił się do niniejszego wniosku.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z realizacją zadania „Termomodernizacja budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku-Kamiennej wraz z adaptacją pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy” do tut. urzędu wpłynęło pismo od EXPOL-BIS dotyczące propozycji pozostawienia (nie zrywania) istniejącej papy nawierzchniowej na dachu.
Następnie poinformowała, że Wydział IM uzyskał opinię Inspektora Nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej oraz biura projektowego ArtHome Pana Marcina Mazura w powyższej sprawie. Zarówno Inspektor nadzoru jak i projektant wyrazili zgodę na pozostawienie papy na dachu.
Wicestarosta dodała, że wydział merytoryczny potwierdza, iż zasadnym jest pozostawienie na dachu papy nawierzchniowej z uwagi na uniknięcie przypadkowego zalania pomieszczeń w trakcie prac dekarskich pod następującymi warunkami:
  • wszelkiego rodzaju odspojenia i pęcherze należy naciąć, wywinąć i osuszyć, miejsca naprawy należy zgrzać lub podkleić paskiem asfaltowym, zgrubienia i fałdy należy ściąć i wyrównać je do pozostałej płaszczyzny dachu,
  • wykonać izolację składającą się z papy perforowanej i kominków wentylacyjnych, kominki rozmieszcza się w ilości 1 sztuka na 40  - 60 m² połaci dachowej,
  • przymocować płyty ze styropapy za pomocą trwale plastycznego kleju bitumicznego oraz łączników mechanicznych w ilości zgodnej z obowiązującymi przepisami,
  • ułożyć papę podkładową zgrzewalną modyfikowaną elastomerem SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej o gramaturze 200 g/m2, gr. 3-4 mm,
  • przy wywinięciach papy stosować izokliny oklejane papą o wymiarze 10x10 cm.,
  • ułożyć papę nawierzchniową asfaltową zgrzewalną wierzchniego krycia, modyfikowaną elastomerem SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej o gramaturze 200 g/m2, gr. min. 5,2 mm.(pismo w sprawie stanowi załącznik nr 10)
Pani Anna Leżańska wskazała, że w przypadku zgody Zarządu Powiatu na pozostawienie papy nawierzchniowej należy sporządzić z Wykonawcą protokół konieczności wykonania robót zamiennych i rozliczyć roboty zaniechane i zamienne kosztorysem sporządzonym wg czynników cenotwórczych z kosztorysu ofertowego.
Robotami zaniechanymi będą roboty nie mające wpływu na jakość wykonywanych prac tj.:
  • rozbiórka pokrycia z papy na dachach betonowych,
  • wywóz i utylizacja papy.
Powyższa zmiana nie zmieni terminu realizacji inwestycji oraz nie wpłynie na zmianę ceny. Jednocześnie Wicestarosta poinformowała, że na dzień 24.10.2022r. na dachu położonych zostało ok. 200 m2 płyt, które zostały przyklejone do istniejącej papy nawierzchniowej nieodpowiednim klejem cementowym, zamiast klejem bitumicznym, który wykonawca wskazuje w piśmie. Pomimo braku zgody na pozostawienie papy, trwają prace związane z przyklejaniem styropapy.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na pozostawienie papy nawierzchniowej. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał inspektora nadzoru do przygotowania protokołu konieczności w tej sprawie oraz wyegzekwowania od Wykonawcy, aby na całości dachu styropapa została przyklejona odpowiednim klejem, zgodnie z projektem i sztuką budowlaną.
 
 
Wicestarosta - Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z rozpoczęciem naboru wniosków w ramach programu resortowego ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2023, Zespół ds. Polityki Społecznej i Senioralnej zwraca się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie i realizację w/w programu (załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowej sprawie.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, ze Jednostka projektowa „TAK” Tadeusz Serafin – Hanna Karpińska Serafin S.S. zwróciła się pismem z dnia 10.10.2022r. o przesunięcie terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0588T wraz z infrastrukturą towarzyszącą Zagórze – Podzagnańszcze Gmina Łączna” z dnia 06.12.2022r. na 30.03.2023r. (pismo w tej sprawie stanowi załącznik 12)
Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że w przypadku pozytywnej decyzji, ZDP zwraca się z prośba o przeniesienie zaplanowanej w budżecie na 2022r. kwoty 118 000,00 zł na środki niewygasające
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowych sprawach.     
 
 
Z pismem Jednostki projektowej Geo-Projekt Invest Sp. z o.o. z Kraśnika w sprawie przesunięcia terminu zakończenia opracowania dokumentacji projektowej dla zadania „Rozbudowa drogi powiatowej w Lipowym Polu Plebańskim i Skarbowym na odcinku od ulicy Rycerskiej do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 0556T wraz z przebudową obiektu mostowego” z dnia 24.11.2022r. na 31.12.2022r. wraz z uzasadnieniem (załącznik nr 13) , zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski.
Członek Zarządu dodał, że w przypadku pozytywnej decyzji, ZDP zwraca się z prośba o przeniesienie zaplanowanej w budżecie na 2022r. kwoty 125 000,00 zł na środki niewygasające
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w przedmiotowych sprawach.     
 
 
Wicestarosta - Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem kierownika Warsztatu Terapii Zajęciowej „Tęcza” w Skarżysku-Kamiennej dotyczącym przesunięcia terminu realizacji projektu pn. „Remont  i modernizacja infrastruktury Warsztatu Terapii Zajęciowej „Tęcza” oraz pismem prezesa Zarządu Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych w Skarżysku-Kamiennej z prośbą
o wydłużenie terminu realizacji projektu pn. „Mobilni kościuszkowcy – zakup autobusu
na potrzeby WTZ przy Stowarzyszeniu Rodzin i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych” (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowe wnioski.
 
 
Z pismem Dyrektora Centrum Obsługi Placówek w Skarżysku-Kamiennej dotyczącym przekazania środków finansowych w wysokości 2 000,00 zł celem dofinansowania realizacji projektu pn. „Pokój Spełnionych Marzeń” (załącznik nr 15) zapoznała zebranych Wicestarosta - Pani Anna Leżańska.
Wicestarosta wyjaśniła, że priorytetem dla Dyrektora placówki jest stworzenie dzieciom miejsca do nauki, zabawy, wypoczynku, które będzie stanowić dla nich azyl i sprawi, że wychowankowie poczują się jak we własnych domach.
Dodała, że Dyrektor COP pozyskał środki zewnętrzne w wysokości 5 000,00 zł, które zostaną przeznaczone na kompleksowy remont pokoju wychowanków w POW nr 2, jednak są niewystarczające aby w całości pokryć cały zakres prac związanych z tym zadaniem.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył przedmiotowy wniosek. Jednocześnie, Zarząd do wygospodarowania w budżecie powiatu środków na powyższy cel zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Urszulę Wronę.
 
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z pismem (załącznik nr 16) Kierownika Referatu Uprawnień do Kierowania i Transportu zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na uruchomienie postępowania na następujące zadania:
  • „Usuwanie – holowanie pojazdów w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Skarżyskiego”,
  • „Parkowanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym” oraz wytypowanie członków Komisji prowadzącej w/w postępowania.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uruchomienie powyższych postępowań. Do pracy w Komisji, Zarząd wskazał Kierownika Referatu Uprawnień do Kierowania i Transportu – Pana Zbigniewa Kochańskiego oraz Starszego Inspektora – Panią Sylwię Żmijewską.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Wydziału Organizacyjny i Spraw Obywatelskich dotyczącym wyrażenia zgody na rozpoczęcie procedury wyłonienia wykonawcy usługi polegającej na: Świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz.U. z 2022r., poz. 896) na rzecz zamawiającego – Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna” (załącznik nr 17).
Następnie poinformował, że usługa obejmuje okres od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach znak: PSZ.II.9421.84.2022 informującym, że zgodnie z zapisami Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”, w ramach działania 1.4. Rozwój sieci domów matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, Minister Rodziny i Polityki Społecznej dysponuje możliwością wsparcia finansowego zadania określonego w art. 19 pkt 11 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021r. poz. 2268, z późn. zm.) w zakresie remontów, modernizacji oraz doposażenia istniejących domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 18).
Wicestarosta dodała, że zakres realizacji dofinansowanego zadania może dotyczyć jednego z trzech niżej wymienionych działań:
  • utworzenie nowego domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
  • dofinansowanie istniejącego domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży skutkujące utworzeniem nowych miejsc w placówce,
  • dofinansowanie istniejącego domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży skutkujące podwyższeniem standardu placówki, ale nie skutkujące utworzeniem nowych miejsc w placówce.
Z uwagi na brak dostępnego lokalu, w którym można byłoby utworzyć dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, Zarząd Powiatu podjął decyzję o odstąpieniu od przystąpienia do w/w programu. 
 
 
Wicestarosta - Pani Anna Leżańska poinformowała, że Wojewoda Świętokrzyski w piśmie z dnia 14-10-2022 znak: PSZ.I.3111.2.32.2022 poinformował, że zgodnie z zapisami Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w ramach działania 4.4 – tworzenie mieszkań chronionych dla osób niepełnosprawnych ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, Minister Rodziny i Polityki Społecznej dysponuje możliwościami wsparcia finansowego zadań określonych w art. 17 ust. 1 pkt 12 oraz art. 19 pkt 11 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej w zakresie rozwoju sieci mieszkań chronionych (załącznik nr 19).
Wicestarosta dodała, że podobnie jak w latach ubiegłych, wysokość środków rezerwy budżetowej na realizację powyższego zadania w roku 2023 w skali kraju wynosi 24 000 000 zł. W ramach tych środków możliwe jest uzyskanie dofinansowania z rezerwy budżetu państwa do wysokości 80% kosztów realizacji zadania, przy czym samorządy gminne oraz powiatowe zobligowane są do  zapewnienia ze środków własnych minimum 20% kosztów realizacji zadania. Podstawą udzielenia dotacji dla samorządów jest art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej z zachowaniem powyższych proporcji. Dofinansowane może być zadanie realizowane samodzielnie przez gminę/powiat lub w drodze zlecenia w trybie art. 25 ustawy o pomocy społecznej.
Następnie poinformowała, że Dyrektor Domu Pomocy Społecznej „Centrum Seniora” po przeanalizowaniu potrzeb i biorąc pod uwagę trwający projekt, nie będzie zgłaszał zapotrzebowania i nie będzie ubiegał się o wsparcie finansowe w zakresie rozwoju sieci mieszkań chronionych na rok 2023.
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu odstąpił od ubiegania się o w/w dofinansowanie.  
 
 
Wicestarosta - Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z wymogami ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Koordynator ds. dostępności zwraca się z prośbą o zabezpieczenie środków finansowych w 2023 roku na poprawę dostępności w budynku Starostwa dla osób ze szczególnymi potrzebami (pismo w sprawie stanowi załącznik nr 20).
Wicestarosta dodała, że powiat wystąpił w 2022 roku z wnioskiem w ramach naboru wniosków o udzielenie grantu w projekcie pt.” Dostępny samorząd – granty”, który został oceniony pozytywnie, lecz z powodu ograniczonych środków nie otrzymał finansowania między innym na zakup ww. rzeczy.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę w powyższej sprawie.
 

 
Ad. pkt 5. Sprawy różne
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu 03.11.2022r odbędzie się odbiór zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 0578T Suchedniów – Parszów wraz z budową chodnika i odwodnieniem od km 4+271,43 do km 5+083,49” (załącznik nr 21).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus  zapoznał zebranych z treścią decyzji znak: GG-II.6844.2.5.2022 (załącznik nr 22), GG-II.6844.2.6.2022 (załącznik nr 23) oraz GG-II.6844.2.7.2022 (załącznik nr 24) oraz zawiadomień znak: GG-II.683.2.2022 (załącznik nr 25), GG-II.683.3.2022 (załącznik nr 26),  GG-II.683.4.2022 (załącznik nr 27) oraz GG-II.683.6.2022 (załącznik nr 28).
Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował treść przedstawionych dokumentów.
 
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała o zakończeniu negocjacji ze Związkami Zawodowymi działającymi w oświacie. Następnie zapoznała zebranych z warunkami jakie zostały ustalone pomiędzy stronami.
Zarząd Powiatu przyjął przedstawione informacje do wiadomości.
 
 
Skarbnik Powiatu – Pani Urszula Wrona  poinformowała, że w najbliższym czasie przystępować będzie do opracowania projektu budżetu powiatu skarżyskiego na 2023 rok. Skarbnik zwróciła uwagę, że stale rosnące koszty, które w konsekwencji przekładać się będą na konieczność tzw. „cięcia kosztów”, a co za tym idzie — mniej inwestycji.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości. Jednocześnie, Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych do wystąpienia do włodarzy gmin z terenu powiatu skarżyskiego z prośbą o partycypację w kosztach inwestycji, które powiat skarżyski planuje zrealizować na terenie ich gmin w roku 2023.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
 
          Protokołowała                                      Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                             Artur Berus
 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
  1. A. Leżańska
  2. K. Bilska
  3. T. Bałchanowski
  4. A. Ciok
 
 
Załączników: 28
 
  • Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
  • Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Skarżyskiego do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia firmy audytorskiej,
  • Załącznik nr 3 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie kolejnej umowy najmu,
  • Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia naboru na członków Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w konkursie „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.”,
  • Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia konkursu na „Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją edukacji prawnej na terenie powiatu skarżyskiego w 2023r.”,
  • Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2022 rok,
  • Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu  Powiatu Skarżyskiego zmieniająca plan finansowy środków otrzymanych z Funduszu Pomocy,
  • Załącznik nr 8 – Raport o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie skarżyskim w roku szkolnym 2021/2022,
  • Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 26.10.2022r.,
  • Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 26.10.2022r.,
  • Załącznik nr 11 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 25.10.2022r.,
  • Załącznik nr 12 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 21.10.2022r.,
  • Załącznik nr 13 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 21.10.2022r.,
  • Załącznik nr 14 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 24.10.2022r.,
  • Załącznik nr 15 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 24.10.2022r.,
  • Załącznik nr 16 – pismo Referatu Uprawnień do Kierowania i Transportu z dnia 24.10.2022r.,
  • Załącznik nr 17 – pismo Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich z dnia 20.10.2022r.,
  • Załącznik nr 18 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 21.10.2022r.,
  • Załącznik nr 19 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 20.10.2022r.,
  • Załącznik nr 20 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 20.10.2022r.,
  • Załącznik nr 21 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 21.10.2022r.,
  • Załącznik nr 22 – decyzja znak: GG-II.6844.2.5.2022 z dnia 19.10.2022r.,
  • Załącznik nr 23 – decyzja znak: GG-II.6844.2.6.2022 z dnia 19.10.2022r.,
  • Załącznik nr 24 – decyzja znak: GG-II.6844.2.7.2022 z dnia 19.10.2022r.,
  • Załącznik nr 25 – Zawiadomienie znak: GG-II.683.2.2022 z dnia 18.10.2022r.,
  • Załącznik nr 26 – Zawiadomienie znak: GG-II.683.3.2022 z dnia 18.10.2022r.,
  • Załącznik nr 27 – Zawiadomienie znak: GG-II.683.4.2022 z dnia 18.10.2022r.,
  • Załącznik nr 28 – Zawiadomienie znak: GG-II.683.6.2022 z dnia 18.10.2022r.,
 
  Protokół (801kB) pdf
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (26 października 2022)
Opublikował: Olga Łukomska (15 listopada 2022, 12:34:47)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 401